Köln Hbf - Milano Centrale

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Werner

Köln Hbf - Milano Centrale

Bericht door Werner »

Hi,

Vorige week ben ik nog eens met de trein onderweg geweest. Ik heb de DB NZ 300/301 tussen Köln Hbf en Milano Centrale genomen. Ik heb al kriskras door België gereden... maar het nemen van een nachttrein blijft toch nog altijd iets speciaals hebben... niet?

Mijn oogst:

Milano Centrale Afbeelding Milano Central heeft veel weg van München Hbf: een groot kopstation met vele internationale treinen. Daar kunnen wij hier alleen maar van dromen.

Afbeelding Stond al lang op mijn verlanglijstje: de Cisalpino naar Zwitserland

Afbeelding Een van de vele ETR's.... ik ben de tel kwijt. Maar het design van Pininfarina valt wel op!

Afbeelding Een van de talrijke EuroCity's naar Zwitserland.

Köln Hbf Afbeelding 9u 's morgens: een trein vol zatte lallende Duitsers onderweg. Het lijkt de Luxembourg-Blankenberge Express wel!

Afbeelding Stond ook al langer op mijn verlanglijstje: de ICET naar Dresden.

Afbeelding Een aangename verrassing: een 120 tussen al die 101en!

Nog meer foto's op de website.

Groeten,
Werner.
Patrick

Re: Köln Hbf - Milano Centrale

Bericht door Patrick »

Werner schreef:[knip]

9u 's morgens: een trein vol zatte lallende Duitsers onderweg. Het lijkt de Luxembourg-Blankenberge Express wel!
Zo te zien waren ze daar op voorbereid: 't zien er precies geen al te moderne rijtuigen uit :wink:
Overigens, mooie plaatjes!
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Mooi! :wink:
Shrek

Bericht door Shrek »

schoon foto's, maar heb je er dan geen van die 101'en? die vind ik ook niet mis :P
Joris
Contacteer:

Re: Köln Hbf - Milano Centrale

Bericht door Joris »

Hallo,
Mooie foto's, maar....
Werner schreef:Ik heb de DB NZ 300/301 tussen Köln Hbf en Milano Centrale genomen. Ik heb al kriskras door België gereden... maar het nemen van een nachttrein blijft toch nog altijd iets speciaals hebben... niet?
helaas geen nachttreinfoto's....
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Werner

Bericht door Werner »

Tja, geen nachttreinen en uiteindelijk weinig 101 getrokken... met mijn pak en zak was ik eerder beknot in mijn vrijheid. Bovendien is de D50 een super toestel, maar nu ook weer niet zo handig in het opbergen. Bovendien zat het weer niet mee en was het meestal donker. En het is ook niet zo evident om een trein te fotograferen wanneer je er zelf moet opzitten.

Bijgevolg: nogal veel op de moeite gezien om alles weer te beginnen uitladen. Zeker na 21u in Milano Centrale heb ik toch maar alles veilig laten zitten...

Allemaal excuses, maar ik heb er toch van genoten.
Plaats reactie