aanwervingen in Hasselt poetsdienst
aanwervingen in Hasselt poetsdienst
Hallo,
Zijn er nog mensen die een brief van de NMBS gekregen hebben dat ze in aanmerking komen voor in Hassel in de tractie en werkplaats te werken voor de poets dienst. Gisteren heb ik een brief gekregen dat ik in aanmerking komen voor deze functie. Is iemand van het forum die daar werkt ofzo.
Vriendelijke groeten
Tom Gebruers
Zijn er nog mensen die een brief van de NMBS gekregen hebben dat ze in aanmerking komen voor in Hassel in de tractie en werkplaats te werken voor de poets dienst. Gisteren heb ik een brief gekregen dat ik in aanmerking komen voor deze functie. Is iemand van het forum die daar werkt ofzo.
Vriendelijke groeten
Tom Gebruers
Re: aanwervingen in Hasselt poetsdienst
Als ze met de poetsdienst de schoonmaak van de treinen bedoelt zou ik dat toch vermijden. Ik heb deze zomer een maand in Antwerpen gewerkt op OnderhoudsPost Schijnpoort, en dat is echt niet iets dat je een jaar gaat kunnen volhouden. Heel eentonig werk, heel saai, en eigenlijk nog één van de jobs bij de NMBS waar je lui voor moet kunnen zijn, want je moet rekenen dat je ongeveer de helft van de tijd niks gaat moeten doen...
Ik kan Wover zijn reactie bevestigen, ik heb ook nog zo'n vakantiejob gedaan. Ideaal als je nog een bijberoep hebt, je kan nog 4u slapen tijdens de dienst (en het is een vaste nachtdienst normaal)
Ik hoor weinig positiefs over deze functie
Maar valt me in NL ook op dat schoonmakers veel in de kantine zitten, dus kan me wel wat bij de reacties voorstellen

Maar valt me in NL ook op dat schoonmakers veel in de kantine zitten, dus kan me wel wat bij de reacties voorstellen

hallo,
Ik heb ook deze brief gekregen.En beslist om het niet te doen.
Maar wel met een beetje pijn in het hart,omdat ik nu een kans kreeg om voor de NMBS te werken.
En eens je voor de NMBS werkt kan je meedoen aan allerlei proeven zoals rangeerder.
Terwijl ik dat nu niet kan doen om reden dat ik niet beschik over de nodige diploma's.
lusken
Maar wel met een beetje pijn in het hart,omdat ik nu een kans kreeg om voor de NMBS te werken.
En eens je voor de NMBS werkt kan je meedoen aan allerlei proeven zoals rangeerder.
Terwijl ik dat nu niet kan doen om reden dat ik niet beschik over de nodige diploma's.
lusken
Dat is inderdaad wel waar, als je al "binnen" bent, is het iets makkelijker om aan de proeven voor treinbestuurder deel te nemen.lucsken schreef: En eens je voor de NMBS werkt kan je meedoen aan allerlei proeven zoals rangeerder.
lusken
Waar ik gewerkt heb waren er zo ook enkele die daar alleen werkten om dan na een half jaar of een jaar aan de proeven voor treinbestuurder deel te nemen.
-
- Contacteer:
Is het zelfde in mijn geval + Hasselt is hier waar ik woon ook al nie bij de deur.lucsken schreef:hallo,
lusken
hallo,
Dat is van mij ook zo.
Ik woon in kortrijk en met de trein naar Hasselt,is van bij mij 2u26 min met een overstap in Gent.
Ik heb er wel veel voor over maar als je alles goed uit rekent 13u weg om 8uur te werken.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel je verdient?
IK WENS OOK IEDEREEN EEN ZEER MOOI,GEZOND EN GELUKKIG 2008 TOE !!!!!!!!!!
lucsken
Dat is van mij ook zo.
Ik woon in kortrijk en met de trein naar Hasselt,is van bij mij 2u26 min met een overstap in Gent.
Ik heb er wel veel voor over maar als je alles goed uit rekent 13u weg om 8uur te werken.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel je verdient?
IK WENS OOK IEDEREEN EEN ZEER MOOI,GEZOND EN GELUKKIG 2008 TOE !!!!!!!!!!

lucsken
Wel, naar wat je moet doen wordt het natuurlijk heel goed betaald, maar je moet natuurlijk ook niet hopen op €2000 ofzo
.
Als jobstudent had ik €1700 voor 18 dagen te werken, waaronder 2 zondagen (200%), 2 zaterdagen (150%) en een feestdag (200%).
Bij het basisloon komen ook nog premies omdat je zogezegd werkt in een gevaarlijke omgeving (rijdende treinen enz).
Ook voor de gezondheid is het absoluut niet aan te raden, je werkt met heel bijtende producten en je moet ook altijd oppassen voor bv gebruikte naalden van junkies in de vuilbakjes enz...
En als je fronten moet kuisen moet je ook oppassen dat je niet op de bovenleiding spuit
.

Als jobstudent had ik €1700 voor 18 dagen te werken, waaronder 2 zondagen (200%), 2 zaterdagen (150%) en een feestdag (200%).
Bij het basisloon komen ook nog premies omdat je zogezegd werkt in een gevaarlijke omgeving (rijdende treinen enz).
Ook voor de gezondheid is het absoluut niet aan te raden, je werkt met heel bijtende producten en je moet ook altijd oppassen voor bv gebruikte naalden van junkies in de vuilbakjes enz...
En als je fronten moet kuisen moet je ook oppassen dat je niet op de bovenleiding spuit

-
- Contacteer:
Ja, maar niet direct.
Even meer uitleg:
Je moet eerst contact opnemen met NMBS en een formulier vragen om te soliciteren voor ongeschoolde jobs.
Daarop kan je een disctrict kiezen, het is 1 formulier voor 1 dictrict, dus indien je in Antwerpen of Gent of elders wil soliciteren, moet je meerder formulieren vragen en opsturen naar elk disctrict bureau.
Als je dat gedaan hebt zetten ze je in het door jou gekozen district(en) op een wachtlijst, en dat bedoel ik dus met niet direct, want dan kan het nog lang duren voor je een brief zoals wij krijgt waarmee je je "kanidaat" kan stellen om voor die jobs te soliciteren. Er is dus wel een lange weg voor af te leggen in feite. Hopelijk kan je er wat aan uit.
Nu, zo is het gegaan bij mij, 2 jaar geleden ondertussen, ik weet nu niet of het zo nog gedaan wordt.
MVG,
Stijn
Even meer uitleg:
Je moet eerst contact opnemen met NMBS en een formulier vragen om te soliciteren voor ongeschoolde jobs.
Daarop kan je een disctrict kiezen, het is 1 formulier voor 1 dictrict, dus indien je in Antwerpen of Gent of elders wil soliciteren, moet je meerder formulieren vragen en opsturen naar elk disctrict bureau.
Als je dat gedaan hebt zetten ze je in het door jou gekozen district(en) op een wachtlijst, en dat bedoel ik dus met niet direct, want dan kan het nog lang duren voor je een brief zoals wij krijgt waarmee je je "kanidaat" kan stellen om voor die jobs te soliciteren. Er is dus wel een lange weg voor af te leggen in feite. Hopelijk kan je er wat aan uit.
Nu, zo is het gegaan bij mij, 2 jaar geleden ondertussen, ik weet nu niet of het zo nog gedaan wordt.
MVG,
Stijn
-
- Contacteer:
Daar heb ik geen idee van, dan neem je best es contact op met NMBS personeelsdienst ofzo.
succes
succes
Tenzij je iemand heel goed kent binnen de NMBS of familie hebt werken bij de NMBS, is de kans heel klein dat je als jobstudent bij zo'n poetsdienst aan de slaag gaat kunnen.
Gezinsleden van NMBS-werknemers krijgen vanaf hun 18e verjaardag een brief thuisgestuurd met de mogelijkheden, meestal komen deze gegevens beschikbaar rond april/mei en vanaf dan kan je solliciteren voor de maanden juli, augustus of september of een overlappende periode (15-15).
Gezinsleden van NMBS-werknemers krijgen vanaf hun 18e verjaardag een brief thuisgestuurd met de mogelijkheden, meestal komen deze gegevens beschikbaar rond april/mei en vanaf dan kan je solliciteren voor de maanden juli, augustus of september of een overlappende periode (15-15).
hallo
bedankt vor de snelle reacties maar dat wordt dan niks
gr rail s
bedankt vor de snelle reacties maar dat wordt dan niks
gr rail s