musea
Re: musea
Twee seconden via Google:ewie1 schreef:Als ik mag vragen wat betekent TSP en waar ligt saint-ghislain?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saint-Ghislain
http://www.pfttsp.be/
Hallo,
Volgens mij is het in december nog eens opendeur in St.-Ghislain. (Gratis toegang!)
Verder heeft het CFV3V in Treignes ook nog een museum.(Hier staan ook moderere locs dacht ik, zoals een Frans strijkijzer.)
De museumbewaarplaatsen van de NMBS zijn jammergenoeg zelden toegankelijk.
Tenslotte zijn er nog het SCM, de BVS en het Kolenspoor. Bij deze is er echter geen hal voorzien waar locs staan opgesteld, maar je kan er wel meerijden met diverse oude treinen.
Tenslotte is er ook nog het trammuseum van de ASVI in Thuin.
Groeten,
Joris De Mol
Volgens mij is het in december nog eens opendeur in St.-Ghislain. (Gratis toegang!)
Verder heeft het CFV3V in Treignes ook nog een museum.(Hier staan ook moderere locs dacht ik, zoals een Frans strijkijzer.)
De museumbewaarplaatsen van de NMBS zijn jammergenoeg zelden toegankelijk.
Tenslotte zijn er nog het SCM, de BVS en het Kolenspoor. Bij deze is er echter geen hal voorzien waar locs staan opgesteld, maar je kan er wel meerijden met diverse oude treinen.
Tenslotte is er ook nog het trammuseum van de ASVI in Thuin.
Groeten,
Joris De Mol
- trainfreak
Die TSP opendeur is al gepasseerd...
Maar bij hun is het 2x per jaar opendeur, dus je hoeft niet zolang te wachten

Hallo,
Groeten,
Joris De MOl
Het is toch openduer in september en december? Of is dat al veranderd?trainfreak schreef:Die TSP opendeur is al gepasseerd...
Groeten,
Joris De MOl
Daar is ook niet zo veel te zien hoor... oude affiches, tekeningen van stations, beetje miniatuur (zo is er nog een miniatuur-prototype van de Break), wat oude seininrichting, ...Patrick schreef:Spoorwegmuseum in station Brussel-Noord.
Maar (meestal altijd) geslotenin afwachting van verhuis naar...