Geplukt van andere server :
I came across the following press release on the EWS website:
Revolution in Channel Tunnel rail freight
Thursday 22 November 2007
English Welsh & Scottish Railway Holdings Limited (EWS) today
announces one of the biggest revolutions in cross-border rail freight
which will facilitate a period of sustainable long-term growth in
Channel Tunnel rail freight volumes.
A new network of European intermodal rail freight services, operated
by Euro Cargo Rail, will be launched from January 2008 connecting key
European hubs with Britain.
The new intermodal services take advantage of the Channel
Tunnel "open access" regime announced in October. For the first time
Euro Cargo Rail will take full accountability for reliable,
integrated rail services with improved transit times and a reduction
in operating complexity.
During 2008, services will be rolled out to connect Belgium, Germany,
Italy, France, Spain and Switzerland with the key UK economic regions
of the Midlands, North West England and Scotland.
The initial launch plan includes:
Brussels to Daventry three times per week from January 2008
Duisburg to Manchester six times per week from February 2008
Milan to Manchester five times per week from March 2008
-----------------
haha meer ambiance in Belgie....
Vertrekpunt Brussel ???
Theo
EWS gaat eraan beginnen (ECR)
EWS of ECR in Belgie
Rijden die nu al treinen in Belgie ? Hebben toch al lang hun papieren .
Uit een Engelse nieuwsgroep:
> Not all black clouds though, at least
> for Channel Tunnel traffic, in that the clay slurry traffic to Irvine is now
> being sourced in Antwerp, whilst I was told yesterday that some other bulk
> work was pending.
Onderwerp was verlies door EWS van het onderdelentransport Volkswagen . Is clay slurry niet het goedje dat R4c nu ophaalt in de haven ???
Uit een Engelse nieuwsgroep:
> Not all black clouds though, at least
> for Channel Tunnel traffic, in that the clay slurry traffic to Irvine is now
> being sourced in Antwerp, whilst I was told yesterday that some other bulk
> work was pending.
Onderwerp was verlies door EWS van het onderdelentransport Volkswagen . Is clay slurry niet het goedje dat R4c nu ophaalt in de haven ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: EWS of ECR in Belgie
Heb het ook gelezen op UK.railwaysdentheo schreef:Rijden die nu al treinen in Belgie ? Hebben toch al lang hun papieren .
Uit een Engelse nieuwsgroep:
> Not all black clouds though, at least
> for Channel Tunnel traffic, in that the clay slurry traffic to Irvine is now
> being sourced in Antwerp, whilst I was told yesterday that some other bulk
> work was pending.
Onderwerp was verlies door EWS van het onderdelentransport Volkswagen . Is clay slurry niet het goedje dat R4c nu ophaalt in de haven ???
In feite had VW een verdeelcentrum opgericht in Dordon om van daaruit de spare parts uit de treinen komende van Duitsland te verdelen in GB. Doch VW heeft na enkele tests gezien dat de commerciele snelheid van de treinen te laag lag t.o.v. de vrachtwagen. Het nam 5 dagen in beslag i.p.v. 2 dagen per vracht wagen =verlies van 3.000.000£.
Nu spreken ze dat Euro Cargo rail (dochter van EWS en kleindochter van DB) clay slurry vanuit Braziliaanse kleiputten (bedrijf Imetal)via de haven van Antwerpen naar Cornwall zal brengen . Inderdaad ECR heeft ook een licentie in België, en de bestuurdersdepot is in Coquelles.
BHWilliams waarvan sprake op het Forum, is een Crew controller bij Eurotunnel.
Dus vervoeren we neit via de goederen wagens ,dan vervoeren we het via de vrachtwagen.
General info, vorige week hebben we de cijfers bekend gemaakt 2007 :
775 Miljoen € omzet met 2300 werknemers
Re: EWS of ECR in Belgie
en der staan al 4 class 66 in Tilburg voor klaar te maken
http://www.rolandrail.net/nieuws/07/fp_01939.htm
bron rolandrail
http://www.rolandrail.net/nieuws/07/fp_01939.htm
bron rolandrail
Re: EWS of ECR in Belgie
En gingen ze niet beginnen in January tussen Muizen en Frethun ??? Iemand al iets gehoord ?5941 schreef:en der staan al 4 class 66 in Tilburg voor klaar te maken
http://www.rolandrail.net/nieuws/07/fp_01939.htm
bron rolandrail
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide