Wat wordt de volgende modekleur van Belgische treinen?
Re: Wat wordt de volgende modekleur van Belgische treinen?
Niet volledig in oranje he, hier en daar gebruikt in de afwerking. Dus niet zoals in een 800.
Re: Re:
Zoiets?Adler schreef:Mat zwarte rijtuigen, ik zie het al gebeurenKjoeb schreef:Met name mat zwart![]()

Die zijn er toch al ?Patrick schreef:Ik wil weer roze treinen

De zuurstok Benelux rijtuigen. Er staat wel op: "Ik hoor hier eigenlijk niet thuis" maar daar kunnen hun niet aan doen

- Dieselfreak
Weet iemand eigenlijk wanneer precies de omschakeling van groen naar rood plaatsgevonden heeft?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Ergens medio jaren '80 hebben ze de rode livrei ingevoerd, met de indienstname van de toen nog rode en tweeledige Breaks en rode M4-rijtuigen. De AM75, de klassieke stelletjes en M2-rijtuigen werden dan ook stelselmatig in een rood kleedje gestoken.
De laatste restanten van de groene livrei verdwenen ergens medio jaren '90. Er is dacht ik zelfs één klassiek motorstel die nooit de rode livrei gedragen heeft, maar rechtstreeks van het groen in de I11-livrei gestoken is.
De laatste restanten van de groene livrei verdwenen ergens medio jaren '90. Er is dacht ik zelfs één klassiek motorstel die nooit de rode livrei gedragen heeft, maar rechtstreeks van het groen in de I11-livrei gestoken is.

Ik had ergens gelezen dat dat de 63x was. Zeker ben ik absoluut niet.Steven schreef:normaal is dat de 606

De 606 was wel de eerste die ze volledig binnenste buiten hebben gekeerd.
Volgens spoorvreter.be waren zowel 606 als 633 nooit in het bordeaux te zien.
- Dieselfreak
Ik vind dat de huidige, voornamelijke witte livrei nogal slecht gekozen is. Zo'n bleke trein contrasteert nogal met een groen landschap, je kunt zo geen mooie foto's van treinen in mooie gebieden maken, en het trekt graffitispuiters aan, want tegen een witte achtergrond valt graffiti sterk op.
Weet iemand trouwens het antwoord op de vraag in mijn onderschrift?
Weet iemand trouwens het antwoord op de vraag in mijn onderschrift?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
ik heb het rood van de NMBS toch altijd het mooist gevonden. 

Ik ook!sncf-sncb schreef:ik heb het rood van de NMBS toch altijd het mooist gevonden.
Vooral de M5'en vind ik persoonlijk geslaagd, daar zitten nog mooie lijnen in, hoewel het echt wel wat frivoler zou mogen van mij 

Weet iemand trouwens het antwoord op de vraag in mijn onderschrift?[/quote]
Dat zal Lichtervelde zijn!
In de andere genoemde stations hangt er geen bovenleiding! 
Dat zal Lichtervelde zijn!

Welja, het rood vond ik eigenlijk ook wel iets hebben, maar oogde we redelijk klassiek. In feite is deze van de CR-stellen nog prima. Maar waarschijnlijk houden ze deze exclusief voor die reeks.