Trein ramt stootblok in Maastricht
Uitgegeven: 29 december 2007 10:24
Laatst gewijzigd: 29 december 2007 12:46
MAASTRICHT - Op het station in Maastricht heeft een trein zaterdagochtend een stootblok bij een perron geramd. Dat liet de politie weten.
Vier passagiers zijn daarbij licht gewond geraakt. Zij zijn per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Ook de machinist is ter controle naar het ziekenhuis gebracht. Het ongeval met de intercity van Amsterdam naar Maastricht gebeurde vlak na 10.00 uur.
Gewond
De passagiers die gewond raakten, stonden bij de deur te wachten tot de trein stilstond. Ze vielen om door de aanrijding.
De dubbeldekker met vier rijtuigen, waarin tussen de 150 tot 200 passagiers zaten, is aan de voorzijde flink beschadigd. Het ongeval heeft geen gevolgen voor de dienstregeling.
Bron: http://www.nu.nl/news/1371583/12/Trein_ ... richt.html
Edit: wat beeldmateriaal
Trein ramt stootblok in Maastricht
Re: Trein ramt stootblok in Maastricht
"Niet instappen. Trein wordt gereinigd."
Ik blijf altijd zitten tot de trein echt stilstaat en sta pas dan recht.

Ik blijf altijd zitten tot de trein echt stilstaat en sta pas dan recht.
Re: Trein ramt stootblok in Maastricht
Doet me denken aan het voorval in Brussel-Luxemburg, waar een trein wegrolde richting Schuman. Er was een gewonde dacht ik, iemand die ergens aan was gelopen ...Daniël schreef:Trein ramt stootblok in Maastricht
Uitgegeven: 29 december 2007 10:24
Laatst gewijzigd: 29 december 2007 12:46
MAASTRICHT - Op het station in Maastricht heeft een trein zaterdagochtend een stootblok bij een perron geramd. Dat liet de politie weten.
.......
Edit: wat beeldmateriaal
Re: Trein ramt stootblok in Maastricht
Ongeval gebeurde in Schuman
De 2140 stond op het zijspoor te wachten, en is om een onbekende reden beginnen bollen.
Dacht dat er geen gewonden waren. Loc was leeg, en reizigers op het perron hebben gelopen voor hun leven.
BDJ

De 2140 stond op het zijspoor te wachten, en is om een onbekende reden beginnen bollen.
Dacht dat er geen gewonden waren. Loc was leeg, en reizigers op het perron hebben gelopen voor hun leven.
BDJ
Re: Trein ramt stootblok in Maastricht
om precies te zijn starte het ongeval in brussel luxemburg waar de trein stil stond en van daaruit weggerold is tot op het perron van brussel shuman, met een stukje helling van 18 pro mille weet je genoeg dat het berg af is.
Re: Trein ramt stootblok in Maastricht
Treinongeluk door wc-vuil op rails
door Harry van Gelder
AMSTERDAM - Opnieuw is een passagierstrein hoogstwaarschijnlijk vanwege uitwerpselen op de rails door een stootblok gegleden. Dat gebeurde afgelopen zaterdag op het station van Maastricht. Er vielen vijf gewonden.
Een dag eerder overkwam dat bijna een andere machinist op hetzelfde spoor. Hij kwam een meter van het juk tot stilstand. Volgens deze machinist was het beide keren kurkdroog weer en gleed hij met zijn trein weg door poep op de rails. `Naar mijn stellige overtuiging is het betreffende spoor glad door de keerpuntreiniging op dat spoor door NedTrain. Zeep en poep, zo je wilt fecaliënresiduen, veroorzaken dit`, zo schrijft hij aan zijn meerderen.
Zorgen
`Machinisten maken zich er steeds meer zorgen over`, zegt bestuurder Roel Berghuis van FNV Bondgenoten. ` Het is erg vervelend voor een machinist als je de macht over je trein verliest.`
In 2006 en 2007 kwam in het noorden van het land dit euvel geregeld voor. Ook toen vielen er gewonden bij het doorglijden van een reizigerstrein in Leeuwarden. De betrokken instanties Prorail en NS-onderhoudsdochter Nedtrain namen toen maatregelen, maar die blijken dus niet voldoende.
In tegenstelling tot in het buitenland loost de NS de behoefte van de treinreizigers op de rails. Op keerpunten, zoals in Leeuwarden en Maastricht, worden de toiletten in de treinen schoongemaakt. Daarbij komen ook de zeepresten op het spoor terecht.
Kostbare ombouw
De NS zegt bezig te zijn met een gesloten toiletsysteem omdat dat vanuit milieuoogpunt sinds kort wettelijk verplicht is. De spoorwegen waarschuwen echter dat het nog jaren kan gaan duren voor er biotoiletten in de treinen zitten. Volgens een woordvoerder is het een `kostbare en tijdrovende operatie`, doordat duizenden treinen moeten worden omgebouwd en er op de stations voorzieningen getroffen moeten worden om de toiletten leeg te kunnen halen.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat stelt een onderzoek in en denkt over een paar maanden met een conclusie te komen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2932 ... tml?p=20,1
door Harry van Gelder
AMSTERDAM - Opnieuw is een passagierstrein hoogstwaarschijnlijk vanwege uitwerpselen op de rails door een stootblok gegleden. Dat gebeurde afgelopen zaterdag op het station van Maastricht. Er vielen vijf gewonden.
Een dag eerder overkwam dat bijna een andere machinist op hetzelfde spoor. Hij kwam een meter van het juk tot stilstand. Volgens deze machinist was het beide keren kurkdroog weer en gleed hij met zijn trein weg door poep op de rails. `Naar mijn stellige overtuiging is het betreffende spoor glad door de keerpuntreiniging op dat spoor door NedTrain. Zeep en poep, zo je wilt fecaliënresiduen, veroorzaken dit`, zo schrijft hij aan zijn meerderen.
Zorgen
`Machinisten maken zich er steeds meer zorgen over`, zegt bestuurder Roel Berghuis van FNV Bondgenoten. ` Het is erg vervelend voor een machinist als je de macht over je trein verliest.`
In 2006 en 2007 kwam in het noorden van het land dit euvel geregeld voor. Ook toen vielen er gewonden bij het doorglijden van een reizigerstrein in Leeuwarden. De betrokken instanties Prorail en NS-onderhoudsdochter Nedtrain namen toen maatregelen, maar die blijken dus niet voldoende.
In tegenstelling tot in het buitenland loost de NS de behoefte van de treinreizigers op de rails. Op keerpunten, zoals in Leeuwarden en Maastricht, worden de toiletten in de treinen schoongemaakt. Daarbij komen ook de zeepresten op het spoor terecht.
Kostbare ombouw
De NS zegt bezig te zijn met een gesloten toiletsysteem omdat dat vanuit milieuoogpunt sinds kort wettelijk verplicht is. De spoorwegen waarschuwen echter dat het nog jaren kan gaan duren voor er biotoiletten in de treinen zitten. Volgens een woordvoerder is het een `kostbare en tijdrovende operatie`, doordat duizenden treinen moeten worden omgebouwd en er op de stations voorzieningen getroffen moeten worden om de toiletten leeg te kunnen halen.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat stelt een onderzoek in en denkt over een paar maanden met een conclusie te komen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2932 ... tml?p=20,1
Re: Trein ramt stootblok in Maastricht
In België "poepen" we ook nog tussen de rails hoor
Breakskes bv.: pedaalke duwen en floep, daar schuift je behoefte

Breakskes bv.: pedaalke duwen en floep, daar schuift je behoefte

Re: Trein ramt stootblok in Maastricht
Patrick schreef:In België "poepen" we ook nog tussen de rails hoor![]()
Breakskes bv.: pedaalke duwen en floep, daar schuift je behoefte
Maar wel niet op de rails!