Capaciteitsproblemen IC-E
Capaciteitsproblemen IC-E
vandaag in Aarschot IC-E 7u41 naar Knokke slechts 1 motorstel AM96 (dus geen gedeelte naar Blankenberge); de voorgaande P-trein naar Leuven (die in Leuven gekoppeld wordt) bestond ook maar uit 1 motorstel.
zouden deze treinen niet met M6 uitgevoerd worden?
zouden deze treinen niet met M6 uitgevoerd worden?
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
het antwoord op die vraag zou wel is bij technische problemen kunnen liggen.
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
gisterenavond in het vrt nieuws laat nog een itempje over de herhaaldelijke problemen met het ontkoppelen van de ICE dubbeldekkers in Brugge/Hasselt. Men gaat ze nu manueel ontkoppelen ipv automatisch. Hierdoor direct + 10 (was trouwens al het geval vanochtend
)
gr, Steve

gr, Steve
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
Dag,
Ik ben vandaag, zondag, toevallig 2x te Genk station gepasseerd en beide malen heb ik een eigenaardige combinatie zien staan.
* Om 13u35 (dus voor het vertrek van de IC E van 13u49): 4x AM96
* Om 16u35 (dus voor het vertrek van de IC E van 16u49): 2 gekoppelde stammen van loc 21/27 + 5x M6 met stuurstand
Normaalgesproken is deze samenstelling in het weekend bij vertrek te Genk niet mogelijk, aangezien er te Landen nog een gedeelte komende van Luik moet worden aangekoppeld. Dit is echter al in beide gevallen de maximumsamenstelling. Moet ik hieruit afleiden dat men (tijdelijk) van het (ont)koppelen heeft afgezien om de problemen van de laatste dagen te vermijden? Zo ja, hoe wordt de dienst Luik - Landen dan verzekerd?
Groeten,
Ik ben vandaag, zondag, toevallig 2x te Genk station gepasseerd en beide malen heb ik een eigenaardige combinatie zien staan.
* Om 13u35 (dus voor het vertrek van de IC E van 13u49): 4x AM96
* Om 16u35 (dus voor het vertrek van de IC E van 16u49): 2 gekoppelde stammen van loc 21/27 + 5x M6 met stuurstand
Normaalgesproken is deze samenstelling in het weekend bij vertrek te Genk niet mogelijk, aangezien er te Landen nog een gedeelte komende van Luik moet worden aangekoppeld. Dit is echter al in beide gevallen de maximumsamenstelling. Moet ik hieruit afleiden dat men (tijdelijk) van het (ont)koppelen heeft afgezien om de problemen van de laatste dagen te vermijden? Zo ja, hoe wordt de dienst Luik - Landen dan verzekerd?
Groeten,
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
het kan gewoonweg zijn dat bij die ene stam het ontkoppelen niet gelukt is en ze dus alles aan elkaar hebben laten hangen.
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
ik heb de bestuurders uit het depot Brugge nog niet te veel horen boffen met dit systeem, in tegendeel..
Naart schijnt is tot nu toe elke (ont)koppeling moeten gebeuren met een tos erbij en levert heel die koppeling nogal wat miserie.. Ik vrees dat het misschien op papier beter leek dan het in realiteit toepasbaar is. Ik kan me trouwens voorstellen dat het met een getrokken trein moeilijker koppelen is dan met motorstelletjes, ma goed, mss past mijn post dan beter in het HLE 27 mux topicje.
Naart schijnt is tot nu toe elke (ont)koppeling moeten gebeuren met een tos erbij en levert heel die koppeling nogal wat miserie.. Ik vrees dat het misschien op papier beter leek dan het in realiteit toepasbaar is. Ik kan me trouwens voorstellen dat het met een getrokken trein moeilijker koppelen is dan met motorstelletjes, ma goed, mss past mijn post dan beter in het HLE 27 mux topicje.
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
Kort voor de nieuwe dienstregeling heb ik ook eens op de IC-E gezeten die toen uit 4 (of misschien 3) MS96 bestond, en toen riep men om dat de trein uitzonderlijk niet gesplitst ging worden in Landen maar volledig naar Genk zou rijden, en dat de reizigers naar Luik in Landen moesten overstappen. Ik weet niet wat de reden was, maar blijkbaar zijn er nog andere redenen mogelijk dan het niet kunnen splitsen van de dubbeldektreinen.Molenbruch Y. schreef:Dag,
Ik ben vandaag, zondag, toevallig 2x te Genk station gepasseerd en beide malen heb ik een eigenaardige combinatie zien staan.
* Om 13u35 (dus voor het vertrek van de IC E van 13u49): 4x AM96
* Om 16u35 (dus voor het vertrek van de IC E van 16u49): 2 gekoppelde stammen van loc 21/27 + 5x M6 met stuurstand
Normaalgesproken is deze samenstelling in het weekend bij vertrek te Genk niet mogelijk, aangezien er te Landen nog een gedeelte komende van Luik moet worden aangekoppeld. Dit is echter al in beide gevallen de maximumsamenstelling. Moet ik hieruit afleiden dat men (tijdelijk) van het (ont)koppelen heeft afgezien om de problemen van de laatste dagen te vermijden? Zo ja, hoe wordt de dienst Luik - Landen dan verzekerd?
Groeten,
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
wie van brussel en leuven naar luik wil zal normaal de ICa nemen
(en ik denk ook niet dat er veel reizigers van tienen/landen naar luik gaan
miss. kan men de stoptrein borgworm-luik tot Landen laten rijden...
(en ik denk ook niet dat er veel reizigers van tienen/landen naar luik gaan
miss. kan men de stoptrein borgworm-luik tot Landen laten rijden...

Re: Capaciteitsproblemen IC-E
je vergeet dat Tienen en Landen ook een deel Franstalig hinterland hebben (Jodoigne, Hélécine, Hannut, ....) en die mensen ook graag naar Luik gaan
.
gr, Steve

gr, Steve
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
jumper schreef:ik heb de bestuurders uit het depot Brugge nog niet te veel horen boffen met dit systeem, in tegendeel..
Naart schijnt is tot nu toe elke (ont)koppeling moeten gebeuren met een tos erbij en levert heel die koppeling nogal wat miserie.. Ik vrees dat het misschien op papier beter leek dan het in realiteit toepasbaar is. Ik kan me trouwens voorstellen dat het met een getrokken trein moeilijker koppelen is dan met motorstelletjes.
mss moet men eens proberen met gelijksoortig elementen te koppelen (loc-loc of stuurstand-stuurstand)
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
blijft even moeilijk volgens mij, ik denk eerder dat het hele systeem nie zo waterdicht is.
Zoals vaak misschien, iets dat bedacht is door enkele briljante ingenieurs die dat prachtig ontwikkeld hebben en getest hebben maar daar misschien nie echt bij stilgestaan hebben hoe dat dat tevelde en onder een lichte tijdsdruk moet uitgevoerd worden.
Tgaat er volgens mij om dat ge die trein moet stilkrijgen op een paar meter voor die andere trein en die dan heel gezapig in die koppeling moet krijgen en ik hoor van alle kanten dat dat vele makkelijker is met een echt stelletje gelijk een break of MS96 dan met een loc en een ram achter. Zelfs al staat het stuurrijtuig voor, je zit nog altijd met het probleem dat je die trein nie te dicht (evident) maar ook niet te ver stil moet krijgen, en dan moet je heel die trein met 1 loc heel stilletjes in beweging kunnen krijgen. Misschien nog wa buffers die ingedrukt worden en terugdrukken, peis da da geen lachertje is.
Kan het mij zelf ook wel ergens voorstellen eigenlijk da da nie simpel moet zijn.
Ik smijt naar niemand geen stenen ma een idee in praktijk brengen, daar komt heel veel bij kijken.
Zoals vaak misschien, iets dat bedacht is door enkele briljante ingenieurs die dat prachtig ontwikkeld hebben en getest hebben maar daar misschien nie echt bij stilgestaan hebben hoe dat dat tevelde en onder een lichte tijdsdruk moet uitgevoerd worden.
Tgaat er volgens mij om dat ge die trein moet stilkrijgen op een paar meter voor die andere trein en die dan heel gezapig in die koppeling moet krijgen en ik hoor van alle kanten dat dat vele makkelijker is met een echt stelletje gelijk een break of MS96 dan met een loc en een ram achter. Zelfs al staat het stuurrijtuig voor, je zit nog altijd met het probleem dat je die trein nie te dicht (evident) maar ook niet te ver stil moet krijgen, en dan moet je heel die trein met 1 loc heel stilletjes in beweging kunnen krijgen. Misschien nog wa buffers die ingedrukt worden en terugdrukken, peis da da geen lachertje is.
Kan het mij zelf ook wel ergens voorstellen eigenlijk da da nie simpel moet zijn.
Ik smijt naar niemand geen stenen ma een idee in praktijk brengen, daar komt heel veel bij kijken.
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
het nieuwsblad 4/1/08:
'...De ontkoppelingsproblemen van de nieuwe dubbeldeksrijtuigen, vooral op de lijn Knokke/Blankenberge-Tongeren hoopt Descheemaecker midden januari van de baan te hebben. 'Onder andere door onze machinisten een extra opleiding te geven...'
'...De ontkoppelingsproblemen van de nieuwe dubbeldeksrijtuigen, vooral op de lijn Knokke/Blankenberge-Tongeren hoopt Descheemaecker midden januari van de baan te hebben. 'Onder andere door onze machinisten een extra opleiding te geven...'
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
stuurstand-stuurstand zou hoe dan ook moeten werken, zo niet moet BN dit oplossen (garantie geval...)pietmol schreef:
mss moet men eens proberen met gelijksoortig elementen te koppelen (loc-loc of stuurstand-stuurstand)
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
Die buffers vormen geen probleem, want aan de kant van de koppeling heeft een 27 geen buffers meer. Die stormram komt toch meer vooruit.jumper schreef:bl Misschien nog wa buffers die ingedrukt worden en terugdrukken, peis da da geen lachertje is.
Re: Capaciteitsproblemen IC-E
Bert schreef:Die buffers vormen geen probleem, want aan de kant van de koppeling heeft een 27 geen buffers meer. Die stormram komt toch meer vooruit.jumper schreef:bl Misschien nog wa buffers die ingedrukt worden en terugdrukken, peis da da geen lachertje is.
ik denk eerder dat hij bij de rijtuigen onderling bedoeld. tijdens het stilletjes aanzetten voor het koppelen is dat idd een mogelijk dat deze zich eerst samendrukken (zeker als loc achteraan is) voor je beweging ziet in koprijtuig.