FlyingDutchman schreef:Ik snap zoiezo niet waarom de NMBS voor een compleet andere techniek heeft gekozen dan bijvoorbeeld een DE1002. Deze zijn optisch en qua prestaties zelfs nog iets beter dan een reeks 77. (Kleiner, meer vermogen, kortere huiven). De NS/Rallion hebben er al veel ervaring mee gehad, de 'kinderziektes' zijn er ondertussen al lang uit. 3 6400'en trekken makkelijk een zware ertstrein met 80 km per uut.
Er moest een Belgische diesel in ABC.
Motor in lijn en dus iets hoger....daarom is uitzicht iets minder..
In de nieuwe "Maxima" zou ook ABC steken... (vooruitzicht op Belgische offerte aanvraag ??)
sncf-sncb schreef:Ik heb ze toch al echt met 3 77'ers en 4 77'ers zien rijden hier. [knip]
Je zult vast niet gedroomd hebben, maar de vierde machine zal wel als voertuig vervoerd geweest zijn (wat in NL "in opzending" genoemd wordt). In treinschakeling zijn het er maximaal drie.