IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

(offtopic) Het ergste sardinengevoel dat ik ooit meegemaakt heb, was een paar jaar geleden tijdens Rock Werchter. Ik had een dagticket, en na afloop van de optredens ging ik dan ook terug naar het station, aankomst rond 2 u. De eerste trein (IC E denk ik) richting binnenland reed rond 5 u, dus een paar uurtjes slapen en weer weg. Maar ik was niet alleen met dat idee: bijna heel het station zat vol met slapers. En wat werd er ingezet op die eerste IC-E: één enkele MS96. Het gevoel kwam zo te horen aardig overeen met het sardinengevoel op die Sprinter vanmorgen. Regelmatig zelfs een luide pieptoon horen gaan in de trein, betekent dat iets als overbelading?
Laatst gewijzigd door Steve op 11 dec 2007, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5480
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Zal wel een verhitte reizigster geweest zijn...
Met vriendelijke groet

overweg13
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

dat zijn van die dwaze pipo's die denken dat ze interesant zijn om is op de knop hulp te duwen
Wover

Bericht door Wover »

Ik ben vandaag de dienstregeling eens gaan uittesten. Van half 11 tot half 4 heb ik half België rondgecrosst, ik heb 326km op 5u gedaan.

Als eerste heb ik in Herentals de nieuwe IR-g genomen tot Antwerpen-Berchem. Ik had het plan om naar Kortrijk te gaan en dan terug, maar dankzij het nieuwe spoorboekje dat ik in Berchem gekocht had, is het wat anders uitgelopen:

Herentals - Antwerpen-Berchem
Antwerpen-Berchem - Kortrijk
Kortrijk - Mouscron
Mouscron - Brussel-Zuid
Brussel-Zuid - Antwerpen-Centraal
Antwerpen-Centraal - Olen

7 verschillende treinen dus, waarvan enkel de IC-I FBMZ - FN 4 minuutjes had bij aankomst in FN, waarvan 2 minuutjes wachten in Berchem en 2 minuutjes door de stoptrein die iets voor Mechelen nog voor ons zat.

Het kaartje met de lijnen die ik al gedaan heb in België is nu ook uitgebreid met L94, de volgende op de agenda is L43, maar dat zal voor in een weekend zijn, want op weekdagen kan ik niet zoveel lessen overslaan om daar naar toe te trekken denk ik :P.
Afbeelding
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Wover schreef:Ik ben vandaag de dienstregeling eens gaan uittesten. Van half 11 tot half 4 heb ik half België rondgecrosst, ik heb 326km op 5u gedaan.
Het is bij jou bijna elke dag TreinTramBus-dag :P
Wover

Bericht door Wover »

Patrick schreef:
Wover schreef:Ik ben vandaag de dienstregeling eens gaan uittesten. Van half 11 tot half 4 heb ik half België rondgecrosst, ik heb 326km op 5u gedaan.
Het is bij jou bijna elke dag TreinTramBus-dag :P
Nee hoor, alleen dinsdags en soms vrijdags :P.
thejay
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Poort der Kempen
Contacteer:

Bericht door thejay »

Geert9100 schreef:Is die extra stop in Beveren trouwens echt nodig ??? :?:
Ja :D

Gisteren was ik vrij, dus vandaag voor mij de vuurdoop. Maar dat viel niet mee.

P7291 werd opgehouden door (vertraagde) IC's en kwam al te laat in Beveren toe en moest daarna op het zijspoortje om de volgende voorbij te laten. Het uitrijsein van Melsele weigerde daarna ook nog eens dienst, resultaat: +24 in Berchem.

Terug daarstraks IC 3016. Stond al +15 aangekondigd op spoor 2, dus veel vertraging vanuit Gent. Op spoor 2 stond echter nog een goederentrein die niet weggeraakte, IC werd dus alsnog binnengenomen op 3, maar toen was het ondertussen al ca. 17:10 uur. Nodeloos te zeggen dat de Kortrijk-Lille stampvol vertrok. Na kopmaken e.d. uiteindelijk vertrokken om 17:24. (+31!)

Geen trein naar Beveren dus tussen 16:38 en 17:24, wat er met het P-treintje van 17:13 is gebeurd... wie weet dat?
De rest verliep vrij vlot, aankomst in Beveren om 17:40 uur.
Voor de cynici onder ons: aantal afstappers zo'n 40-50 personen! ;-)

Totale balans vandaag: exact 59 minuten vertraging.

enigzins bedroefde groeten,
thejay
Wover

Bericht door Wover »

Ik moet echt wel een geweldige beschermengel hebben op vlak van spoorwegen, want ik heb bijna nooit vertraging :lol: .
ronny
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

Bartjedj schreef:De IR naar de Panne wordt in de nieuwe DRG standaard met 96's gedaan. Dit zijn de stellen die van de IC-E komen. De breaks gaan naar de L Brugge-Gent.
Wat er met de klassiekjes gebeurt weet ik niet. Geschrapt?

BDJ
Ik zag gisteren dat de stoptrein Hasselt - Leuven 2486 met ms96 werd gereden.
am62
Berichten: 841
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Wover schreef:Ik moet echt wel een geweldige beschermengel hebben op vlak van spoorwegen, want ik heb bijna nooit vertraging :lol: .
Proficiat. Ik heb de laatste 2 dagen ook geen vertraging meer, ik mag alleen wachten op aansluiting (dagelijks nu 40 minuten). :lol:
rvdborgt
Berichten: 4657
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

ronny schreef:Ik zag gisteren dat de stoptrein Hasselt - Leuven 2486 met ms96 werd gereden.
Er zijn meer treinen van die stoptreinserie met MS96 - geen idee waarom. Dat is geen geschikt materieel voor een stoptrein: te kleine deuren, waardoor in- en uitstappen traag gaat.

Groetjes,
Rian
ronny
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

rvdborgt schreef:
ronny schreef:Ik zag gisteren dat de stoptrein Hasselt - Leuven 2486 met ms96 werd gereden.
Er zijn meer treinen van die stoptreinserie met MS96 - geen idee waarom. Dat is geen geschikt materieel voor een stoptrein: te kleine deuren, waardoor in- en uitstappen traag gaat.

Groetjes,
Rian
Misschien worden deze alleen tijdens de spits ingezet op deze verbinding en tijdens de daluren op de IC-E ?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Wover schreef:Ik moet echt wel een geweldige beschermengel hebben op vlak van spoorwegen, want ik heb bijna nooit vertraging :lol: .
Wat betreft de vroegere Jambes-Essen (nu Brussel-Essen) schijnt de splitsing niets te hebben opgebracht.
Het is nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken, maar nu reeds 2 dagen vertraging van 10 resp. 16 minuten.
En de stoptijd van 2 minuten in Antwerpen-Centraal is dus inderdaad veel te kort zoals ik voorspeld had.
Geert9100

Bericht door Geert9100 »

Gisteren treinrit Kapellen - Sint-Niklaas : vertrek Kapellen om 16.29, perfect aangekomen in Centraal en dan begon het spel : de trein van 16.48 naar Gent SP beperkt tot Berchem wegens te grote vertraging, in Berchem dan maar de trein naar Kortrijk genomen van 17.10 (vertrok daar ook met ruim 5 min vertraging !!!)

Sinds bovenvermelde trein van 16.48 u in Centraal er is bijgekomen is het al 2 dagen op 2 mislopen. Wordt dit een nieuwe verdoemde lijn ???? Vandaag wordt ik geconfronteerd met het feit dat mijn trein in Kapellen om 16.29 u niet zal vertrekken wegens ....... geen schoolnamiddag !!!

ik heb nog niet veel profijt gehad van mijn extra trein op de lijn Antwerpen Centraal - Gent SP

:evil: :evil: [/quote]
Geert9100

Bericht door Geert9100 »

thejay schreef:
Geert9100 schreef:Is die extra stop in Beveren trouwens echt nodig ??? :?:
Ja :D
Voor de cynici onder ons: aantal afstappers zo'n 40-50 personen! ;-)


thejay
Ja, ok was misschien wat te voorbarig !
Plaats reactie