Gezocht treinkaartje antwerpen -roosendaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rvdborgt

Re: Gezocht treinkaartje antwerpen -roosendaal

Bericht door rvdborgt »

Tim schreef:Gewoon een brief schrijven naar de ombudsdienst met je verhaal en veel kans dat je je boete niet hoeft te betalen. Werkt in veel gevallen!
Normaliter schrijf je dan eerst aan de klantendienst.
Opmerkingen:
- Voor een ontbrekend ticket Antwerpen - Roosendaal(gr) betaal je normaliter het gewone tarief plus het "maakloon" van (ik dacht) 4 euro. Als een conducteur stelt dat je hem te laat hebt gewaarschuwd dat je nog geen ticket had, komt daar als ik me niet vergis 12,50 bij. 60 euro is onder normale omstandigheden te veel. Schrijf dus een brief (of mail) aan de klantendienst waarin je kort (en op normale toon) uiteenzet wat er gebeurd is, dat je best het ontbrekende deel wilt betalen, maar dat een boete niet op zijn plaats is. Helpt dat niet, schrijf dan naar de ombudsman.
- Voor een vergeten abonnement moet je je inderdaad indentificeren. Dat de verblijfskaart niet voldoende zou zijn is nieuw voor me. Ik woon zelf, als Nederlander, nu bijna 10 jaar in België en die kaart wordt overal geaccepteerd waar Belgen hun identiteitskaart laten zien. Ook door de conducteur (ik heb mijn abonnement ook wel eens vergeten). Het is waar dat die kaart niet als identiteitsbewijs geldt als je de grens over gaat, maar het moet voor de conducteur voldoende zijn om je identiteit aannemelijk te maken.
Ook hier schrijf je het beste aan de klantendienst en als dat niet helpt de ombudsman.

Groetjes,
Rian
Fles

Bericht door Fles »

treinbiljet schreef:Wat een reactie zeg, je suggereerd van alles en maakt me ook nog eens uit voor iemand die het met opzet doet. Had toch normalere reacties verwacht. Aan het loket zeggen ze me zelfs dta als ze konden het willen oplossen voor me. En hoe je je gedraagd? Helaas ben ik van Nederlandse afkomst en merk ik iedere keer weer dat de Belgische controleurs enorm discriminatief zijn. Laatste keer mijn abonnement vergeten, ken mijn recht om deze later te mogen tonen en hij weigerde mee te werken omdat ik geen paspoort had. Aan het loket kon ik alleen mijn verblijfskaart laten zien (had nu eenmaal geen paspoort en krijg geen indenteitskaart omdat ik geen Belg ben) en dan krijg ik te horen dat ik een landloper ben. Fijn hoor... Neem van mij aan dat ik zeer beleefd was en ook gevraagd heb om een kaartje te kopen, maar ik had dan in station vertrek (Mechelen) ofwel een kaartje moeten kopen ofwel moeten verwittigen voordat ik instapte. Terwijl er tegenover mij iemand was die gewoon geen kaartje had (terwijl ik een abbo heb voor Belgie en het Blokkerkaartje) en die werd er gewoon nuitgezet bij de volgende halte zonder boete. Tja als ik dan inderdaad onbeleefd had geweest en geweigerd mee te werken dan had ik geenboete gehad alleen een vertraging...

Dus nogmaals de oproep aan mensen die wel willen helpen, hopelijk zijn die er ook nog. Voor de mensen die wel geprobeerd hebben een oplossing aan te dragen wel bedankt.
Nou okee. Het is dat je zegt van Nederlandse afkomst te zijn, dan behandel ik je als zodanig.

1. je hebt je spullen niet voor elkaar, je mist een ticket tussen Antwerpen en Roosendaal Grens.
2. je beweert je rechten te kennen om een ticket later te tonen
3. dan ben je ook op de hoogte dat je wel een paspoort bij je moet hebben
4. dat heb je niet

Je hoort mij niet zeggen dat je het met opzet gedaan hebt, maar dat hoeft ook niet. Je hebt iets doms gedaan, het was nooit je bedoeling, maar je bent gepakt, en je hebt gewoon pech. Ik wil heel graag weten op welke gronden je "normalere" reacties dan deze verwacht.
Steven

Bericht door Steven »

ik kan fles enkel bijtreden, de rest is enkel zoeken naar uitvluchten om van uw straf verlost te geraken.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Fles schreef:1. je hebt je spullen niet voor elkaar, je mist een ticket tussen Antwerpen en Roosendaal Grens.
2. je beweert je rechten te kennen om een ticket later te tonen
3. dan ben je ook op de hoogte dat je wel een paspoort bij je moet hebben
4. dat heb je niet

Je hoort mij niet zeggen dat je het met opzet gedaan hebt, maar dat hoeft ook niet. Je hebt iets doms gedaan, het was nooit je bedoeling, maar je bent gepakt, en je hebt gewoon pech. Ik wil heel graag weten op welke gronden je "normalere" reacties dan deze verwacht.
Lees mijn bericht ook eens. Iedereen maakt wel eens fouten (ik ook), maar in de gevallen die de OP noemde hoeft daar helemaal geen boete uit te volgen, hoogstens een toeslag voor het kopen op de trein van een ontbrekend kaartje.
Ik weet natuurlijk niet wat er in de trein precies is gebeurd en het is ook niet goed om achteraf een kaartje van iemand anders te pakken proberen te krijgen, maar de manier waarop de conducteurs dit hebben afgehandeld hoeft niet correct te zijn. Vandaar ook mijn advies om de normale weg via de klantendienst en eventueel de ombudsman te volgen.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

als hij de treinbegeleider niet vooraf heeft verwittigd volgt er volgens de regels altijd een boete van 12,5 (indien dat bedrag nog niet is aangepast met index), enkel indien je vooraf verwittigd geven ze u een ticket met maakloon er bij van 2,7€
Indien je niet onmiddelijk kan betalen is de boete nog groter.
Fles

Bericht door Fles »

rvdborgt schreef:Lees mijn bericht ook eens. Iedereen maakt wel eens fouten (ik ook), maar in de gevallen die de OP noemde hoeft daar helemaal geen boete uit te volgen, hoogstens een toeslag voor het kopen op de trein van een ontbrekend kaartje.
Ik weet natuurlijk niet wat er in de trein precies is gebeurd en het is ook niet goed om achteraf een kaartje van iemand anders te pakken proberen te krijgen, maar de manier waarop de conducteurs dit hebben afgehandeld hoeft niet correct te zijn. Vandaar ook mijn advies om de normale weg via de klantendienst en eventueel de ombudsman te volgen.
Mja, proberen mag altijd natuurlijk :?
K V B

Bericht door K V B »

treinbiljet schreef:Wat een reactie zeg, je suggereerd van alles en maakt me ook nog eens uit voor iemand die het met opzet doet. Had toch normalere reacties verwacht. Aan het loket zeggen ze me zelfs dta als ze konden het willen oplossen voor me. En hoe je je gedraagd? Helaas ben ik van Nederlandse afkomst en merk ik iedere keer weer dat de Belgische controleurs enorm discriminatief zijn. Laatste keer mijn abonnement vergeten, ken mijn recht om deze later te mogen tonen en hij weigerde mee te werken omdat ik geen paspoort had.
Dat recht dat je denkt te hebben heb je natuurlijk alleen maar als je je behoorlijk kan identificieren, iets wat je in België overigens altijd moet kunnen. Dat je je paspoort dus niet bij had (een Nederlandse identiteitskaart was overigens ook goed geweest) is eigenlijk jouw probleem.
Aan het loket kon ik alleen mijn verblijfskaart laten zien (had nu eenmaal geen paspoort en krijg geen indenteitskaart omdat ik geen Belg ben) en dan krijg ik te horen dat ik een landloper ben. Fijn hoor...
Heb jij dan echt geen enkel Nederlands identiteitsbewijs? Dan ben je in Nederland ook niet in orde.
Mijn ervaring met Belgische conducteurs is dat ze heel redelijk kunnen zijn als jij ook redelijk bent. In het buitenland kan je bijvoorbeeld doorgaans alleen maar kaartjes naar de grotere stations in België kopen. Ik kwam toen ik in Nederland woonde dus wel vaker het land binnen met een kaartje dat slechts tot Gent[1] geldig was, terwijl ik eigenlijk nog verder moest zijn. Gewoon uitleggen aan de eerste conducteur die je ziet en ik heb nooit problemen gehad om het resterende stukje tot Aalter[2] op de trein te kopen.

----
[1] Vanuit Zwitserland koop ik gewoon een kaartje tot Oostende. Omdat de maximum afstand die in het Belgische TCV aangerekend wordt 173km is, is dat even duur als een kaartje tot Gent.
[2] Aalter is tegenwoordig in IC station dat zelfs zonder overstap vanuit Nederland te bereiken is Maar een kaartje tot Aalter kan je in Nederland nog steeds niet kopen.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik loop achter :oops:
NL-Aalter rechtstreeks?

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

K V B schreef:Aalter is tegenwoordig in IC station dat zelfs zonder overstap vanuit Nederland te bereiken is
Mis ik iets? :?:

edit: Spuit 11 :lol:
Terminus

Bericht door Terminus »

Fles schreef:
K V B schreef:Aalter is tegenwoordig in IC station dat zelfs zonder overstap vanuit Nederland te bereiken is

Er is elke werkdag een trein Maastricht-Brussel die verlengd wordt tot Oostende :)
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Terminus schreef:
Fles schreef:

Er is elke werkdag een trein Maastricht-Brussel die verlengd wordt tot Oostende :)
IC 438 omnibus vanaf gent om 19h12
Schaap
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Schaap »

...om een ticketje vragen zoals jij doet is wel totaal hopeloos he.
Mensen die toch toevallig een ticketje hebben, en deze persoon in nood willen helpen... je weet de PM knop staan!
Gesloten