Daarnet hoorde ik op Q-Music dat een trein ergens door een verkeerde stand van een wissel in Antwerpen uitkwam ipv Lier (heb het net niet goed gehoord, reed net door een tunnel)
kimba schreef:Daarnet hoorde ik op Q-Music dat een trein ergens door een verkeerde stand van een wissel in Antwerpen uitkwam ipv Lier (heb het net niet goed gehoord, reed net door een tunnel)
Weet iemand hier iets meer over ?
Het lijkt mij hier om een opgeblazen miszending te gaan, en om het verkeer niet verder te ontregelen, beslist om de trein door te trekken tot in Berchem en van daar dan naar Lier te rijden. Het zou niet mogen gebeuren, maar door de nieuwe dienstregeling zijn zo'n misverstanden niet altijd uit te sluiten.
kimba schreef:Daarnet hoorde ik op Q-Music dat een trein ergens door een verkeerde stand van een wissel in Antwerpen uitkwam ipv Lier (heb het net niet goed gehoord, reed net door een tunnel)
Trein 3416, vertrek om 16u38 uit Brussel-Zuid is om 19u33 in Turnhout aangekomen. Vertraging 98 minuten.
Reden: wisselstoringen bij Kontich, dus de trein is via Antwerpen-Oost gereden. Had geen stuurstand. Pendelaars niet blij.
Wisselstoringen Kontich? Hoelang zijn ze daar nu nog niet aan die wissels aan het knoeien? Voorbije maanden werd de toenmalige IR-a regelmatig afgeschaft tussen FN en FM wegens wisselwerken in Kontich. En nog werkt het niet
Bartjedj schreef:Wisselstoringen Kontich? Hoelang zijn ze daar nu nog niet aan die wissels aan het knoeien? Voorbije maanden werd de toenmalige IR-a regelmatig afgeschaft tussen FN en FM wegens wisselwerken in Kontich. En nog werkt het niet
BDJ
Ik denk dat het andere wissels zullen zijn. Degene die jij bedoelt zijn om van L25 naar L27 te gaan en omgekeerd. Degene die hier gebruikt worden zijn die om van L27 naar L13 (Kontich (Lint) naar Lier) te gaan. In principe kan er dan gebruik gemaakt worden van de wissels in de andere richting, maar aangezien de trein geen stuurstand had, en men in Kontich geen mogelijkheid had om de loc te laten omlopen, heeft men de trein langs Antwerpen laten rijden (met een extra ommetje langs Antwerpen - Oost om te kunnen omlopen).
(ik zat in een bus van DE LIJN die een omleiding maakte...)
voor het stoptreintje gent - brussel stond in schellebelle de wissel verkeerd en het reed richting dendermonde. (slagbomen bleven gesloten)
TB gaat naar de andere kant - via het spoor (!) .
rijdt tot schellebelle station
en dan draait hij weer... richting aalst
RESULTAAT: 20 min. stilstaan voor een redelijk drukke overweg - en de fille...
De IC L is een paar jaar geleden nog eens "mogen" uitwijken naar Kortrijk-vorming (i.p.v. Kortrijk-"Centraal") om van daaruit naar de perrons te rijden. Was tof, iedereen "Waar gaan we nu naartoe?"
Trein 3416, vertrek om 16u38 uit Brussel-Zuid is om 19u33 in Turnhout aangekomen. Vertraging 98 minuten.
Reden: wisselstoringen bij Kontich, dus de trein is via Antwerpen-Oost gereden. Had geen stuurstand. Pendelaars niet blij.
Wist niet dat je tegenwoordig ook al toeristishe sigh-seeing had, inbegrepen in de prijs
Eind jaren '90 ook eens voorgehad met een duikbril, vertrek te Leuven als L-trein om via L53 naar Mechelen te rijden. Ik moest eraf in Haacht. Door verkeerd gekozen reisweg uitgekomen op L35 (cijfers omgedraaid??). Dan maar doorgereden naar Aarschot, daar opnieuw kop gemaakt, terug naar Leuven, daar opnieuw kop gemaakt en dan L53 op.
Blijkbaar raar wat er met de IC Brussel-Turnhout gebeurd is. Hij reed door tot Berchem (daar had de TBG pas door dat er iets niet klopte), De Tb wist dat dan niet rapper? In Antwerpen-Oost is de loc dan verplaatst naar de andere kant en toen is de trein terug naar Kontich gereden om zo naar Lier te gaan. Waarom niet via Mortsel-Boechout?
Stijn014 schreef:Blijkbaar raar wat er met de IC Brussel-Turnhout gebeurd is. Hij reed door tot Berchem (daar had de TBG pas door dat er iets niet klopte), De Tb wist dat dan niet rapper? In Antwerpen-Oost is de loc dan verplaatst naar de andere kant en toen is de trein terug naar Kontich gereden om zo naar Lier te gaan. Waarom niet via Mortsel-Boechout?
Ah is hij ook terug naar Kontich gereden? Dat wist ik niet, ik dacht dat hij gewoon van Antwerpen-Oost via Mortsel was gereden...
Ja, dan begrijp ik er ook niks meer van. Best dat we dat voorval zo snel mogelijk vergeten, is echt één van de grootste blunders van de NMBS op alle vlakken als je het mij vraagt. Die trein heeft 100 minuten vertraging gemaakt en er werd nauwelijks gecommuniceerd. De trein werd ook niet afgeschaft in Berchem bv, wat veel sneller had geweest omdat de reizigers dan op een andere trein richting Turnhout konden stappen...