De Lijn start proef met sms-biljetten
De Lijn start proef met sms-biljetten
meer info kunde hier lezen : http://www.zdnet.be/news.cfm?id=64372
Lijkt me fraude gevoellig.....De Lijn opteert niet om bijvoorbeeld barcodes per mms door te sturen. Het sms-vervoerbewijs bestaat uit een unieke cijfercode die chauffeurs visueel kunnen herkennen

1,50 of 1,35? Scheelt 15 cent, zal dit ooit populair worden?In Antwerpen betaalt u bijvoorbeeld 1,20 euro. Dat is twintig procent minder dan bij de chauffeur, bij wie u anderhalve euro betaalt. Maar het versturen van een sms naar De Lijn kost ook geld, waardoor de som van 1,20 euro verhoogd moet worden met 15 eurocent. "Maar 1,35 euro is nog altijd goedkoper dan op de bus"
De haalbaarheid van dit project is sterk in twijfel te trekken. Bij De Lijn werkt het ontwaardingssysteem nog steeds d.m.v. tariefzones. Een controleur kan geen reiziger controleren zonder vermelding van de zones op het vervoersbewijs. En hoeveel reizigers kennen de zone waarin ze wonen vanbuiten? Zo goed als geen volgens mij.
Grtz,
Maikel
Grtz,
Maikel
In d'n efteling gebruiken ze da ook
(tis wel ne pretpark)
Maar daar kunde ook binnen met da systeem,toen ik deze zomer ging was het actie,en het scheelde wat ik de kostpijs,was je da smsje kwijt moesten ze je gsm-nummer ingeven,en kon je ook doorgaan,alloewel je smsje foetsie was,Kvraag me af of ze ook bij de lijn da zo doen

Maar daar kunde ook binnen met da systeem,toen ik deze zomer ging was het actie,en het scheelde wat ik de kostpijs,was je da smsje kwijt moesten ze je gsm-nummer ingeven,en kon je ook doorgaan,alloewel je smsje foetsie was,Kvraag me af of ze ook bij de lijn da zo doen

Bij De Lijn maar 2 zones meer?Pieter schreef:Bij de lijn zijn er maar 2 zones meer he... Korte zone en Lange zone...
Bij De Lijn zijn er maar 2 tarieven meer voor zones ja. Korte afstand en lange afstand. Maar de afstand die je af wilt leggen wordt nog steeds bepaald door zones, ongeacht de prijs van het biljet.
Proefproject start vanaf donderdag a.s. in Gent en Antwerpen.
Proximus is voorlopige de enige operator die de dienstverlening aanbiedt (betalend natuurlijk aangezien de ticketafhandeling per sms verloopt).
Voorjaar 2008: evaluatie.
(Zegt dit hier.)
Proximus is voorlopige de enige operator die de dienstverlening aanbiedt (betalend natuurlijk aangezien de ticketafhandeling per sms verloopt).
Voorjaar 2008: evaluatie.
(Zegt dit hier.)
Re: De Lijn start proef met sms-biljetten
Sinds 6 september zijn er al zo'n 62.000 sms-tickets verkocht in Gent (22.966) en Antwerpen (38.922).
Grootste piekmomenten: vrijdagen en om 17.00 u.
Voorlopig nog steeds enkel via Proxivogel, gesprekken met andere operatoren lopen verder.
Evaluatie in het voorjaar. Indien positief: uitbreiding naar volledige Vlaamsche land.
(Bron)
Grootste piekmomenten: vrijdagen en om 17.00 u.
Voorlopig nog steeds enkel via Proxivogel, gesprekken met andere operatoren lopen verder.
Evaluatie in het voorjaar. Indien positief: uitbreiding naar volledige Vlaamsche land.
(Bron)