Welke lijn vinden jullie de mooiste ?
-
Hallo,
Ik zou wel eens een dagje langs lijn 163 willen gestaan hebben. Dat moet best wel een mooie lijn geweest zijn. Precies wat ik graag zie: enkelspoor, bossen en heuvels, lokale treintjes, kleine verlaten en vervallen hatetjes, MW 43-44-45 en vooral: BOLLE NEUZEN!
Enkel een HLR 84 en een passage van een nachttrein met één ligwagen en één slaapwagen zou ik er mankeren....
Groeten,
Joris De Mol
Ik zou wel eens een dagje langs lijn 163 willen gestaan hebben. Dat moet best wel een mooie lijn geweest zijn. Precies wat ik graag zie: enkelspoor, bossen en heuvels, lokale treintjes, kleine verlaten en vervallen hatetjes, MW 43-44-45 en vooral: BOLLE NEUZEN!
Enkel een HLR 84 en een passage van een nachttrein met één ligwagen en één slaapwagen zou ik er mankeren....
Groeten,
Joris De Mol
- Dieselfreak
Tja... ik heb soms ook het gevoel dat ik minstens 10 jaar te laat geboren ben, niet alleen voor die "goeie oude tijd" op de sporen maar ook in de muziek enz. 
Tijden veranderen he, binnen 15 jaar (of minder) gaan wij waarschijnlijk ook allemaal terugdenken aan de tijd dat er nog klassiekjes rondreden.

Tijden veranderen he, binnen 15 jaar (of minder) gaan wij waarschijnlijk ook allemaal terugdenken aan de tijd dat er nog klassiekjes rondreden.
Hallo,
Tussen m'n eerste foto in 1999 en nu is er al veel verdwenen hoor! En net dat maakt het fotograferen ergens wel boeiend.
Maar nu misschien back on-topic.
Groeten,
Joris De Mol
Het moet zo lang niet zijn! Ik denk nu al soms terug aan de tijd dat ik nog met een 45 meereed, of de keren dat ik naar een autotrein ging kijken. Respectievelijk 7 en 4 jaar geleden.Dietrich schreef:Tijden veranderen he, binnen 15 jaar (of minder) gaan wij waarschijnlijk ook allemaal terugdenken aan de tijd dat er nog klassiekjes rondreden.
Tussen m'n eerste foto in 1999 en nu is er al veel verdwenen hoor! En net dat maakt het fotograferen ergens wel boeiend.
Maar nu misschien back on-topic.
Groeten,
Joris De Mol
- Dieselfreak
Heb ik ook zo vaak...Dietrich schreef:Tja... ik heb soms ook het gevoel dat ik minstens 10 jaar te laat geboren ben

Ik had best wel eens willen sporen met de "Far-westtrein" (zo werd die ooit genoemd in de krant toen de elektrificatie aangekondigd werd): de lijn Deinze - Depanne toen ze nog niet van wasdraad voorzien was.
Ach ja... stel dat over één tot twee generaties treinen nóg een andere energiebron zouden krijgen en bovenledingen zodoende overbodig worden, wedden dat vele nostalgici het verdwijnen ervan dan zullen betreuren?Dietrich schreef:Tijden veranderen he, binnen 15 jaar (of minder) gaan wij waarschijnlijk ook allemaal terugdenken aan de tijd dat er nog klassiekjes rondreden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Daarstraks L94 en L96 gedaan, en die zijn ook echt leuk om te doen
. Bochten tegen 130 waarbij de trein tot het maximum kantelt. Echt superaangenaam om te doen, ook mooie landschappen, allemaal heel relaxet. Het hielp ook wel dat de treinbestuurder goed aan het ram M4'en "trok"
. Daardoor heb ik in Brussel een onbestaanden aansluiting van 1 minuut kunnen halen, omdat hij een minuutje te vroeg daar was
.