AGV = Automotrice Grande Vitesse.
Constructeur: Alstom
Zal aan 360 km/u rijden.
7 tot 14 stellen.
Bedoeld om de drempel van 1000 km in 3 uur te halen zodat men de concurrentie met luchtvaart kan aangaan.
Ook bedoeld om energieverbruik van de trein efficiënter te maken (-15%).
Capaciteitsverhoging: +20% door "motorisation répartie". Ik durf dit niet te vertalen om geen kemel te schieten
(Je l'ai lu ici.)
Patrick schreef:AGV = Automotrice Grande Vitesse.
Constructeur: Alstom
Zal aan 360 km/u rijden.
7 tot 14 stellen.
Bedoeld om de drempel van 1000 km in 3 uur te halen zodat men de concurrentie met luchtvaart kan aangaan.
Ook bedoeld om energieverbruik van de trein efficiënter te maken (-15%).
Capaciteitsverhoging: +20% door "motorisation répartie". Ik durf dit niet te vertalen om geen kemel te schieten
(Je l'ai lu ici.)
Het gaat erom dat er een triplette gevormd wordt (t.t.z. 3 wagons) op de uiterste wagons heb je de bogie met tractiemotoren en op de middelste wordt al het ander en zwaar sturingsmateriaal geplaatst zoals de transfo etc. Dit gewicht wordt gedragen door deze bogie. Op heden heb je per TGV 2 locomotieven die opgaan in het geheel.
Dat is dus hetzelfde principe als de ICE3. Maar de vraag blijft of dit zal gecombineerd worden met de Jacobsdraaistellen, die volgens kenners toch veiliger zouden moeten zijn... (Eschede lijkt dit te bevestigen).
Maar "Automotrice" is dus alles wat je in Nederland "Treinstel" zou noemen? En misschien in Vlaanderen ook wel?
Automotrice: Het is een geheel van meerdere wagons die onverdeelbaar zijn onder hen en waar we dus alle elementen samen hebben,verdeeld over de onverdeelbare samenstelling =>1 wagon met drukluchtproduktie/transformatie en traktie op de andere(n) traktie.
Autorail:1 of meerdere wagons met drukluchtproduktie/electriciteit en traktie afhankelijk van de dieselmotor aanwezig in of onder 1 wagon. Zoals de fameuze Picaso's of T44
Dus bij de ene kunnen de nutsvoorzieningen gespreid worden over meerdere wagons, terwijl bij de andere alles onder 1 wagon zit van de gehele onverdeelbare samenstelling.
Maar "Automotrice" is dus alles wat je in Nederland "Treinstel" zou noemen? En misschien in Vlaanderen ook wel?
Automotrice: Het is een geheel van meerdere wagons die onverdeelbaar zijn onder hen en waar we dus alle elementen samen hebben,verdeeld over de onverdeelbare samenstelling =>1 wagon met drukluchtproduktie/transformatie en traktie op de andere(n) traktie.
Autorail:1 of meerdere wagons met drukluchtproduktie/electriciteit en traktie afhankelijk van de dieselmotor aanwezig in of onder 1 wagon. Zoals de fameuze Picaso's of T44
Dus bij de ene kunnen de nutsvoorzieningen gespreid worden over meerdere wagons, terwijl bij de andere alles onder 1 wagon zit van de gehele onverdeelbare samenstelling.
de mw 41 noemen ze ginder ook ar 41 hoor de tractie is idd per rijtuig, maar de luchtdrukproduktie niet zover ik er van op de hoogte ben
In ieder geval, een Italiaans privé-consortium heeft al een contract getekend voor 25 AGV's en gaat ermee rijden tussen Milaan, Rome en Napels.. Ik wil wel nog eens zien wat dat geeft: er is nog geen prototypestel voorhanden en blijkbaar gaan sommigen graag blindelings af op het vertrouwen van Alstom.. Niet echt een geruststellend idee als men weet dat Alstom buiten de TGV geen degelijk, betrouwbaar materieel meer aflevert, en dat stel vol nieuwe, maar ongeteste technologie zit (nieuwe IGBT's met permanente magneten om er maar één te noemen..). De motieven voor de bestelling zullen dus eerder politiek i.p.v. rationeel zijn..
neen, een stel van 7 tot 14 wagens, die volgens nighttrain als blokken van 3 rijtuigen moeten gezien worden.
ik weet niet hoe je in veelvouden van 3 aan 7 of 1' geraakt, maar die uitleg zal iemand wel eens geven hoop ik.
Trouwens ik denk dat op vlak van HST's Alstom wel een naam heeft opgebouwd, dus ik zie dat wel in orde komen.
Die nieuwe technologie is in de vermogenelectronica toch al meer gebruikt, dus dat zou toch wel moeten lukken.
pietje schreef:neen, een stel van 7 tot 14 wagens, die volgens nighttrain als blokken van 3 rijtuigen moeten gezien worden.
ik weet niet hoe je in veelvouden van 3 aan 7 of 1' geraakt, maar die uitleg zal iemand wel eens geven hoop ik.
blokjes van 3 rijtuigen samenvoegen, en aan de uiteinden een motorwagen (soort locomotief in aansluitende stijl, zonder zitplaatsen) misschien?
Zeg maar <:::]-[***][***][***]-[***][***][***]-[:::>
Fles schreef:
blokjes van 3 rijtuigen samenvoegen, en aan de uiteinden een motorwagen (soort locomotief in aansluitende stijl, zonder zitplaatsen) misschien?
Zeg maar <:::]-[***][***][***]-[***][***][***]-[:::>
ah nee dat is dan weer 8
het priciepe van AGV is juist dat er in elk rijtuig, ook het eerste en laatste, reizigers kunnen zitten (de capaciteit neemt dan zoizo al met 20% toe)