Gisterenavond voor de eerste keer de nieuwe verbinding Antwerpen Centraal - Gent SP van 16.48 u genomen. Vertrok perfect op tijd voor de eerste 10 meter en dan baf gedaan...... Door het technische defect vertrokken om 17.03 u (is bijna zelfde uur als de Kortrijk-Rijsel boven). Resultaat : niks vroeger thuis en in Berchem trein al bomvol omdat mensen opstapten die op de Kortrijk-Rijsel stonden te wachten.
Is die extra stop in Beveren trouwens echt nodig ???
Ik dacht dat ik alles had meegemaakt maar wat ik vanmorgen heb beleefd slaat alles.
Piekuur trein 7200 van Essen naar Schaarbeek was samengesteld uit welgeteld 1 motorstel 900 !
Tussen Essen en Antwerpen moesten tientallen mensen worden achtergelaten op de perrons, op een bepaald moment stonden er meer dan 40 mensen op het balkon.
Met 20 minuten vertraging aangekomen in Mechelen. Daar kon de trein niet vertrekken omdat de deuren niet meer dichtkonden. Dan is de politie gekomen met 5 man.
Ook de enige treinbegeleider was radeloos. De reizigers in de trein waren razend.
Adler schreef:[knip]Dan is de politie gekomen met 5 man. [knip]
Moesten die ook nog mee?
Nee, denk het niet, maar anders gingen er ongelukken van komen.
Ook tussen Heide en Antwerpen werd al omgeroepen of er mensen alstublieft wilden uitstappen in de tussengelegen stations en wachten op de volgende trein omdat de toestand totaal onhoudbaar was.
Hobbes schreef:Gisteren de 2966 gedaan FN -LML.
Vroeger 3 sprinters, nu 2 MW41....
SARDIENENVERVOER is nog een understatement.
Echt schandalig, ben nogmaals zéér ontgoocheld in de NMBS en gewoon beschaamd om tegen mensen te zeggen dat ik treinbestuurder ben bij de NMBS...
Ik ben verheugd dat er toch iemand is die de realiteit onder ogen ziet en die er durft voor uitkomen.
Op de P 7200 deze morgen was dit geen sardienenvervoer, maar regelrecht gevaarlijke toestanden. Er stond zelfs een klein kindje in een kinderwagen tussen de menigte geperst. Moeten er soms eerst ongelukken gebeuren voor men iets gaat doen ?
Bartjedj schreef:De IR naar de Panne wordt in de nieuwe DRG standaard met 96's gedaan. Dit zijn de stellen die van de IC-E komen. De breaks gaan naar de L Brugge-Gent.
Wat er met de klassiekjes gebeurt weet ik niet. Geschrapt?
BDJ
Wil dat zeggen dat de L trein mechelen - Gent-st-p (en dan naar brugge gaat) ook met breaks gereden worden?
Gisterenavond (18:33 vertrek in mechelen) waren het rode klassiekjes, deze morgen richting mechelen waren het breaks..
Xistance schreef:Wil dat zeggen dat de L trein mechelen - Gent-st-p (en dan naar brugge gaat) ook met breaks gereden worden?
Gisterenavond (18:33 vertrek in mechelen) waren het rode klassiekjes, deze morgen richting mechelen waren het breaks..
Gisteren vertrek 10:33 in Mechelen met twee breaks.
Vandaag IC-I met één varkensneus . Gelukkig nog niet in de spits, dus zitplaatsproblemen waren het niet, maar ik gok dat die nog als IC-I terug naar Brussel moet, dus dat zal wel even tegenvallen .
Adler schreef:Ik dacht dat ik alles had meegemaakt maar wat ik vanmorgen heb beleefd slaat alles.
Piekuur trein 7200 van Essen naar Schaarbeek was samengesteld uit welgeteld 1 motorstel 900 !
Tussen Essen en Antwerpen moesten tientallen mensen worden achtergelaten op de perrons, op een bepaald moment stonden er meer dan 40 mensen op het balkon.
Met 20 minuten vertraging aangekomen in Mechelen. Daar kon de trein niet vertrekken omdat de deuren niet meer dichtkonden. Dan is de politie gekomen met 5 man.
Ook de enige treinbegeleider was radeloos. De reizigers in de trein waren razend.
Soms heb ik het idee dat ze één en ander doen om de reizigers te pesten...
dekooiker schreef:
Soms heb ik het idee dat ze één en ander doen om de reizigers te pesten...
of dat er een groot materieeltekort is
pesten zou zijn als ze de IC-A met 1 klaasiekje doen en dan voorbij de bundel in leuven-noord rijden die volstaat met M6