Stel stond 9 minuten stil.
Volgens MIVB gebeurt zoiets vaker.

Dagelijks probleem. Gegradeerden van de MIVB kunnen nu al boetes uitschrijven (het is te zeggen: overtredingen tegen het politiereglement vaststellen) maar wie doet nog de moeite met een Brussels parket dat heel veel seponeert....Patrick schreef:Vanmorgen tussen stations Kunst-Wet en Beekkant: groepje jongeren houdt bewust de deuren open zodat het stel niet kan vertrekken.
Stel stond 9 minuten stil.
Volgens MIVB gebeurt zoiets vaker.(De Morgen)
Hoi,RV1428 schreef:Gaan de deuren van de Brusselse metro niet gewoon dicht, wat er ook tussen zit ? Want je hoort wel eens op het nieuws: "vrouw met kinderwagen tussen de deur geklemd geraakt en meegetrokken".
Zoals bij de gelede bussen?Bartjedj schreef: Bij de Kusttram werkt men met "pedaaltreden", treden die de deur blokkeren zolang ze ingedrukt zijn.
Bij oud matiraal heb ik dat nog gezien. Moderne gelede bussen lijken me allemaal met infrarood te werken. Ook enkele oude Brusselse metro-stellen hebben infrarood (retro-fitted, duidelijk zichtbaar boven de deur), maar dat staat (begrijpelijk) altijd uit. (of het werk helemaal niet meer)Jeroen schreef:Zoals bij de gelede bussen?Bartjedj schreef: Bij de Kusttram werkt men met "pedaaltreden", treden die de deur blokkeren zolang ze ingedrukt zijn.
Niet verstandig om snel nog de metro in te sprinten, voor je het weet...Bij de M5 rijtuigen (met drukknoppen aan de deuren, geen hendels) zullen de deuren proberen te sluiten door nu iets harder dicht te slaan. Het is mooi meegenomen dat dit harder sluiten ook een afschrikeffect met zich meebrengt voor zij die zich nog snel tussen de sluitende deuren in de metro willen wringen.