Eerste Sprinter gepresenteerd, NS bestelt er nog een paar.
Re: Eerste Sprinter gepresenteerd, NS bestelt er nog een paar.
Als de order naar Siemens gaat is er hoop, maar ik weet totaal niet welk type dit is en de welke door Siemens aan de NMBS zijn voorgesteld.
Een sprinter viertje zal ongeveer 70 meter lang zijn, een sprinter zesje ruim 100 meter. Een viertje is dus inderdaad korten dan 3 rijtuigen van 26,40 meterSteven schreef:ik vermoed dat de totale lengte van deze vier rijtuigen overeenkomt met de lengte van 3 ruitigen van 26m40 of korter. materieel is dus wel heel geschikt voor GEN treinen

Gaan die mat '64 eerst vervangen of worden ze eerst ingezet in randstad als sprinter e.d.? Ik kan voorlopig nog geen afscheid nemen van mat '64...Fles schreef:Toch had een extra stel deuren aan beide kanten in elk van beide kopbakken geen kwaad gekund lijkt me. Maar goed, ik verheug me op de inzet van dit materieel, ik vind het mooie treinen

Eerste inzet zal zijn op de stoptreindiensten Utrecht C - Den Haag C. En maak je niet druk, van mat'64 zijn we nog lang niet af 

dat is idd een heel pak korter, dank je voor de juiste lengte weer te geven zodoende krijgen de andere mensen ook een beeld van hoeveel deuren dit materieel heeft tov zijn lengte wat een betere vergelijking is dan tov aantal rijtuigenJeePee schreef:Een sprinter viertje zal ongeveer 70 meter lang zijn, een sprinter zesje ruim 100 meter. Een viertje is dus inderdaad korten dan 3 rijtuigen van 26,40 meterSteven schreef:ik vermoed dat de totale lengte van deze vier rijtuigen overeenkomt met de lengte van 3 ruitigen van 26m40 of korter. materieel is dus wel heel geschikt voor GEN treinen
Ik vind ze erg mooi eigenlijk. Ben benieuwd wanneer we ze in dienst kunnen zien.
Uiteindelijk zal het Mat '64 moeten vervangen, en daarbij wordt dus begonnen in de Randstad.
Uiteindelijk zal het Mat '64 moeten vervangen, en daarbij wordt dus begonnen in de Randstad.