HLE 27 MUX

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
super1500

Bericht door super1500 »

K V B schreef:
De NS gaat er dan ook van uit dat je vanaf een bepaalde vraag beter meer treinen kan rijden dan langere treinen. De NMBS moet dat nog door krijgen...
in de meeste Nederlandse stations is de perronlengte beperkt, zodat op vele trajecten 8 rijtuigen ook de maximale lengte is...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

een coco is toch veel handiger dan een bobobo denk ik zo :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:een coco is toch veel handiger dan een bobobo denk ik zo :P
laat ons zeggen dat al wat meer als 4 assen heeft meestal iets meer onderhoud vergt zowel aan rollend materieel als aan spoorwegtoestellen zoals wissel die hierdoor zwaarder belast worden.
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Steven schreef:
K V B schreef: De NS gaat er dan ook van uit dat je vanaf een bepaalde vraag beter meer treinen kan rijden dan langere treinen. De NMBS moet dat nog door krijgen...
[... )
al is gedacht dat het in belgie op vele plaatsen gewoon ontbreekt aan de juiste infra om de frequentie nog maar een beetje te kunnen opdrijven, laat staan dat er amper materieel is en nog veel minder personeel ter beschikking om deze aanpassing door te voeren.
Er ligt in België meer spoorweginfra dan in Nederland, zeker in verhouding tot het verkeer. En het opdrijven van de frequentie zou vooral betekenen dat men (net als in Nederland of Zwitserland) gewoon buiten de spits minder treinen er ongebruikt bij laat staan.
de aanpassingen die men had willen doen in dec 2007 zijn deels geschrapt doordat er gebrek is aan personeel om deze aanpassingen te kunnen doorvoeren met het huidig aantal mensen.
Mischien moet men proberen efficiënter met het personeel te zijn. Ik zie dagelijks hoe andere spoorwegmaatschappijen meer treinkm. produceren met minder personeel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het rollend personeel zelf zit aan zijn max hoor, komt deels door ons systeem van werkweken van 38u gemiddeld en betaald worden voor 36u werkweek, waardoor wij recht krijgen op 13 kredietdagen per jaar bovenop ons jaarlijks verlof, met het huidige systeem slaagt niemand er in om al zijn vrije dagen te nemen. wij presteren overwegend diensten van 9 u (de diensten van 6u= minimum, komen nog zelden voor), voor de nieuwe beurtregeling die er aankomt in dec zullen nog meer diensten van 9 u op de lijst gezet worden. het enige wat ze hiermee maken naar het rijdend personeel toe is dat wij nog meer uren zullen aanwezig zijn zodat onze achterstand in rustdagen er enkel groter op zal worden.

in NL mag ogenschijnlijk minder spoor liggen, ik zie er veelal infra die iets beter afgestemd is op hogere frequentie van stoptreinen gemengd met snelle treinen, die wil meestal zeggen dat je meer dan twee sporen vind op lijnen.
jumper

Bericht door jumper »

Andere spoorwegmaatschappijen, bedoel je dan privé maatschappijen?
Die hanteren soms andere regels en voorschriften dan de NMBS waardoor ze zich flexibeler kunnen opstellen naar de klant toe.

Ik denk bijvoorbeeld aan een DLCloc die bevoorraad wordt met Diesel door een tankwagen waar onze 77 en 78 naar de tankinstallatie mogen bollen, om maar iets te noemen, zo kun je veel flexibeler zijn hé en bijgevolg met een zelfde bestuurder meer kilometers doen. Moet de NMBS in dergelijke trends gaan volgen of niet om competitiever aan de dag te komen?

K V B schreef:
Steven schreef:
K V B schreef: De NS gaat er dan ook van uit dat je vanaf een bepaalde vraag beter meer treinen kan rijden dan langere treinen. De NMBS moet dat nog door krijgen...
[... )
al is gedacht dat het in belgie op vele plaatsen gewoon ontbreekt aan de juiste infra om de frequentie nog maar een beetje te kunnen opdrijven, laat staan dat er amper materieel is en nog veel minder personeel ter beschikking om deze aanpassing door te voeren.
Er ligt in België meer spoorweginfra dan in Nederland, zeker in verhouding tot het verkeer. En het opdrijven van de frequentie zou vooral betekenen dat men (net als in Nederland of Zwitserland) gewoon buiten de spits minder treinen er ongebruikt bij laat staan.
de aanpassingen die men had willen doen in dec 2007 zijn deels geschrapt doordat er gebrek is aan personeel om deze aanpassingen te kunnen doorvoeren met het huidig aantal mensen.
Mischien moet men proberen efficiënter met het personeel te zijn. Ik zie dagelijks hoe andere spoorwegmaatschappijen meer treinkm. produceren met minder personeel.
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

Er is nog een 27 met GF bijgekomen de 2744. Dus de vijfde loc met GF koppeling.
Bijlagen
100_1500.jpg
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

De 2744 rijd toch al een tijdje rond hoor.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

jumper schreef:Andere spoorwegmaatschappijen, bedoel je dan privé maatschappijen?
Die hanteren soms andere regels en voorschriften dan de NMBS waardoor ze zich flexibeler kunnen opstellen naar de klant toe.

Ik denk bijvoorbeeld aan een DLCloc die bevoorraad wordt met Diesel door een tankwagen waar onze 77 en 78 naar de tankinstallatie mogen bollen, om maar iets te noemen, zo kun je veel flexibeler zijn hé en bijgevolg met een zelfde bestuurder meer kilometers doen. Moet de NMBS in dergelijke trends gaan volgen of niet om competitiever aan de dag te komen?
In Genk worden de 55ers en 77ers ook met een burger tankwagen gevuld.
Bert

Bericht door Bert »

hein schreef:Er is nog een 27 met GF bijgekomen de 2744. Dus de vijfde loc met GF koppeling.
5??
Ik dacht dat er al wat meer met die stormram rond reden.
Wimpie

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Wimpie »

ja en ze zakken allemaal af (de GF koppelingen dan toch)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Shrek »

Wimpie schreef:ja en ze zakken allemaal af (de GF koppelingen dan toch)
hoe bedoelt ge? hangen ze nu al scheef? :P
Bartjedj

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad. De GF-koppelingen hangen steeds meer en meer scheef, en trekken het chassis van de HLE mee krom.
Hence de reden waarom het privé-bedrijf (weet al niet meer wie) oorspronkelijk de GF's niet wou plaatsen.

BDJ
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: HLE 27 MUX

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Inderdaad. De GF-koppelingen hangen steeds meer en meer scheef, en trekken het chassis van de HLE mee krom.
Hence de reden waarom het privé-bedrijf (weet al niet meer wie) oorspronkelijk de GF's niet wou plaatsen.

BDJ
Waren die loks origineel niet voorbereid voor de "europese" automatische koppeling ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Bartjedj »

Ja, maar een GF-koppeling weegt meer dan hetgeen waarop de 27's voorzien zijn.

BDJ
Plaats reactie