Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Hallo,
Voor wie het nog niet zou weten, er rijdt weer een trein tussen Parijs en Moscou. Dat stond vandaag in HLN.
Meer info en de dienstregeling: http://www.jorisrail.be
Groeten,
Joris De Mol
Voor wie het nog niet zou weten, er rijdt weer een trein tussen Parijs en Moscou. Dat stond vandaag in HLN.
Meer info en de dienstregeling: http://www.jorisrail.be
Groeten,
Joris De Mol
Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Bedankt voor de tip!
Ik ben begin januari in Parijs, zal hem proberen te platen. 
EDIT:
Er is ook nachtverkeer tussen Amsterdam en Moskou.


EDIT:
Er is ook nachtverkeer tussen Amsterdam en Moskou.

Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Ik weet niet hoe jullie er aan toe zijn daar, maar wij 'Ollanders zijn er echt enorm op vooruit gegaan qua nachttreinensncf-sncb schreef: Er is ook nachtverkeer tussen Amsterdam en Moskou.


hier heeft een onbekende geestverwant wat foto's geplaatst van o.a. de Jan Kiepura in Arnhem

Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Hallo,
Er is ook nog de CNL Donau Kurier Amsterdam-Wenen! En verleningen in de winter tot Garmish-Partenkirchen en Brig.
Hier in België moeten wet het stellen met nogsteeds enkel maar de CNL 242/243 Perseus (Berlijn) en CNL 236/237 Andromeda (Hamburg)...
Mooie foto's trouwens, maar helaas nog maar weinig 'Jan Kieupra' rijtuigen precies... jammer... Enkele ex-Jan Kiepura rijtuigen (oa de Resto) worden nu al elders ingezet...
Groeten,
Joris De Mol
Er is ook nog de CNL Donau Kurier Amsterdam-Wenen! En verleningen in de winter tot Garmish-Partenkirchen en Brig.
Hier in België moeten wet het stellen met nogsteeds enkel maar de CNL 242/243 Perseus (Berlijn) en CNL 236/237 Andromeda (Hamburg)...
Mooie foto's trouwens, maar helaas nog maar weinig 'Jan Kieupra' rijtuigen precies... jammer... Enkele ex-Jan Kiepura rijtuigen (oa de Resto) worden nu al elders ingezet...
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Ik denk dat de forse uitbreiding van het aantal verbindingen met Amsterdam rechtstreeks te maken heeft met het feit, dat NS-Internationaal er niet meer een rol in wilde spelen. Daardoor hoefde DB ook niet meer bang te zijn om op zere tenen te trappen door de hele exploitatie en marketing in eigen hand te nemen, daardoor te stroomlijnen en goedkoper te maken. Alleen voor de tractie tussen Emmerich en Amsterdam en voor het rangeren op Watergraafsmeer moest nog wat geregeld worden. En daarnaast nog wat logistieke dienstverlening, zoals schoonmaken en bevoorrading. Voor de tractie werd dochter Railion ingeschakeld die toch al met 1600'en naar Emmerich rijdt en voor het rangeerwerk RFF (dacht ik).
Het is eens te meer een aanwijzing dat de klassieke samenwerkingsconstructies in het internationale vervoer, ook die in modernere vorm zoals rond Thalys, Eurostar en Benelux, in het nadeel van de reiziger zijn: te weinig aanbod, wisselende kwaliteit, onduidelijke leverancier en veel te hoge prijzen. Ze dienen alleen ter verdediging van gevestigde belangen: nationale trots en personeel (zowel aan de top als in de uitvoering).
Wat is er nou logischer dat Thalys door SNCF wordt geëxploiteerd en uitgebaat en dat Eurostar in een zelfstandige exploitatiemaatschappij (bijvoorbeeld gevestigd in Luxemburg, maar met eigen treinen en personeel) wordt ondergebracht?
Wim
Het is eens te meer een aanwijzing dat de klassieke samenwerkingsconstructies in het internationale vervoer, ook die in modernere vorm zoals rond Thalys, Eurostar en Benelux, in het nadeel van de reiziger zijn: te weinig aanbod, wisselende kwaliteit, onduidelijke leverancier en veel te hoge prijzen. Ze dienen alleen ter verdediging van gevestigde belangen: nationale trots en personeel (zowel aan de top als in de uitvoering).
Wat is er nou logischer dat Thalys door SNCF wordt geëxploiteerd en uitgebaat en dat Eurostar in een zelfstandige exploitatiemaatschappij (bijvoorbeeld gevestigd in Luxemburg, maar met eigen treinen en personeel) wordt ondergebracht?
Wim
Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
in de toekomst zullen thalys en eurostar zelfstandige bedrijven worden, dat ligt al zo goed als vast, enkel de juiste datum niet. als je ziet dat thalys tussen parijs en brussel elk half uur een trein kan vullen dan moeten die zich toch geen zorgen maken om een zelfstandig bedrijf te worden dacht ik zo
Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Als ze van de EC's richting luxemburg ook een zelfstandig bedrijf maken zie ik dat niet zo goed aflopen eigelijk 

-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
De essentie is, dat zo'n bedrijf geen gedwongen winkelnering en allerlei andere beperkende bepalingen meekrijgt van aandeelhouders en dat zie ik noch bij Thalys, noch bij Eurostar snel gebeuren.Steven schreef:in de toekomst zullen thalys en eurostar zelfstandige bedrijven worden, dat ligt al zo goed als vast, enkel de juiste datum niet. als je ziet dat thalys tussen parijs en brussel elk half uur een trein kan vullen dan moeten die zich toch geen zorgen maken om een zelfstandig bedrijf te worden dacht ik zo
Wim
Re: Weer trein tussen Parijs en Moscou.
Hallo,
Ik denk dat DB nu gewoon een gat in de markt ziet nu NS geen slaaptreinen meer inlegt. Dat gat zien ze waarschijnlijk in België ook, maar hier is er niet echt een goed klimaat om met je nachttrein door te komen...
NS is een concurent, dus naar op de tenen trappen kijken die niet denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Dat klopt naar mijn mening half.wimpiespoor schreef:Ik denk dat de forse uitbreiding van het aantal verbindingen met Amsterdam rechtstreeks te maken heeft met het feit, dat NS-Internationaal er niet meer een rol in wilde spelen. Daardoor hoefde DB ook niet meer bang te zijn om op zere tenen te trappen door de hele exploitatie en marketing in eigen hand te nemen, daardoor te stroomlijnen en goedkoper te maken.
Ik denk dat DB nu gewoon een gat in de markt ziet nu NS geen slaaptreinen meer inlegt. Dat gat zien ze waarschijnlijk in België ook, maar hier is er niet echt een goed klimaat om met je nachttrein door te komen...
NS is een concurent, dus naar op de tenen trappen kijken die niet denk ik.
Groeten,
Joris De Mol