Meer treinen door rood

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

seinen amper veranderd? sommige beseffen niet dat er nog niet zo heel lang geleden (minder dan 10 jaar) nog lijnen waren die bediend werden door mechanische seinen. zelfs heden ten dage zijn er bijvoorbeeld in duitsland en andere landen nog lijnen die beheerd worden door mechanische seinen. de omschakeling naar een modern seinstelsel met een volledige bescherming van secties kost dan ook handen vol geld. is bijgevolg iets dat je niet zomaar van vandaag op morgen zal zien veranderen. daar zijn gewoon de middelen niet voor. in geen enkel land.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zucht... Pécrot-ramp is van in 2001, dat is 6 jaar geleden en geen 10 jaar of meer. Ik wil alleen zeggen dat er in die tijd weinig veranderd is in tegenstelling zoals sommigen hier beweren dat er een nieuw systeem ingevoerd is. Ja, enkel op een handvol lijnen. Ik weet dat het veel tijd en geld kost, heb ook nooit beweerd dat men dit kan of moet doen op x jaar. Alleen dat er buiten op die enkele lijnen 0,0 van veiligheidsysteem is als je rood overschrijdt. Memor is op al die lijnen nog altijd hetzelfde hoor. Dat weet je beter dan mij denk ik.

Zo'n ramp kan dus opnieuw gebeuren... ja de communicatiemiddelen zijn verbeterd maar niet feilloos (zie ongeval Terhulpen). En menselijke fouten gebeuren ten alle tijde.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dietrich ik reageer niet op uw bericht, wel op die anderen die er hier al staan :wink:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Dietrich schreef:Ik heb nergens gezegd dat het de schuld was van de seininrichting :roll: alleen dat de seininrichting amper veranderd is sinds die tijd buiten op die lijnen met TBL en zulke ongevallen technisch nog steeds kunnen gebeuren.
Nu ze 6 nieuwe seingevers in dienst hebben genomen (zie filmpje over opening van Antwerpen -1) zitten we toch veilig of niet ? :)
Plaats reactie