Triplette 77.
Triplette 77.
Hallo,
Op een filmpje zag ik dat de keteltrein Gent-Duisburg met 3 77ers reed. (filmpje is opgenomen op 08/01/08)
Is dit nieuw, of was dat uitzonderlijk?
Groeten,
Joris De Mol
Op een filmpje zag ik dat de keteltrein Gent-Duisburg met 3 77ers reed. (filmpje is opgenomen op 08/01/08)
Is dit nieuw, of was dat uitzonderlijk?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Triplette 77.
Hmm, en wat is de reden hiervoor?
In NL rijden ze met twee maar dit is omdat de korte huif telkens naar buiten moet gericht zijn, kwestie van de dwergseinen te zien.

In NL rijden ze met twee maar dit is omdat de korte huif telkens naar buiten moet gericht zijn, kwestie van de dwergseinen te zien.
Re: Triplette 77.
De 77ers zijn vrij traag. Om ze beter op snelheid te brengen en te houden heeft men in Duitsland de regel opgelegd dat ze met 3 loc's moeten zijn. Twee uiterste type "IJzeren Rijn" de middelste mag een gewone 77er zijn.
Re: Triplette 77.
Ik heb ze vrijdag voor het eeerst gezien in Kalmthout...Joris schreef:Hallo,
Op een filmpje zag ik dat de keteltrein Gent-Duisburg met 3 77ers reed. (filmpje is opgenomen op 08/01/08)
Is dit nieuw, of was dat uitzonderlijk?
Groeten,
Joris De Mol
Maar het klopt, alle Grembergen rijden nu ook met drie..... zie Wallorail.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Triplette 77.
Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
Het punt dat dit gedaan wordt om de snelheid te kunnen houden moet ik helaas al ontkrachten omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
Allereerst zijn er van de 20 ATB/PZB locs 19 turbo's opgeblazen, nu blijkt dat men ook problemen gaat krijgen met de cardan assen. Op een goede maand tijd zijn er al twee locs in het buitenland in panne gevallen met problemen met de cardanas ( afgebroken ? ).
Dit bewijst nogmaals dat deze locomotieven niet geschikt zijn als ( internationale)baandiesels.
Zo zijn er de laatste weken al vele treinen afgeschaft omdat men geen tractiemateriaal heeft
om deze treinen te verzekeren. ( Goede reclame)
Dan te weten dat er op Antwerpen noord reeds drie volledig goedgekeurde 4 spanningslocs staan weg te roesten omdat men deze niet wil in dienst nemen. Deze zouden normaal ingezet worden op het traject naar station noorderkempen.
Het punt dat dit gedaan wordt om de snelheid te kunnen houden moet ik helaas al ontkrachten omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
Allereerst zijn er van de 20 ATB/PZB locs 19 turbo's opgeblazen, nu blijkt dat men ook problemen gaat krijgen met de cardan assen. Op een goede maand tijd zijn er al twee locs in het buitenland in panne gevallen met problemen met de cardanas ( afgebroken ? ).

Dit bewijst nogmaals dat deze locomotieven niet geschikt zijn als ( internationale)baandiesels.
Zo zijn er de laatste weken al vele treinen afgeschaft omdat men geen tractiemateriaal heeft
om deze treinen te verzekeren. ( Goede reclame)

Dan te weten dat er op Antwerpen noord reeds drie volledig goedgekeurde 4 spanningslocs staan weg te roesten omdat men deze niet wil in dienst nemen. Deze zouden normaal ingezet worden op het traject naar station noorderkempen.
Re: Triplette 77.
Zijn er nog niet meer?zugfahrer schreef:Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
De enige aanpassing is toch die sleetgroef in de wielen te trekken, niet? En plaatjes aan de voettreden om aan te duiden dat de loc mee kan als middelste loc.
Zouden ze niet beter de 51ers terug in dienst nemenzugfahrer schreef:Het punt dat dit gedaan wordt om de snelheid te kunnen houden moet ik helaas al ontkrachten omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
Allereerst zijn er van de 20 ATB/PZB locs 19 turbo's opgeblazen, nu blijkt dat men ook problemen gaat krijgen met de cardan assen. Op een goede maand tijd zijn er al twee locs in het buitenland in panne gevallen met problemen met de cardanas ( afgebroken ? ).![]()
Dit bewijst nogmaals dat deze locomotieven niet geschikt zijn als (internationale) baandiesels.
Zo zijn er de laatste weken al vele treinen afgeschaft omdat men geen tractiemateriaal heeft
om deze treinen te verzekeren. ( Goede reclame)![]()

In Antwerpen Noord heeft men er terug expertise mee door het opkalefateren van de loc's voor Securail



Re: Triplette 77.
binnen een jaartje of 2 zijn de lease-locs er, tot zolang zal het met veel kunst-en vliegwerk en heeeel veel 77'ers moetenzugfahrer schreef:omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
Allereerst zijn er van de 20 ATB/PZB locs 19 turbo's opgeblazen, nu blijkt dat men ook problemen gaat krijgen met de cardan assen. Op een goede maand tijd zijn er al twee locs in het buitenland in panne gevallen met problemen met de cardanas ( afgebroken ? ).

Re: Triplette 77.
En toe,n waren de duitsers waarschijnlijk NIET akkoord.... dus nu drie ??zugfahrer schreef:Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
Het punt dat dit gedaan wordt om de snelheid te kunnen houden moet ik helaas al ontkrachten omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
A.
Of is het alleen om sneller op te trekken in de drukte rond Keulen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Triplette 77.
Sleetgroef ??? Leg uit ... komt die niet vanzelf ??Bibke schreef:Zijn er nog niet meer?zugfahrer schreef:Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
De enige aanpassing is toch die sleetgroef in de wielen te trekken, niet? En plaatjes aan de voettreden om aan te duiden dat de loc mee kan als middelste loc.
zugfahrer schreef:
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Triplette 77.
Ik heb ze toch al echt met 3 77'ers en 4 77'ers zien rijden hier.Dietrich schreef:In NL rijden ze met twee maar dit is omdat de korte huif telkens naar buiten moet gericht zijn, kwestie van de dwergseinen te zien.

Re: Triplette 77.
Natuurlijk kunnen het er ook wel 3 zijn, maar 4? Dacht niet dat dat toegestaan was...
Re: Triplette 77.
Ik snap zoiezo niet waarom de NMBS voor een compleet andere techniek heeft gekozen dan bijvoorbeeld een DE1002. Deze zijn optisch en qua prestaties zelfs nog iets beter dan een reeks 77. (Kleiner, meer vermogen, kortere huiven). De NS/Rallion hebben er al veel ervaring mee gehad, de 'kinderziektes' zijn er ondertussen al lang uit. 3 6400'en trekken makkelijk een zware ertstrein met 80 km per uut.