de basis is eigelijk uw licht te focussen op iets lichtgevoelig, chemische film of diodes blijft dan hetzelfdeSteven schreef:basisfotografie begint niet bij digitale maar bij analoge foto's

de basis is eigelijk uw licht te focussen op iets lichtgevoelig, chemische film of diodes blijft dan hetzelfdeSteven schreef:basisfotografie begint niet bij digitale maar bij analoge foto's
Precies. Hier maak ik bijvoorbeeld een foto van een compleet treinstel, met ook nog een stukje perron. En de camera was niet verder dan een kleine meter van de trein afMIVB-reiziger schreef: Het is eigenlijk niet zo moeilijk hoor. Eens een paar termen verklaren:
Peleng = Russische (denk ik) fabrikant van lenzen, met name nogal speciale lenzen, bijvoorbeeld:
fisheyelens = lens die een heel vertekend beeld geeft (tonvormig), maar daardoor wel ontzettend grote hoeken kan geven. Met 8 mm kun je gerust een hele kamer in één keer vastleggen als je in een hoekje staat.
Ah, ben jij die mijnheer "Fles" op de foto? Waarom dan eigenlijk niet mijnheer "Blikje"?Fles schreef:Ook erg grappig: Het hele gebeuren op het perron, en je hele coupé, op 1 foto:
je mag niet enkel kijken naar het X aantal keer dat hij kan zoomen, hoe groter dit getal is bij verwisselbare lenzen hoe gevaarlijker. gevaar voor vervorming als je een te goedkoop type gaat kiezen. dit kan je u nadien enkel beklagen. ik heb standaard bij mijn toestel een 18-55 en 55-200mm lens samen vormen ze ook ruim 10 maal zoom.Germen schreef:Ik heb ook de standaard Canon lens die bijgeleverd is bij de EOS 450D.
Met de soort Lensen die erzijn ben ik nog niet in thuis.
Trouwens mijn andere Canon Camera Powershot SX100IS heeft 10 x inzoom.
Maar zijn erook Lensen die vergelijkbaar zijn met 18 X of 20 X inzoom?
Dat is bij Lensen niet echt duidelijk!
En wat voor merk en type kan ik het beste nemen?
Groetjes Germen
Succes er mee en laat ons mee genieten van het resultaatGermen schreef:Hoi,
Ik ben vandaag even naar Leeuwarden geweest om een nieuwe Lens te kopen.
Het is geworden de Canon EFS Lens EF-S55-250mm F/4-5.6 IS.
En ik denk een goede keuze te hebben gemaakt!
Aankomend weekend ga ik voor het eerst echte Foto`s maken van Schepen of Treinen met de Canon EOS 450D
Tot nu toe heb ik proef foto`s gemaakt.
Dan begint het echte werk
Groetjes Germen