Etienne Schouppe tijdelijke baas CD&V

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Etienne Schouppe tijdelijke baas CD&V

Bericht door Patrick »

De vroegere spoorbaas Etienne Schouppe wordt de tijdelijke voorzitter van CD&V. Hij zal Jo Vandeurzen opvolgen die de nieuwe minister van Justitie wordt.
Tijdens Verhofstadt I werd Schouppe aan de kant geschoven als NMBS-chief. Daarover zegt hij nu: "'Het was voornamelijk mevrouw Durant die me destijds het bloed onder de nagels uithaalde".
(DS Online)
Nog een beetje politiek nieuws: de nieuwe minister voor Overheidsbedrijven (waaronder de spoorwegen vallen) zou Inge Vervotte worden. Zij zat tot aan de parlementsverkiezingen in de Vlaamse regering. Als voormalige vakbondsvrouw zal zij misschien de spoormensen tot rust kunnen brengen?
Duikbril AM86

Re: Etienne Schouppe tijdelijke baas CD&V

Bericht door Duikbril AM86 »

Schouppe was den beste dat is waar die pluim heeft hem wel verdiend!
Hij was altijd sympathiek en zeer bereid om naar de treinreizigers te luisteren.
Steven

Bericht door Steven »

Duikbril AM86 schreef:Schouppe was den beste dat is waar die pluim heeft hem wel verdiend!
Hij was altijd sympathiek en zeer bereid om naar de treinreizigers te luisteren.
hij luisterde ook naar iedereen, eveneens naar personeel, zijn dossierkennis was dan ook enorm.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Wie 1,2 miljard euro belastinggeld verkwanselt aan een avontuurtje (ABX) hoort op water en brood te worden gezet.
Steven

Bericht door Steven »

FLV-FGSP schreef:Wie 1,2 miljard euro belastinggeld verkwanselt aan een avontuurtje (ABX) hoort op water en brood te worden gezet.
dan kan je 100% politiek belgie aan de kant zetten, als je alles moest weten wat er politiek verkwist word dan zouden we ogen trekken. je neemt een gekend verhaal, wat met de niet gekende verhalen, de ene al groter als de andere.
voorbeeldje uit mijn regio een straat en plein dat minstens 3 keer opnieuw is aangelegd op 5 jaar tijd. eerste maal wegens slechte stabiliteitswerken een twee maal omdat de bussen de bestrating (klinkers) te snel hadden stuk gereden, en derde maal omdat de materieelkeuze slecht was gebeurd, ... dat is evengoed belastinggeld.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:
Duikbril AM86 schreef:Schouppe was den beste dat is waar die pluim heeft hem wel verdiend!
hij luisterde ook naar iedereen, eveneens naar personeel, zijn dossierkennis was dan ook enorm.
Inderdaad, maar dat was ook grotendeels te danken aan bekwame directeurs-generaal zoals ir. Antoine Martens die eens zei: " De reiziger heeft altijd gelijk" en Leo Pardon.
Schouppe zag tenminste als er problemen waren en zocht er een oplossing voor.

De leiding van nu sluit zichzelf op in hun ivoren torens, vermijdt elke communicatie met de klanten, tenzij om te komen zeggen hoe goed ze het doen, en ontkent alle problemen in plaats van er oplossingen voor te zoeken.
dentheo

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef:Wie 1,2 miljard euro belastinggeld verkwanselt aan een avontuurtje (ABX) hoort op water en brood te worden gezet.

Ooit aan gedacht dat de NMBS weer de SNCF wou nabootsen ?
SNCF is ondertussen de grootste wegtransporteur in Frankrijk geworden....
Laatst gewijzigd door dentheo op 24 dec 2007, 12:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Afbeelding

Edit: link naar leesbare versie toegevoegd
Laatst gewijzigd door FLV-FGSP op 22 dec 2007, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Waarschijnlijk goeie cartoon, maar ik kan er niks van lezen wegens te klein! :wink:
Asterix

Bericht door Asterix »

Ik mag hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?

Men herinnere 's mans beruchte optreden in De Zevende Dag en zijn bitse uithalen naar de kritische reiziger...
christophe

Bericht door christophe »

Herinner me Schouppe uit mijn beginjaren als treinreiziger maar kort nadien werd hij aan de kant geschoven.
Tja ik heb het ook nooit echt gehad voor die man, hij heeft iets over zich dat me niet aanstaat.... nu ja het kan ook zijn omdat het ne CD&V'er is hoor, een partij waar ik eerlijk gezegd niet zoveel van moet weten.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Jeroen.
Wat is er juist gezegd geweest in De Zevende dag??? was het zo erg? geef eens wat details??

Etienne Schouppe zijn motto voor de verkiezingen was nochtans " Het G.E.N. daar gaan we voor!" stond er toen in De Metro.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

't was destijds erg populair om op Schouppe te schieten : als het sneeuwde was het de fout van Schouppe, als er iemand onder de trein sprong was het de fout van Schouppe.
Ik vind dat sedert het vertrek van Schouppe er weinig veranderd is in de positieve zin. Neem daarbij nog het vertrek van Antoine Martens en Pardon, en de cirkel is rond. 'k heb deze week voor de eeste maal J. Haeck op TV gezien. Momenteel krijgen wij alleen de persverantwoordelijke van Infrabel op TV om zijn dagelijks verhaal te doen. Mag de persverantwoordelijke van de NMBS (vervoerder) nooit op TV komen om zijn verhaal te doen met de reden van de vertragigingen (gestoorde seinen, gestoorde wissels en derg).
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De woerdvoerder van NMBS Operator, Jochem Goovaerts, komt wel regelmatig in beeld, hoor! :wink:

Nuja, het mag niet ontkend worden dat Frédéric Petit stilletjes aan een BV aan het worden is. :P
RIDCO

Bericht door RIDCO »

'k vindt dat Petit soms in beeld komt voor problemen die zich situeren bij de NMBS (vervoerder). Petit wordt inderdaad een "bekende vlaming". Zit Leen ondertussen op een zijspoor (doodspoor) ?
Plaats reactie