bij een split in Namen heeft men 2 extra locs nodig, maar men bespaart op het traject Namen Luxemburg 3x 5 rijtuigen.Joris schreef:
Dat kost volgens mij meer moeite dan het uitspaart!
Dan spaart men misschien enkele rijtuigen tussen Namen en Luxemburg, maar heeft men wel een extra loc nodig...
wat is voor NMBS het meest kritische, de locs of de rijtuigen?
ik dacht de rijtuigen;
trouwens het gebruik van 2 locs tussen Brussel en Namen zou ook de stiptheid van deze trein ten goede komen...
over die trein van Antwerpen naar Blankenberge doen idd tal van verhalen de ronde.Joris schreef:
Trouwens voor de trein Antwerpen-Blakenberge, ging men daarvoor die nieuwe IC Gent-Antwerpen niet gebruiken? Per slot van rekening is het dan enkel de schakel Brugge-Gent die ontbreekt...
die nieuwe IC trein tussen Antwerpen & Gent is idd een mogelijkheid, wel vrees ik dat op de latere uren de dienst beperkt zal zijn tot Antwerpen-Gent. Dit risico is veel kleiner bij de Antwerpen Oostende met een split in Brugge.