Trein moet stipter

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Re: Trein moet stipter

Bericht door Dietrich »

Denk niet dat die veel verwisselen, dat was eerder tijdens de periode van levering. De laatste 16 staan al sinds 2002-2003 in Merelbeke.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein moet stipter

Bericht door Steven »

er is eind vorig jaar weer verwisseld van depot voor een aantal mw41 inclu ook ander materieel, is schering en inslag dat er verwisseld word van depot voor tractiematerieel
Bartjedj

Re: Trein moet stipter

Bericht door Bartjedj »

Zou zijn om het aantal kilometers wat gelijk te houden.
Sommige depots rijden meer kilometers wet hun 41's.

BDJ
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Trein moet stipter

Bericht door Adler »

melle schreef:ik vind dat iedereen niet zomaar de schuld op de nmbs moet steken. iederee doet zo hard hun best om alles stipt te regelen en dan zijn ze kwaad dat hij is 5 minuten te laat zijn. ik noem dat een extreme vorm van verwend zijn en onrespectvol

en nog zo een ding.
op het nieuws is precies elke trein te laat...
Het gaat absoluut niet over 'eens 5 minuten te laat zijn', dan hebt u er niets van begrepen.
Het gaat over dagelijkse vertragingen van 20 minuten en meer.
Deze morgen weer, de trein P 7200 die ik neem in Heide moet normaal om 8.10 u aankomen in Mechelen, werkelijke aankomst: 8.39u, dit is 29 minuten vertraging als ik nog goed kan rekenen.
Gevolg: bus weg en wachten op volgende bus.
Dit is geen uitzondering op lijn L25/27 en L12 maar dagelijkse kost.
Vind je dat dan een extreme vorm van verwend zijn als mensen daar over klagen ?
Waarvoor moeten er dan nog dienstregelingen opgesteld worden?
Feed

Re: Trein moet stipter

Bericht door Feed »

Er zullen wellicht uitzonderingen op bestaan, maar naar mijn gevoel is het feit dat er sinds een aantal jaar een steeds ongebreideld om zich heen slaande koppel- en ontkoppelwoede heerst enerzijds en het feit dat het gebruikte materiaal daar niet direct op voorzien is en/of zodanig nieuw is dat men er nog moet mee leren werken anderzijds toch een voorname reden van vele vertragingen.

Uiteraard is het prettig voor reizigers dat ze niet hoeven over te stappen, en ze zo binnen een zeer kort tijdsbestek hun reis kunnen verderzetten (na koppel- of ontkoppelmanoeuvres).

Als echter juist dit zodanig (om diverse redenen) mank loopt dat daardoor vele vertraging worden geboekt, waarom overweegt men dan niet om in het koppel- of splitsingsstation een trein klaar te zetten die één van beide eindstations aandoet. Zet die twee treinen naast elkaar, laat reizigers opnieuw overstappen en boek tijdswinst.

Schaaf dan techniek, gebruikswijze, .... bij zodat het vlotter kan en overweeg pas dan om opnieuw te koppelen en te ontkoppelen.

Ja, k weet wel, er zullen wel weer argumenten van gebrek aan materiaal, maximum lengte van treinen en/of verzadiging van sommige lijnen naar voor gebracht worden als tegenargumenten. Maar volgens mij is het toch een idee dat niet zomaar van tafel kan worden geschoven op die assen waar de koppelproblematiek voorlopig nog voor al te grote problemen zorgt.

wat denk je ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein moet stipter

Bericht door Steven »

dat ontkoppelen is enkel een probleem te brugge bij de IC E verbinding richting knokke en blankenberge, nergens anders past men dit systeem met m6 voor de moment toe.
Feed

Re: Trein moet stipter

Bericht door Feed »

Steven schreef:dat ontkoppelen is enkel een probleem te brugge bij de IC E verbinding richting knokke en blankenberge, nergens anders past men dit systeem met m6 voor de moment toe.
Ik weet het, Steven.
Maar mijn idee is simpel: als het koppelen en ontkoppelen je zoveel problemen oplevert, rij dan voorlopig met 2 treinen vanaf (of tot in) brugge. Een lange waarmee doortrekt naar het binnenland en waarmee je bvb naar blankenberge rijdt en een kortere die een navette doet tussen knokke en brugge. Enfin, 't mag ook andersom in de verdeling tussen knokke en blankenberge.
Mensen zullen gezien het gesukkel van de laatste tijd al blij zijn om eventjes over te stappen en zodoende hun "vertraging" te beperken, dan dat ze nu zo ongeveer dagelijks fantastische vertragingen aan hun broek hebben.

En als die koppeltroubles dan opgelost zijn (na research en eventuele (misschien zelfs technische) bijsturing), kan er weer lustig gekoppeld worden.
Enfin, ik druk het misschien niet goed uit, maar ondertussen is het idee wel naar voor gekomen, denk ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein moet stipter

Bericht door Steven »

beste feed u voorstelt past men al ettelijke keren per dag toe op de uren dat het mogelijk is (dat er dus een ms voorradig is)
Feed

Re: Trein moet stipter

Bericht door Feed »

Steven schreef:beste feed u voorstelt past men al ettelijke keren per dag toe op de uren dat het mogelijk is (dat er dus een ms voorradig is)
een ms, steven ? Is dat wat ik denk dat het is ?

en dat men het al vaak toepast ... wel, wel, wel, je zou het niet zeggen hé.
Bartjedj

Re: Trein moet stipter

Bericht door Bartjedj »

De IC-E koppeling in Brugge wordt (naar wat ik gehoord heb) al volledig geannuleerd. Blankenberge wordt steeds met een klassiek stel bediend.

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein moet stipter

Bericht door Steven »

Feed schreef:
Steven schreef:beste feed u voorstelt past men al ettelijke keren per dag toe op de uren dat het mogelijk is (dat er dus een ms voorradig is)
een ms, steven ? Is dat wat ik denk dat het is ?

en dat men het al vaak toepast ... wel, wel, wel, je zou het niet zeggen hé.
ms is motorstel, dat dan van brugge verder gaan naar blankenberge, de M6 trein gaat dan gewoon verder naar knokke, hoor het zo al twee weken geregeld afroepen in brussel zuid.
Feed

Re: Trein moet stipter

Bericht door Feed »

Mooi, er wordt aan gewerkt ...
aan de titel van dit topic.
GemZ

Re: Trein moet stipter

Bericht door GemZ »

Bartjedj schreef:De IC-E koppeling in Brugge wordt (naar wat ik gehoord heb) al volledig geannuleerd. Blankenberge wordt steeds met een klassiek stel bediend.

BDJ
geannuleerd?
Zaterdag gaf de seingever in Brugge toch dit als reden waarom ik moest wachten.
Bartjedj

Re: Trein moet stipter

Bericht door Bartjedj »

Enkel met M6. 96's worden nog gewoon ontkoppeld.
En ik zeg ook alleen maar wat ik gehoord heb.

BDJ
Bert

Re: Trein moet stipter

Bericht door Bert »

Bartjedj schreef:Enkel met M6. 96's worden nog gewoon ontkoppeld.
En ik zeg ook alleen maar wat ik gehoord heb.

BDJ
en ik wat ik gezien heb. :lol: :wink:
Zondag heb ik ze nog zien koppelen met M6'en. Het ging voor die ene keer perfect.
Plaats reactie