dit kwam doordat het voorziene materieel ergens tussen namur en ciney een persoonsongeval voorhad waardoor deze niet tijdig in brussel geraakt is om zijn terugrit richting luxemburg aan te vatten.treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.
in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
neen niets is gepikt, maar momenteel is bijna al het materieel tot de max benut waardoor er in de werkplaatsen als tgv's moet gewerkt worden om materieel weer tijdig buiten te krijgen. de nmbs wilde het aanbod maximaal verhogen. hadden ze meer personeel en materieel gehad (lees tb's en tbg's) dan was het aanbod normaal gezien nog veel groter geweest.dentheo schreef:Kent er iemand de "percentages" van het materieel die beschikbaar zijn voor de dienst ? Of is dat een goed bewaard geheim...of wordt er gegneog "spanning" opgebouwd om mensen te mogen aanwerven voor de werkplaatsen ?treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.
in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Voor zover ik weet zijn er toch geen dozijnen rijtuigen opgebrand of gepikt ??
Re: gewijzigde samenstelling.
En de problemen dus ook...Steven schreef:neen niets is gepikt, maar momenteel is bijna al het materieel tot de max benut waardoor er in de werkplaatsen als tgv's moet gewerkt worden om materieel weer tijdig buiten te krijgen. de nmbs wilde het aanbod maximaal verhogen. hadden ze meer personeel en materieel gehad (lees tb's en tbg's) dan was het aanbod normaal gezien nog veel groter geweest.dentheo schreef:Kent er iemand de "percentages" van het materieel die beschikbaar zijn voor de dienst ? Of is dat een goed bewaard geheim...of wordt er gegneog "spanning" opgebouwd om mensen te mogen aanwerven voor de werkplaatsen ?treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.
in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Voor zover ik weet zijn er toch geen dozijnen rijtuigen opgebrand of gepikt ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: gewijzigde samenstelling.
tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Re: gewijzigde samenstelling.
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Was het maar waar...
Re: gewijzigde samenstelling.
was da niet de bedoeling naar Blankenberge, nen Antwerpenaar gaat toch niet naar De Panne...
Re: gewijzigde samenstelling.
De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor!MIVB-reiziger schreef:Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Was het maar waar...

Re: gewijzigde samenstelling.
Nee, maar bon, ze kunnen hem moeilijk in Veurne al laten stoppen wegens te weinig reizigers in De Panne.Trainspotterke schreef:De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor!MIVB-reiziger schreef:Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Was het maar waar...Integendeel.
... mag eens mens al niet meer hardop dromen?

Re: gewijzigde samenstelling.
Het zou inderdaad wel heel tof zijn....en de studenten die de zondag reizen, zouden dan eindelijk wat meer plaats hebben. Maar ik vrees dat ze de trein naar Antwerpen liever naar Blankenberge zouden doen rijden....helaasMIVB-reiziger schreef:Trainspotterke schreef:Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor!Integendeel.

Re: gewijzigde samenstelling.
Heb vandaag locomotief 1602 met een stam M5-rijtuigen rond 16:55 zien passeren te Zaventem, met het stuurstandrijtuig aan de loc gekoppeld.
Ik denk dat het om P8400 (Brussel-Welkenraedt) gaat.
Ik denk dat het om P8400 (Brussel-Welkenraedt) gaat.
Re: gewijzigde samenstelling.
Is normaal hoor. Zag die vanavond ook te FBN rond 16.40 uur. Blijkbaar had die wel wat vertraging. De overige spotsElgar schreef:Heb vandaag locomotief 1602 met een stam M5-rijtuigen rond 16:55 zien passeren te Zaventem, met het stuurstandrijtuig aan de loc gekoppeld.
Ik denk dat het om P8400 (Brussel-Welkenraedt) gaat.
28/01/2008 16:02 Antwerpen Berchem 1309 + 1334 los naar haven
28/01/2008 16:42 Schaarbeek TW 2505, 2507, 8211
28/01/2008 16:43 Schaarbeek 1602 + M5 P8400 Brussel Zuid - Welkenraedt ?
28/01/2008 16:45 Brussel Noord 1353 + M6 IC2116 Brussel Zuid - Luxembourg
28/01/2008 16:49 Brussel Noord 2342 + M4m P8067 Brussel Zuid - Denderleeuw
28/01/2008 17:05 Brussel Zuid 1608 + M4m, 2354 + M4m
28/01/2008 17:05 Brussel Zuid 2011 reserve kant Brussel-Kapellekerk
http://spoorvreter.be/blog
Re: gewijzigde samenstelling.
Nu ik eens wat foto's terugkijk, merk ik dat ik een Sprinter MS86 in Turnhout vastgelegd heb. Hij stond op 22 januari om 15.27 u in het station, dus na het vertrek van de treinen naar Brussel en Antwerpen, maar ook voor de aankomst van diezelfde treinen. Iemand een idee wat die (de 939 en een andere) daar deed?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: gewijzigde samenstelling.
ICp 3030 was vanmorgen samengested uit 3 ongemoderniseerde klassiekjes 


Re: gewijzigde samenstelling.
Sinds enige tijd zijn de tijdelijk permanent gedeklasseerde M6'en terug van weggeweest op de IC-I en IC-N.
BDJ
BDJ