Vreemd genoeg heb ik hier nog geen enkel topic of foto van teruggevonden...
Sinds een klein jaar zie ik geregeld een trein met I11-rijtuigen of M6'en met de loc in het midden ipv vooraan of achteraan de trein.
Is dit om de trein makkelijker te kunnen opsplitsen? Of is er daar nog een andere reden voor?
Loc in het midden van de trein....
Met I11 gaat het om de zgn. Dromedaristrein. Dit is een trein uit de IC-O-verbinding die uitzonderlijk verlengd wordt met enkele wagons tijdens de spits. Om de grens voorbij te gaan mag hij maximum 8 rijtuigen tellen (beperkingen NS), maar tussen Brussel en Gouvy is dit in de spits te weinig. Daarom wordt één trein tijdens de spits beperkt tot Gouvy, en worden er extra rijtuigen aangehangen. Om rangeren te vermijden (bijvoegen-afhalen wordt gedaan tijdens normale dienststop in Brussel-Zuid/Vorst) worden ze simpelweg aan de andere kant van de loc gehangen.
Met M6 kan het nog geen klein jaar zijn. Is nog maar een goede maand actief. Het gaat hier om de nieuwe IC-E samenstelling. Op deze manier heeft men een stel dat naar Knokke kan en één dat naar Blankenberge kan. In de andere richting telt dat natuurlijk ook voor Luik/Hasselt.
BDJ
Met M6 kan het nog geen klein jaar zijn. Is nog maar een goede maand actief. Het gaat hier om de nieuwe IC-E samenstelling. Op deze manier heeft men een stel dat naar Knokke kan en één dat naar Blankenberge kan. In de andere richting telt dat natuurlijk ook voor Luik/Hasselt.
BDJ
-
klopt het nu dat die laatste 2 rijtuigen er af gaan in luik?
want op de display stond er bij de laatste 2 luik guillemins
ik heb trouwens ook al gezien dat het perron van bv. tilf zeker geen 8 (of 10?) rijtuigen aankan
want op de display stond er bij de laatste 2 luik guillemins
ik heb trouwens ook al gezien dat het perron van bv. tilf zeker geen 8 (of 10?) rijtuigen aankan
Laatst gewijzigd door treinbruno op 13 dec 2007, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Re:
Die trein kan niet 'beperkt' worden tot Gouvy, aangezien hij er op de andere uren niet passeert!Bartjedj schreef:Daarom wordt één trein tijdens de spits beperkt tot Gouvy, en worden er extra rijtuigen aangehangen.

Re: Loc in het midden van de trein....
Die Aufnahme ist mir am 1.6.07 in Luik gelungen, war ziemlich überrascht da ich davon vorher nichts wusste!