7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno

Re: 7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen

Bericht door treinbruno »

wie van oostende/brugge komt zal miss. ook wel de trein naar lille nemen en daar overstappen.
k'vind het een beetje raar om naar brussel te gaan en dan naar lille. (maar het is miss. wel iets korter).

kan men die thalys miss. niet langs kortrijk sturen?
Afbeelding
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:personeel heeft per jaar recht op 2 gratis tickets, deze zijn te kiezen tussen thalys en/of eurostar(sinds 2007, voordien 1)
2 thalys
2 eurostar
1 thalys 1 eurostar
zijn bijgevolg de mogelijkheden. verschillende collega's melden echter op dat de qouta voor deze formules heel laag liggen en dat het geregeld voorkomt aan de kassa dat de formule niet meer toegestaan word. idem voor de voordeeltarieven voor vrienden.
We moeten dit natuurlijk nuanceren en zin hebben voor de werkelijkheid.
Het is duidelijk dat de quota laag of onbestaand zijn op commercieel interessante momenten.
Maar dan je vertrek je iets later en kom je iets later terug of blijf je een nachtje slapen. Aan die tarief heb je meer extra mogelijkheden.On ne peut pas avoir la beurre et l'argent du beure.
Ik heb gewoon maar een hint willen geven op het item dat er 7.000.000€ moet bijgelegd worden en deze mischien ergens/gedeeltelijk voorhanden is.
Als de staat deze som betaald kan ze mischien ook eisen dat bepaalde bevolkingscategorien ermee kan reizen.
Er zijn mogelijkheden genoeg.Waar een wil is ,is een weg
Gust

Bericht door Gust »

Steven schreef:zijn bijgevolg de mogelijkheden. verschillende collega's melden echter op dat de qouta voor deze formules heel laag liggen en dat het geregeld voorkomt aan de kassa dat de formule niet meer toegestaan word. idem voor de voordeeltarieven voor vrienden.
En let er ook op dat ze je het juiste ticket afleveren (FIP-tarief). Ik herinner me nog dat een loketbediende een gewoon ticket aanmaakte. Ik vroeg nog of hij zeker was dat dit het juiste ticket was, en hij was daar zeker van. Bedrag werd mooi doorgerekend aan de betreffende dienst en ik kreeg het ticket mee. Ik ging er niet verder op in, het gezicht van die brave man stond al op onweer en bovendien was het ticket (enkele reis) goedkoper dan een FIP-retour.

Achteraf kwam er dan plots toch een rekening. Met de mededeling dat ik een verkeerd ticket besteld had en dat het verschil moest bijgepast worden.
Patrick

Bericht door Patrick »

Steven schreef:[knip]verschillende collega's melden echter op dat de qouta voor deze formules heel laag liggen en dat het geregeld voorkomt aan de kassa dat de formule niet meer toegestaan word. idem voor de voordeeltarieven voor vrienden.
Euh, ik denk dat die treinen toch in de eerste plaats "opgevuld" dienen te worden met "normale" reizigers :wink:
Zij lijken mij terecht voorrang te hebben op de spoorweglui. Stel je voor dat het andersom zou zijn: "Sorry, mijnheer/mevrouw de gewone reiziger, maar ik kan u ticketformule X niet verkopen aangezien de plaatsen al bij voorrang zijn opgesoupeerd door de spoorwegluiticketkopers".
Fles

Bericht door Fles »

Patrick schreef:"Sorry, mijnheer/mevrouw de gewone reiziger, maar ik kan u ticketformule X niet verkopen aangezien de plaatsen al bij voorrang zijn opgesoupeerd door de spoorwegluiticketkopers".
".... die er ongeveer 50 % minder voor hebben betaald dan u graag zou willen. Prettige dag verder!" :D :P

Nee, dat kan natuurlijk niet inderdaad :D

Hoeveel scheelt dat eigenlijk, zo'n vriendenticket? (even kijken of het zin heeft om een conductrice te gaan versieren daar ;) )
Steven

Bericht door Steven »

die voordeeltickets zijn als volgt

Tarief PALS – prijs heen en terug in CF1 (ik geef enkel antwerpen en brussel als prijs de rest heb ik ook op aanvraag)
voor thalys is er enkel de mogelijkheid in CF1 te reizen (eten inbegrepen) niet in CF2
De hierna vermelde promotie is geldig voor reizen in de periode van 15 december 2007 tot en met 16 maart 2008 aan de hieronder vermelde voorwaarden.
BRUSSEL ZUID
Parijs Noord
55,00 €
Aken Hbf
22,00 €
Keulen (Deutz &Hbf)
30,00 €
Amsterdam C.S. / Schiphol
33,00 €
Rotterdam C.S.
33,00 €
Den Haag H.S.
33,00 €

ANTWERPEN
Parijs Noord
61,00 €
Rotterdam C.S.
28,00 €
Den Haag H.S.
28,00 €
Amsterdam C.S. / Schiphol
28,00 €

Voor eurostar (de promotie heeft geen einddatum tot nu toe)

Prijzen
• 35,00 € voor een enkel traject in Standard klas
• 70,00 € voor een enkel traject in Leisure Select klas
Trajecten
uitsluitend:
• Brussel - Ashford
• Brussel – London
• Ashford – Brussel
• London - Brussel
(vertrek vanuit Lille is niet toegestaan!)

dit zijn de prijzen die wij dus aan vrienden kunnen bezorgen als spoorwegpersoneel, elk spoorwegman/vrouw kan zo max 4 tickets te koop aanbieden aan vrienden/familie
Fles

Bericht door Fles »

En wat betaalt de normale doorsnee sterveling voor, laten we zeggen, Brussel - Amsterdam dan? :?:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Op weekdagen zit de Thalys naar Oostende inderdaad niet echt vol, maar in de weekends en op vrijdagavond daarentegen. :wink: Ik denk mits wat promotie kan die trein nog een pak meer volk lokken van/naar de toeristische steden Parijs en Brugge. Op vrijdagavond stapt er toch redelijk wat volk uit de Thalys te Brugge hoor!

Zowat iedereen die ik ken die een weekendje naar Parijs gaan, nemen de Thalys vanuit Brugge. Om 6u30 stap je op in Brugge en om 9u sta je in Paris-Nord. Enja, overstappen of niet maakt een ZEER groot verschil, zeker als je bagage meehebt. Zo ken ik bijvoorbeeld veel mensen die, wanneer ze met het vliegtuig op reis gaan, zo eerst met de auto naar Lichtervelde rijden en daar de rechtstreekse IR naar de luchthaven nemen. Zo doen er misschien langer over, maar ze hoeven dan niet van perron naar perron te sleuren met hun koffers in Brussel. :wink:

Neem de rechtstreekse Thalys naar Gent, Brugge en Oostende weg en alle bruggelingen en andere Noord-West-Vlamingen zullen voortaan met de auto naar Lille-Flandres nemen en vandaar met de TGV verder naar Paris.
Shrek

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:wie van oostende/brugge komt zal miss. ook wel de trein naar lille nemen en daar overstappen.
k'vind het een beetje raar om naar brussel te gaan en dan naar lille. (maar het is miss. wel iets korter).
kan men die thalys miss. niet langs kortrijk sturen?
maar vanaf brussel zit die thalys wel vol en brengt hij dus veel op :wink:
Gust

Bericht door Gust »

Steven schreef:dit zijn de prijzen die wij dus aan vrienden kunnen bezorgen als spoorwegpersoneel, elk spoorwegman/vrouw kan zo max 4 tickets te koop aanbieden aan vrienden/familie
Voor de volledigheid: dat hoeven geen vrienden of familie te zijn. Je mag gewoon 4 tickets kopen aan dat tarief en daar doe je mee wat je wil. Soms verkoopt loketpersoneel hun eigen contingent aan reizigers waarvoor ze geen goedkope tickets vinden. Bijv. enkele reis Eurostar kort voor afreis.
Steven

Bericht door Steven »

laat ons zeggen dat de omschrijving van vrienden nogal rekbaar kan zijn :-)
peterbot
Contacteer:

Bericht door peterbot »

Fles schreef:
Patrick schreef:Typisch voorbeeld van dorpspolitiek zeker? "Ik wil een HST-aansluiting!"
Dat zou goed kunnen. Dat is ook de reden dat er een ICE stopt in Montabaur, bijvoorbeeld. Je ziet die verhalen meer, ook in Belgie zullen er verschillende voorbeelden zijn..
Wat ik daarvan had gehoord was dat de gemeente het verzet tegen de bouwvergunning van de nieuwe HSL ruilde tegen een station. Reden was om op die manier het woon-werkverker naar Keulen en Frankfurt via trein aan te moedigen.
Zelfde gold ook voor Limburg/Lahn.
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
Robin

Bericht door Robin »

Ik ben in augustus naar Londen geweest met mijn moeder en heb 70€ moeten betalen heen en terug aan het vrienden tarief :)

Enige nadeel, wij moesten de eerste trein nemen en de laatste trein terug vanwegen het gratis ticket dat ik krijg.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Robin schreef:Ik ben in augustus naar Londen geweest met mijn moeder en heb 70€ moeten betalen heen en terug aan het vrienden tarief :)

Enige nadeel, wij moesten de eerste trein nemen en de laatste trein terug vanwegen het gratis ticket dat ik krijg.
?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

thomaslj schreef:
Robin schreef:Ik ben in augustus naar Londen geweest met mijn moeder en heb 70€ moeten betalen heen en terug aan het vrienden tarief :)

?
Zal wel met de beschikbaarheid van bepaalde contingenten te maken hebben. Ik heb wel geen idee wat dat gratis ticket is, want ook spoorwegmedewerkers moeten bij mijn weten betalen, en wel het FIP-tarief van 31,50 enkele reis (tweede klas). Of deelt de NMBS gratis Eurostar-tickets uit?

Groetjes,
Rian
Plaats reactie