De Burgemeester/Vlaams volksvertegenwoordiger van Veurne klaagt het gebrekkig onderhoud (lees: geen onderhoud) aan van de treinen die vertrekken vanuit De Panne. (Interne regeling bij NMBS: poetsen op begin/eindbestemming.)
Tot 31/12 waren 3,5 personeelsleden daar tewerkgesteld om de treintjes te poetsen. (Dat zullen dus zeker fulltime-equivalenten geweest zijn? Stel je voor: een half persoonslid ). Sinds 01/01 zijn ze elders tewerkgesteld. Vanaf dan zou een private firma schoonmaken maar die firma is nog niet aangeduid.
(Bron) Voor wie het Westfluuts niet machtig is: "nen tring" is een trein
Zoals dat altijd gaat:
*er wordt beslist een (andere) privé firma te nemen hiervoor
*men stippelt een timing uit
*de aanbesteding loopt vertraging op (ik kan een forum volschrijven met redenen )
*de bestaande ploeg verdwijnt op het voorziene moment, terwijl de nieuwe ploeg er nog niet is
ja jonges
nmbs en logica hé
altijd iets, ze hebben eigen personeel, wat doen ze dan, ze laten het door een ander kuisen
maar wat haald at toch uit vraag ik mij af ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
'Van 4.30 tot 9 uur en van 17 tot 22 uur worden de treinen gepoetst door eigen personeel en tussen 9 en 17 uur door een privéfirma. De privéfirma begint volgende maandag te werken. Het eigen personeel werd al ingezet'.
(Bron)
En worden de toiletten van de MS96's nu ook eindelijk leeggemaakt in De Panne? Hoe vaak heb ik al niet meegemaakt dat er slechts één of een keer zelfs geen enkel toilet beschikbaar was in heel de trein...
om die wc's leeg te maken hebbe ze een speciale wagen nodig of een afzuiginstallatie, als die niet voorradig is aldaar kan men die wc's er dus niet leegmaken.