Gevangenisstraf voor treinvandalen
Gevangenisstraf voor treinvandalen
In GB zijn 2 jongeren tot gevangenisstraffen van 7,5 en 6 jaar veroordeeld omdat ze in december 2006 een blok steen van 20 kg vanop een brug op een goederentrein wierpen. De 57-jarige TB met 35 jaar dienst raakte daarbij zwaargewond en verloor het bewustzijn. Zijn trein reed nog ongeveer een kilometer verder tot hij tot stilstand kwam door het veiligheidsmechanisme. Misschien zal de TB zijn werk moeten stoppen.
(Op de BBC-website foto van de gewonde TB [niet voor gevoelige kijkertjes!] en het blok steen.)
(Op de BBC-website foto van de gewonde TB [niet voor gevoelige kijkertjes!] en het blok steen.)
Van 17/19-jarigen mag je inderdaad al wat logisch denken verwachten, dus vind ik gevangenisstraffen zeker terecht, maar of ze hoger moeten liggen weet ik toch niet zo hoor...sncf-sncb schreef:7,5 jaar maar? Minstens het dubbele wat mij betreft...
edit: de straf in België voor de 18-jarige dader was 5 jaar met uitstel.
- Dieselfreak
Dat was in 1996, wat inhoudt dat de dader ondertussen al lang weer op vrije voeten is. Hij kan dus wéér een meteoriet laten neerdonderen op een trein...Wover schreef:edit: de straf in België voor de 18-jarige dader was 5 jaar met uitstel.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Nee, hij is sinds die tijd altijd nog op vrije voeten geweest, aangezien het een straf met uitstel was (als je nog eens iemand vermoordt gaat er wat zwaaien hoor jongetje! JajaDieselfreak schreef:Dat was in 1996, wat inhoudt dat de dader ondertussen al lang weer op vrije voeten is. Hij kan dus wéér een meteoriet laten neerdonderen op een trein...Wover schreef:edit: de straf in België voor de 18-jarige dader was 5 jaar met uitstel.

- Dieselfreak
Als ik het me goed herinner, werd het niet als moord beschouwd omdat hij niet de bedoeling had te doden. Maar hij had een blok van 40 kg op de locomotief laten neerdonderen, iemand van 17-18 jaar weet toch best dat, als je zo'n rotsblok van 5 - 10 meter op je kop krijgt, je er hoogstwaarschijnlijk aan bent? Je zou net zo goed met een kanjer van een geweer van vlakbij op iemand zijn hoofd kunnen knallen, en als die persoon dan dood is, zeggen: "Ik had niet de bedoeling hem te doden."
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.