Syntus NL - Logistieke problemen hinderen verkeer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

Syntus NL - Logistieke problemen hinderen verkeer

Bericht door Bartjedj »

Door "logistieke problemen" waren er vandaag vertragingen bij de treinen van Syntus in Nederland.
Bron: Railcam-forum.

Iemand die meer weet? Vindt het zo'n domme uitleg...

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

Doorgaans is dat de term die gebruikt wordt als er teveel materieel met panne terzijde staat en dus niet ingezet kan worden. In gelovige regio's op zondagochtend wil het ook nog weleens betekenen dat ze geen personeel kunnen vinden..
pietje

Bericht door pietje »

dat laatste is toch een grapje hoop ik?
Bibke

Bericht door Bibke »

pietje schreef:dat laatste is toch een grapje hoop ik?
Ik denk dat dat geen grapje is van Fles.
Op warme dagen ga ik met mijn gezin in Ouddorp naar de zee.
Dit dorpje is gelegen op het eiland (eigenlijk twee aaneengesloten) Goeree-Overflakkee. Daar is het zo katholiek dat je daar op zondag niets open vindt, zelfs geen bakker.
Pittig detail: men heeft daar enkel seks om kinderen te verwekken. (weet ik van lokale bevolking).
wimpiespoor

Bericht door wimpiespoor »

Bibke schreef: Op warme dagen ga ik met mijn gezin in Ouddorp naar de zee.
Dit dorpje is gelegen op het eiland (eigenlijk twee aaneengesloten) Goeree-Overflakkee. Daar is het zo katholiek dat je daar op zondag niets open vindt, zelfs geen bakker.
Pittig detail: men heeft daar enkel seks om kinderen te verwekken. (weet ik van lokale bevolking).
In Nederland zijn in beginsel op zondag de winkels en dus ook de bakkers bij wet gesloten. De wet laat toe dat het gemeentebestuur mag besluiten dat op bepaalde zondagen winkels geopend mogen worden.
En wat het geloof op Goeree-Overflakkee betreft: sedert het eind van de 16e eeuw is men daar voornamelijk van streng-protestantse huize. Maar ook daar slaat de secularisatie toe.
Wim
pietje

Bericht door pietje »

ja, maar het kan toch niet dat er om religieuze redenen op zondag geen treinen rijden!
Ik ge niet graag werken als het meer dan 30 graden is. is er misschien een religie die mij kan helpen :wink:
enrico

Bericht door enrico »

pietje schreef:ja, maar het kan toch niet dat er om religieuze redenen op zondag geen treinen rijden!
Ik ge niet graag werken als het meer dan 30 graden is. is er misschien een religie die mij kan helpen :wink:
moslims houden het hoofd koel vooral de vrouwen dan :lol: :lol:
Fles

Re:

Bericht door Fles »

pietje schreef:ja, maar het kan toch niet dat er om religieuze redenen op zondag geen treinen rijden!
Het gebeurt weleens dat ze daar op zondag, met name 's ochtends, onvoldoende personeel kunnen vinden ja. Niet vaak, maar het komt voor. En het is wel een dermate opmerkelijke reden dat je er dan over hoort ook ;) Nee, het was geen grapje.

Overigens (en dat was dan weer wel een grapje) hebben we ooit eens een uitwisselingsstudent uit Berlijn wijsgemaakt dat ook de Bancomaten op zondag gesloten zouden zijn :D
Bartjedj

Re: Syntus NL - Logistieke problemen hinderen verkeer

Bericht door Bartjedj »

De problemen bij Syntus duren voort. Ook vandaag was er te weinig werkvolk.

Personeelsgebrek bij de vervoerder, Arnhem - Doetinchem - Winterswijk
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: personeelgebrek bij de vervoerder.

BDJ
wimpiespoor

Bartjedj schreef:De problemen bij Syntus duren voort. Ook vandaag was er te weinig werkvolk.
Werkvolk: dat kennen we niet in Nederland. Wel medewerkers !
Wim
pietje

Bericht door pietje »

wimpiespoor schreef:
Bartjedj schreef:De problemen bij Syntus duren voort. Ook vandaag was er te weinig werkvolk.
Werkvolk: dat kennen we niet in Nederland. Wel medewerkers !
Wim
Onder Werkvolk vallen ook de tegenwerkers :lol: die zijn in sommige bedrijven ook nogal talrijk :lol: :lol:
Fles

Bericht door Fles »

En de stakers niet te vergeten he ;)
wimpiespoor

pietje schreef: Onder Werkvolk vallen ook de tegenwerkers :lol: die zijn in sommige bedrijven ook nogal talrijk :lol: :lol:
Ik denk dat je bij Syntus weinig tegenwerkers zult vinden.
Wim
Bibke

Bericht door Bibke »

wimpiespoor schreef:
pietje schreef: Onder Werkvolk vallen ook de tegenwerkers :lol: die zijn in sommige bedrijven ook nogal talrijk :lol: :lol:
Ik denk dat je bij Syntus weinig tegenwerkers zult vinden.
Wim
Logisch als ze niet komen opdagen :D
Plaats reactie