IC/IR 2008
Re: IC/IR 2008
Ik weet niet of iemand hier veel van de IR-i / L73 kent, maar ik zie nogal veel Breaks op de IR-i, zelfs meer tijdens de rustige uurtjes dan tijdens de spits (wat nochtans aangekondigd was). In ieder geval de 3636, 3610 (en waarschijnlijk terug als de 3638) heb ik al gezien. Is dit voorzien, of is er gewoon een tekort aan MS96 door de problemen op de IC-E? Of gaat het om TB's die hun opleiding MS96 nog niet gehad hebben? Ik weet dat ze daar in De Panne nogal laat mee begonnen zijn.
Gisteren ook weer bingo op de L 36. Ik kom uit Hannut en wil in Landen de ICF van 17u40 nemen. Deze wordt eerst aangekondigd als +5 nadien +10. Aangezien ik hiermee in Brussel-Noord toch m'n ICO (p trein naar Oostende) ga missen besluit ik dan maar de IRi van 17u50 te nemen en in Leuven op de ICA over te stappen.
Helaas pindakaas, in Leuven aangekomen (rond 18u18) is er lichte chaos :
* ICE van 18u00 staat als "vertraging nog te bepalen" iets later "afgeschaft" door problemen met de loc in Hasselt
* ICF staat ondertussen al op +23.
* ICK van 18u24 +07.
* ICA van 18u35 staat op +30 door seinstoring in Luik.
Ik besluit dan maar de ICK te nemen tot in Brussel, waarna ik terug overstap op dezelfde IRi waarmee ik in Landen vertrokken ben
. Omdat er maar 2 stellen MS96 waren en er met de ICA van 19u nog redelijk veel volk mee is heeft de tb dan toch 1e klas maar gedeklasseerd.
Overigens ook forse vertragingen vanuit Brussel naar Leuven/Landen/Luik.
Klein vraagje : mag je met een ticket bvb Landen-Brussel niet via de luchthaven reizen? De tb van de IRi raadde iedereen op de trein die naar Brussel moest aan om in Tienen of Leuven over te stappen.
gr, Steve
* ICE van 18u00 staat als "vertraging nog te bepalen" iets later "afgeschaft" door problemen met de loc in Hasselt
* ICK van 18u24 +07.
Ik besluit dan maar de ICK te nemen tot in Brussel, waarna ik terug overstap op dezelfde IRi waarmee ik in Landen vertrokken ben

Overigens ook forse vertragingen vanuit Brussel naar Leuven/Landen/Luik.
Klein vraagje : mag je met een ticket bvb Landen-Brussel niet via de luchthaven reizen? De tb van de IRi raadde iedereen op de trein die naar Brussel moest aan om in Tienen of Leuven over te stappen.
gr, Steve
Ben je zeker dat dat gisteren was, want ik was rond kwart voor 7 in Leuven, en er waren toch maar 3 treinen in't rood, waarvan de IC-E met tien minuten en idd die IC-A met 20 denk ik.
o jazeker, ik neem nu altijd foto's van de infoschermen (dit voor de non-believers
). Ik was weg uit Leuven rond 18u30-35, geen idee hoe de situatie erna was.
In Landen was de ICF 17u20 ook + 15 (werd al vlug +20), de P naar Ans die erachter kwam was al iets meer op tijd (ik schat +5)
gr, Steve

In Landen was de ICF 17u20 ook + 15 (werd al vlug +20), de P naar Ans die erachter kwam was al iets meer op tijd (ik schat +5)
gr, Steve
Jazeker, dat mag, maar onder normale omstandigheden ben je iets sneller in Brussel, vandaar het advies.steved schreef:Klein vraagje : mag je met een ticket bvb Landen-Brussel niet via de luchthaven reizen? De tb van de IRi raadde iedereen op de trein die naar Brussel moest aan om in Tienen of Leuven over te stappen.
Best dat je niet gewacht hebt op de IC-A van 18:35, die is pas na de IC-A van 19:35 gekomen...
-
ja, gisteren stond ik ook in FBMZ.
in fbmz 19.05 (18.35 leuven) stond er bij die trein
+1u12 bij
en die van 20.05 was wel op tijd en zat propvol ! (ik reisde in 1e classe
)
die naar mons/quivrain had vertraging en kwam ook uit luik
in fbmz 19.05 (18.35 leuven) stond er bij die trein
+1u12 bij

en die van 20.05 was wel op tijd en zat propvol ! (ik reisde in 1e classe

die naar mons/quivrain had vertraging en kwam ook uit luik

Inderdaad. Ik wilde met de trein van 18.00u van Leuven naar Brugge en dat was niet simpel. Er werden constant vertragingen omgeroepen, maar niets over de IC-E. Om 18.10u werd dan omgeroepen dat "de IC-trein naar Knokke en Blankenberge momenteel opgehouden wordt, waardoor deze trein al minimum 30 min vertraging heeft". Op de schermen staat "vertraging te bepalen". (Van de eerste 10 treinen op het scherm waren er 3 zonder vertraging.) Omdat de IC-A ook al +31 stonden ik niet wist of dat nog meer ging worden, en omdat de IC-E na een halfuur afgeschaft werd en ik ook geen garantie had dat de IC-E van een uur later op tijd zou komen, heb ik snel een paar berekeningen gedaan op de gele affiches, gespurt naar de trein richting Aalst-Gent die met vertraging het station binnenreed om dan in Brussel de trein naar De Panne te nemen tot in Gent. In Gent wachtte de stoptrein naar Brugge om aansluiting te verzekeren, maar aangezien het daar ook al rechtstaan was en de volgende trein naar Knokke/Blankenberge volgens de schermen op tijd bleek te rijden, heb ik maar gewacht. Die trein (2 MS96) kwam dan inderdaad op tijd aan en reed vanaf Beernem achter de stoptrein.steved schreef:Gisteren ook weer bingo op de L 36. Ik kom uit Hannut en wil in Landen de ICF van 17u40 nemen. Deze wordt eerst aangekondigd als +5 nadien +10. Aangezien ik hiermee in Brussel-Noord toch m'n ICO (p trein naar Oostende) ga missen besluit ik dan maar de IRi van 17u50 te nemen en in Leuven op de ICA over te stappen.
* ICK van 18u24 +07.
Ik besluit dan maar de ICK te nemen tot in Brussel, waarna ik terug overstap op dezelfde IRi waarmee ik in Landen vertrokken ben. Omdat er maar 2 stellen MS96 waren en er met de ICA van 19u nog redelijk veel volk mee is heeft de tb dan toch 1e klas maar gedeklasseerd.
Uiteindelijk had ik dus kunnen wachten in Leuven, maar als ook die IC-E wat vertraging gehad, zou ik uit mijn alternatief toch wel voordeel gehaald hebben

Soit, het resultaat: voor 18u in het station van Leuven, na 20.30u in Brugge...
Hoi,
Ik ben nochtans vrijdagavond normaal aangekomen in Leuven met de IC E die om 17u14 in Hasselt vertrokken was en die normaal om 18u00 moest vertrekken.
Lukas
Ik ben nochtans vrijdagavond normaal aangekomen in Leuven met de IC E die om 17u14 in Hasselt vertrokken was en die normaal om 18u00 moest vertrekken.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
De problemen waarover ik het had, waren de donderdagavond.Lukas schreef:Hoi,
Lukas
Maandag 9 januari: aanpassing dienstregeling. Bekendmaking: donderdag 3 januari.
Bond Trein Tram Busgebruikers denkt dat er extra-rijtuigen en extra-stops zullen komen.
(VRT-nieuwsnet: klein gesprekje met Hugo Stevens, NMBS-woordvoerder)
Bond Trein Tram Busgebruikers denkt dat er extra-rijtuigen en extra-stops zullen komen.
(VRT-nieuwsnet: klein gesprekje met Hugo Stevens, NMBS-woordvoerder)
-
Stond gisteren nog eens voor de overweg aan station Mortsel en zag een wasmachien
als stoptrein.
Vreemd dacht ik, helemaal niet vreemd zie ik nu: er rijden nu 2 diesels per uur van antwerpen naar Mol: een snelle tot in Neerpelt en een eLLetje tot in Mol.
Lang geleden dat die stopdienst door een diesel werd gereden.
Nu rijden er 5 per uur tussen Antwerpen en Lier, niet slecht

Vreemd dacht ik, helemaal niet vreemd zie ik nu: er rijden nu 2 diesels per uur van antwerpen naar Mol: een snelle tot in Neerpelt en een eLLetje tot in Mol.

Tijdens de week is het inderdaad een pak beter geworden, maar in de weekends zitten we in Herentals met twee treinen naar Antwerpen die op 5 minuten van elkaar rijden en waarvan één een stoptrein is. Men had beter de IC-R ook in de weekends laten rijden, met overstap in Lier naar Antwerpen zodat er vanuit Turnhout ook in het weekend snel in Antwerpen kan geraakt wordenostbahnhof schreef:Stond gisteren nog eens voor de overweg aan station Mortsel en zag een wasmachienals stoptrein.

-
Dag,Men had beter de IC-R ook in de weekends laten rijden, met overstap in Lier naar Antwerpen zodat er vanuit Turnhout ook in het weekend snel in Antwerpen kan geraakt worden .
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Een rittijd van exact 50 minuten tussen Turnhout en Antwerpen-Centraal is slechts 4 minuten trager dan op weekdagen. Dat kan je echt niet realiseren met een overstap te Lier.
Bovendien is er in het weekend te Antwerpen-Centraal een goede aansluiting tussen de IR g komende van Turnhout (A x.56u) en de IC B+ naar Brussel (V x.03u) én de IC C naar Gent - Kortrijk - Rijsel (V x.06u).
Wat wil je nog meer? Ik denk dat andere regio's in het weekend zwaarder getroffen worden hoor!
Groeten,