Nieuwe Cityrail op L161
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Nieuwe Cityrail op L161
Vandaag heb ik de 994 gezien, dat is de ex-725. Blijkbaar rijdt deze ook nog niet lang rond want deze is nog maar pas gisteren gespot geweest door iemand.. zie de blog van spoorvreter hier..
Re: Nieuwe Cityrail op L161
cityrails zijn wel erg ver van brussel verwijderd zo zag ik gisteren in welkenreadt de cityrail 992 of was het nu 996 ik weet het niet meer.
maar welkenreadt lig toch niet echt in de buurt van brussel.
maar welkenreadt lig toch niet echt in de buurt van brussel.
Re: Nieuwe Cityrail op L161
Die rijden zowat overal nu... niet echt verstandig, gezien ze het opschrift CityRail dragen.
Re: Nieuwe Cityrail op L161
Typisch nmbs
Je ziet ook vaak breaks met airport-express insigne in de rest van vlaanderen rondtoeren

Re: Nieuwe Cityrail op L161
Dit omdat de BAE-pool niet doorgegaan is. Deze insigne heeft geen enkele betekenis meer
BDJ

BDJ
Re: Nieuwe Cityrail op L161
Nekvin schreef:dat van city rail zal ook wel snel verloren gaan.
niet echt, in vergelijk met de airport breaks zijn er wel serieuse verschillen
- ze hebben een compleet afzonderlijk nummer gekregen
- ze zijn anders afgewerkt met als doel richting GEN te gaan.
doch echter volgende opmerkingen
- het GEN is verre van klaar
- Niet alle MS cityrail zijn al in dienst (er rijden er van die reeks nog in het rood) en dus hebben ze (vermoedelijk) besloten ze gewoon diensten te laten doen tussen de andere gemoderniseerde klassiekjes
besluit, effe wachten tot al de MS cityrail er effectief ook zo zullen zijn.
Re: Nieuwe Cityrail op L161
De hen geeft dus nog geen GEN-ei gelegdSteven schreef:[knip]
- het HEN is verre van klaar

Re: Nieuwe Cityrail op L161
Maar waarom willen ze nu al treinen ombouwen voor Cityrail als je deze treinen al in een andere uithoek van het land ziet rijden? En er zijn al treinen besteld voor het GEN dacht ik.
Re: Nieuwe Cityrail op L161
In mijn ogen zijn die CR-klassiekjes weggegooid geld en zoals sommigen al eens opperden louter om te zorgen voor voldoende werk in de werkplaats.
Die displays zijn misschien ergens wel handig, maar men zou in de plaats beter zorgen voor goede displays in de stations. Ik zei het al meermaals, ik woon bij een relatief belangrijk station (2 lijnen, IC-station, CR-eindpunt, alleen al van opstappende reizigers meer dan 6000) maar het enige dat er is is een gammel CRT-scherm uit de jaren '80 in het gebouw zelf. Als er een spoorwijziging is moet men dit op papier drukken en in de tunnel op de muren plakken...
Dat opschrift is dus trouwens ook 100% nutteloos. Er rijden nu CR-klassiekjes rond maar de helft van de tijd op diensten die niet onder de noemer CR vallen. Misschien wil men ze inderdaad gewone diensten laten doen totdat het GEN er is, maar dan bestaat er niet meer zoiets als de "CityRail"... dus het opschrift heeft al die jaren geen nut gehad en enkel verwarring geschept. Dat is hier dus juist dezelfde situatie als de BAE-Breaks.
Voor de rest denk ik dat er niemand zit te wachten op die weinige staanplaatsen.
In mijn ogen had men het geld hiervoor beter anders kunnen gebruiken... moderniseren van stations dat hopeloos achterop loopt en modernisatie van motorstellen die veel jonger zijn dan de klassiekjes. Waarschijnlijk trap ik hier wel op enkele fans hun tenen, maar de tijd van die stellekes begint nu toch langzaam volledig weg te tikken vind ik. Sommige klassiekjes zijn zelfs al tweemaal gemoderniseerd (eerst tot gemoderniseerde en dan tot CR), terwijl de 800 en Breaks nog nagenoeg onveranderd rondrijden.
Die displays zijn misschien ergens wel handig, maar men zou in de plaats beter zorgen voor goede displays in de stations. Ik zei het al meermaals, ik woon bij een relatief belangrijk station (2 lijnen, IC-station, CR-eindpunt, alleen al van opstappende reizigers meer dan 6000) maar het enige dat er is is een gammel CRT-scherm uit de jaren '80 in het gebouw zelf. Als er een spoorwijziging is moet men dit op papier drukken en in de tunnel op de muren plakken...
Dat opschrift is dus trouwens ook 100% nutteloos. Er rijden nu CR-klassiekjes rond maar de helft van de tijd op diensten die niet onder de noemer CR vallen. Misschien wil men ze inderdaad gewone diensten laten doen totdat het GEN er is, maar dan bestaat er niet meer zoiets als de "CityRail"... dus het opschrift heeft al die jaren geen nut gehad en enkel verwarring geschept. Dat is hier dus juist dezelfde situatie als de BAE-Breaks.
Voor de rest denk ik dat er niemand zit te wachten op die weinige staanplaatsen.
In mijn ogen had men het geld hiervoor beter anders kunnen gebruiken... moderniseren van stations dat hopeloos achterop loopt en modernisatie van motorstellen die veel jonger zijn dan de klassiekjes. Waarschijnlijk trap ik hier wel op enkele fans hun tenen, maar de tijd van die stellekes begint nu toch langzaam volledig weg te tikken vind ik. Sommige klassiekjes zijn zelfs al tweemaal gemoderniseerd (eerst tot gemoderniseerde en dan tot CR), terwijl de 800 en Breaks nog nagenoeg onveranderd rondrijden.