Breaks, deense neuzen, klassiekjes, sprinters en heel veel cargo, gesleept door reeks 13/23/26-77/78-55 (enkele malen per week)ewie1 schreef:Is de lijn Aarschot-Leuven een goede plaats om te spotten?passeerd daar behoorlijk wat verschillend rollend materieel?
beginnende spotter
Re: beginnende spotter
Je kunt mooie foto's maken met als onderwerp de trein/loc, of kiezen voor een groter decor waardat de trein blikvanger is.
Zorg er gewoon voor dat het onderwerp goed uitkomt, tenzij het een speciale gelegenheid of toevallig ontmoeting is.
Dan is de foto maken belangrijker dan het fotografische aspect.
Zo kon ik ooit in Antwerpen een oude tram op foto zetten, maar het moest snel gaan.
Geen tijd om alles deftig te bekijken, foto schieten en klaar.
Zoals hierboven aangehaald, beleef er vooral plezier aan!
Zorg er gewoon voor dat het onderwerp goed uitkomt, tenzij het een speciale gelegenheid of toevallig ontmoeting is.
Dan is de foto maken belangrijker dan het fotografische aspect.
Zo kon ik ooit in Antwerpen een oude tram op foto zetten, maar het moest snel gaan.
Geen tijd om alles deftig te bekijken, foto schieten en klaar.
Zoals hierboven aangehaald, beleef er vooral plezier aan!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
als je begint moet je niet de speciallekes gaan opzoeken hoor, dan is de teleurstelling des te groter als je foto mislukt blijkt te zijn (al hoop ik voor jou natuurlijk dat het niet zal gebeuren, de kans is zeer klein dat al je fotos meteen goed gaan zijnewie1 schreef:Is de lijn Aarschot-Leuven een goede plaats om te spotten?passeerd daar behoorlijk wat verschillend rollend materieel?

-
ga de avondspits eens gaan fotograferen op perron 15/16 in FBMZ tijdens de spits - daar heb ik ook veel geoefend...
en de zon staat goed
en de zon staat goed

Jah, het is nu wel niet de periode van het jaar om de avondspits te gaan spotten, hé. 

Trainspotterke schreef:Jah, het is nu wel niet de periode van het jaar om de avondspits te gaan spotten, hé.
In deze periode kan dat ook schone kiekjes opleveren hoor