wat rijdt waar tussen Antwerpen en Nederland?
-
wat rijdt waar tussen Antwerpen en Nederland?
Nee, nee , ben niet enkele weken van de wereld geweest maar wordt de hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Nederland nu al wordt gebruikt?
eventueel door de thalys?
thanks,
o
thanks,
o
Re: wat rijdt waar tussen Antwerpen en Nederland?
Komt u binnen enkele jaren eens terugostbahnhof schreef:Nee, nee , ben niet enkele weken van de wereld geweest maar wordt de hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Nederland nu al wordt gebruikt?
thanks,
o

Eerste voorzichtige voorspellingen zijn december 2008 maar men weet nu al zeker dat dit niet wordt gehaald.
Duurste flop van de eeuw.
Weet jij dat al zeker of weten ze dat bij de NMBS ook? In het najaar van 2008 de eerste ritten met Traxx'en.Adler schreef:Eerste voorzichtige voorspellingen zijn december 2008 maar men weet nu al zeker dat dit niet wordt gehaald.
Zwijgen is inderdaad wat Descheemaecker & Co doen om dit miljardenschandaal in de doofpot te steken.Steven schreef:er is nog niets zeker, dus zwijgen is beter dan verkeerde uitspraken doen.
In het 21ste Voortgangsrapport van minister Eurlings dat dateert van september 2007, stelt hij het volgende over de streefdatum van oktober 2008:
Ten aanzien van de start van het hogesnelheidsvervoer per 1 oktober 2008 heeft het risicoprofiel zich in de verslagperiode niet positief ontwikkeld.
Vervolgens worden niet minder dan 8 risico's opgenoemd die die datum in gevaar brengen en die zijn niet van de minste, o.a. nog maar eens een wijziging van de EU-specificaties ten aanzien van de ERTMS 2.3.0 Corridor versie.
Iedereen die dit rapport aandachtig leest en de zaak min of meer gevolgd heeft, zal dan ook weten dat er al meer dan 1 mirakel moet gebeuren om de datum van 1 oktober 2008 te halen.
-
Dit voortgangsrapport, een pdf van 44 bladzijden.
Voor onze noorderburen is het misschien wel sympathiek dat deze kwestie in de rubriek Actualiteit Binnenland aan de orde gesteld wordt, maar ik wijs tevens op het al bestaande en onlangs nog bijgewerkte topic in Actualiteit Internationaal: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd.
Aan dit onderwerp zitten nationale en internationale aspecten; zo is er gehoopt op een eergisteren te beginnen beperkte dienst met 160 km/h alleen tussen Amsterdam en Rotterdam. Voorlopig zitten we nog in hetzelfde schuitje: de Benelux over bestaand spoor die niet eens 160 mag.
Voor onze noorderburen is het misschien wel sympathiek dat deze kwestie in de rubriek Actualiteit Binnenland aan de orde gesteld wordt, maar ik wijs tevens op het al bestaande en onlangs nog bijgewerkte topic in Actualiteit Internationaal: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd.
Aan dit onderwerp zitten nationale en internationale aspecten; zo is er gehoopt op een eergisteren te beginnen beperkte dienst met 160 km/h alleen tussen Amsterdam en Rotterdam. Voorlopig zitten we nog in hetzelfde schuitje: de Benelux over bestaand spoor die niet eens 160 mag.
ostbahnhof schreef:Nee, nee , ben niet enkele weken van de wereld geweest maar wordt de hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Nederland nu al wordt gebruikt?
o
Vandaag reed de wereldrecord Taurus rond aan de grens .. testen nieuwe software ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik heb deze vanmiddag in rotterdam gezien
Laatst gewijzigd door 260689 op 16 dec 2007, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Where the hell is dat?260689 schreef:Ik heb deze vanmiddag in rotterdag gezien

veranderdPatrick schreef:Where the hell is dat?260689 schreef:Ik heb deze vanmiddag in rotterdag gezien