Antwerpen-Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pietmol

Bericht door pietmol »

Joris schreef:
Dat kost volgens mij meer moeite dan het uitspaart!
Dan spaart men misschien enkele rijtuigen tussen Namen en Luxemburg, maar heeft men wel een extra loc nodig...
bij een split in Namen heeft men 2 extra locs nodig, maar men bespaart op het traject Namen Luxemburg 3x 5 rijtuigen.

wat is voor NMBS het meest kritische, de locs of de rijtuigen?

ik dacht de rijtuigen;
trouwens het gebruik van 2 locs tussen Brussel en Namen zou ook de stiptheid van deze trein ten goede komen...

Joris schreef:
Trouwens voor de trein Antwerpen-Blakenberge, ging men daarvoor die nieuwe IC Gent-Antwerpen niet gebruiken? Per slot van rekening is het dan enkel de schakel Brugge-Gent die ontbreekt...
over die trein van Antwerpen naar Blankenberge doen idd tal van verhalen de ronde.

die nieuwe IC trein tussen Antwerpen & Gent is idd een mogelijkheid, wel vrees ik dat op de latere uren de dienst beperkt zal zijn tot Antwerpen-Gent. Dit risico is veel kleiner bij de Antwerpen Oostende met een split in Brugge.
Steven

Bericht door Steven »

alle treinen die er bijkomen en de diensten die ontstaan zijn gedaan met de aanwezige middelen, de reden dat de trein niet verder gaat dan gent heeft dus gewoon te maken met het hebben van onvoldoende personeel om een volwaardige ic heel de dag tot blankenberge te kunnen laten rijden, je moet weten dat deze ic een aantal P treinen zal vervangen die heden nog wel rijden en nadien dus niet meer. men tract dus gewoon het personeel nuttiger te gebruiken.
waar ze bijvoorbeeld nu een P trein heen doen en bijvoorbeeld los terugkeren of de trein ergens laten staan zal de bestuurder dan in diezelfde diensturen eens antwerpen gent antwerpen moeten doen (of zelfs twee maal). dit om effe aan te tonen op welke manier men deze nieuwe ic relatie heeft proberen te realiseren zonder extra diensten bij te maken voor de bestuurders.
Shrek

Bericht door Shrek »

pietmol schreef: die nieuwe IC trein tussen Antwerpen & Gent is idd een mogelijkheid, wel vrees ik dat op de latere uren de dienst beperkt zal zijn tot Antwerpen-Gent. Dit risico is veel kleiner bij de Antwerpen Oostende met een split in Brugge.
Het is toch normaal dat er later op de avond minder treinen rijden? als ze een trein in brugge zouden splitsen zal er wel een andere niet meer rijden hoor :wink:
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

pietmol schreef:
Joris schreef:
Dat kost volgens mij meer moeite dan het uitspaart!
Dan spaart men misschien enkele rijtuigen tussen Namen en Luxemburg, maar heeft men wel een extra loc nodig...
bij een split in Namen heeft men 2 extra locs nodig, maar men bespaart op het traject Namen Luxemburg 3x 5 rijtuigen.

wat is voor NMBS het meest kritische, de locs of de rijtuigen?

ik dacht de rijtuigen;
trouwens het gebruik van 2 locs tussen Brussel en Namen zou ook de stiptheid van deze trein ten goede komen...

Joris schreef:
Trouwens voor de trein Antwerpen-Blakenberge, ging men daarvoor die nieuwe IC Gent-Antwerpen niet gebruiken? Per slot van rekening is het dan enkel de schakel Brugge-Gent die ontbreekt...
over die trein van Antwerpen naar Blankenberge doen idd tal van verhalen de ronde.

die nieuwe IC trein tussen Antwerpen & Gent is idd een mogelijkheid, wel vrees ik dat op de latere uren de dienst beperkt zal zijn tot Antwerpen-Gent. Dit risico is veel kleiner bij de Antwerpen Oostende met een split in Brugge.
Nieuwe IC? die beperking tot FGSP is toch vanwege werken op L50A...?
Steven

Bericht door Steven »

neen de werken staan er los van op 50A, er is al geen personeel genoeg om hem tot aan de kust te krijgen, dus zonder die werken kon die ook ni doorrijden.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef: waar ze bijvoorbeeld nu een P trein heen doen en bijvoorbeeld los terugkeren of de trein ergens laten staan zal de bestuurder dan in diezelfde diensturen eens antwerpen gent antwerpen moeten doen (of zelfs twee maal). dit om effe aan te tonen op welke manier men deze nieuwe ic relatie heeft proberen te realiseren zonder extra diensten bij te maken voor de bestuurders.
Lijkt me een goede zaak dat men probeert treinen vooral te laten rijden.
super1500

Bericht door super1500 »

Shrek schreef: als ze een trein in brugge zouden splitsen zal er wel een andere niet meer rijden hoor :wink:

die "andere" die rijdt momenteel ook niet, dus een split zou een verbetering van de dienstverlening zijn.
Grumpy

Bericht door Grumpy »

Mag ik wat foto's posten ?
Afbeelding Afbeelding :)
Shrek

Bericht door Shrek »

chique dinges :P en welke dienst deed deze trein?
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:chique dinges :P en welke dienst deed deze trein?
normaal gezien tussen antwerpen en oostende zal dus een foto gemaakt zijn tijdens de week
260689

Bericht door 260689 »

Vandaag had IC-G 1828 (Antwerpen-Gent-Oostende van 07u38 een extra stilstand in Beernem.
Blijkbaar waren er problemen want in Gent stond de IC-G 1807 met een vertraging van 10min en de IC-A 507 van 07u27 in Gent een vertraging van 20min.
Plaats reactie