keulen

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
treinbruno

keulen

Bericht door treinbruno »

Ik vertrek morgen met mijn ouders voor 4 dagen naar Keulen.

Ik weet al dat er een mooi station is maar meer niet :cry:

weten jullie soms

mooie spotplaatsen zijn ?

of er interessante tickets voor de regio zijn ?

dagkaarten voor de metro (ondergrondse tram) ?
Afbeelding
Patrick

Re: keulen

Bericht door Patrick »

Ticketjes: je hebt een dagkaart voor het City-gebied voor 1 persoon (€ 5) of tot 5 personen (€ 7,4).
Jammer genoeg staat alles in het Duits hier.
Spotplaats: misschien langs de sporen lopen op de brug over de Rijn. Je kan wel niet aan de sporen :P
treinbruno

bedankt voor de info

ik heb wel nog enkele vraagjes:

is dat ticket ook geldig in de trein?

kun je ook een meerdagenticket kopen?

(bestaat er een pagina waar er op staat dat treinspotten toegelaten is?)
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

In Duitsland doen ze niet moeilijk over treinspotten, als je niet flitst en geen statief gebruikt althans. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

sncf-sncb schreef:In Duitsland doen ze niet moeilijk over treinspotten, als je niet flitst en geen statief gebruikt althans. :wink:
in berlijn heb ik effe mijn statief gebruikt en niemand die er iets gezegd heeft, het was er dan ook wel heel rustig op de moment ik dat deed :-)
Wover

Bericht door Wover »

Een goede spotplaats is op het station dat achter het Hbf ligt, dus achter die brug. Ik geloof dat dat Koln-Deutz is, maar ik kan mij vergissen.
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Köln Deutz ist richtig aber in die Gegenrichtung gibt es noch Köln Hansaring eine ebenfalls sehr gute Fotostelle.
Hier kannst du dir über die Gleisanlagen einen Überblick verschaffen: http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... /koeln.pdf
5941

Bericht door 5941 »

IK raad koln west aan een zeer goed spot plaats en kom van alles door
treinbruno

tja :( ben al terug in belgie.

heb in keulen messe/deutsh gaan spotten

foto's post ik later wel
Afbeelding
msts.be

Bericht door msts.be »

*kick*

Woensdag en donderdag trek ik ook eens naar Duitsland, bestemming is Keulen maar ook Bonn zal aangedaan worden.

Ik zoek intressante spotplaatsen.. en ja, ik zal zeker wel eens 2u in Köln-West staan, maar daarna ben ik weg want het is al zo afgezaagd nu..

Is Köln-Mülheim de moeite ? Daar zie je althans erg weinig foto's van, maar normaal moet toch de trafiek van/naar Wuppertal/Solingen, Düsseldorf/Duisburg/Dortmund daar voorbijkomen ?

Köln-Porz/Wahn, aka de "Flughafenschleife" is intressant voor de ICE's en de treinen die de luchthaven aandoen, maar daar blijft het ook bij denk ik ?

In Bonn zijn er natuurlijk 5 mogelijke plaatsen: Hbf (maar is wel klein naar de maatstaven van een vroegere Duitse hoofdstad), Bonn-Bad Godesberg, Bonn-Oberkassel , Bonn-Mehlem en Bonn-Beuel.. Hoe zijn de lichtomstandigheden op elke plaats ?
kika

Bericht door kika »

In Bonn zijn er natuurlijk 5 mogelijke plaatsen: Hbf (maar is wel klein naar de maatstaven van een vroegere Duitse hoofdstad), Bonn-Bad Godesberg, Bonn-Oberkassel , Bonn-Mehlem en Bonn-Beuel.. Hoe zijn de lichtomstandigheden op elke plaats ?
Als je nog een keertje komt:
Zelf sta ik vaker op het lijntje naar Euskirchen. Ligt niet onder de draad, en op een enkele keer werfverkeer na, heb je altijd dezelfde (samengestelde) rode Talenten, maar er zijn een paar mooie spotpunten bij de Mesdorfer Felden. Het oude station van Bonn-Duisdorf heeft ook wat vergane glorie charmes, maar om afwisselend te spotten moet je daar niet zijn.

Er moet haast wel een goed punt nabij Bonn West of Tannenbusch zijn, alles moet er langzaam en het is er erg druk, maar het is er ook dicht bebouwd.
Plaats reactie