Trein moet stipter
Re: Trein moet stipter
Denk niet dat die veel verwisselen, dat was eerder tijdens de periode van levering. De laatste 16 staan al sinds 2002-2003 in Merelbeke.
er is eind vorig jaar weer verwisseld van depot voor een aantal mw41 inclu ook ander materieel, is schering en inslag dat er verwisseld word van depot voor tractiematerieel
Zou zijn om het aantal kilometers wat gelijk te houden.
Sommige depots rijden meer kilometers wet hun 41's.
BDJ
Sommige depots rijden meer kilometers wet hun 41's.
BDJ
Het gaat absoluut niet over 'eens 5 minuten te laat zijn', dan hebt u er niets van begrepen.melle schreef:ik vind dat iedereen niet zomaar de schuld op de nmbs moet steken. iederee doet zo hard hun best om alles stipt te regelen en dan zijn ze kwaad dat hij is 5 minuten te laat zijn. ik noem dat een extreme vorm van verwend zijn en onrespectvol
en nog zo een ding.
op het nieuws is precies elke trein te laat...
Het gaat over dagelijkse vertragingen van 20 minuten en meer.
Deze morgen weer, de trein P 7200 die ik neem in Heide moet normaal om 8.10 u aankomen in Mechelen, werkelijke aankomst: 8.39u, dit is 29 minuten vertraging als ik nog goed kan rekenen.
Gevolg: bus weg en wachten op volgende bus.
Dit is geen uitzondering op lijn L25/27 en L12 maar dagelijkse kost.
Vind je dat dan een extreme vorm van verwend zijn als mensen daar over klagen ?
Waarvoor moeten er dan nog dienstregelingen opgesteld worden?
Er zullen wellicht uitzonderingen op bestaan, maar naar mijn gevoel is het feit dat er sinds een aantal jaar een steeds ongebreideld om zich heen slaande koppel- en ontkoppelwoede heerst enerzijds en het feit dat het gebruikte materiaal daar niet direct op voorzien is en/of zodanig nieuw is dat men er nog moet mee leren werken anderzijds toch een voorname reden van vele vertragingen.
Uiteraard is het prettig voor reizigers dat ze niet hoeven over te stappen, en ze zo binnen een zeer kort tijdsbestek hun reis kunnen verderzetten (na koppel- of ontkoppelmanoeuvres).
Als echter juist dit zodanig (om diverse redenen) mank loopt dat daardoor vele vertraging worden geboekt, waarom overweegt men dan niet om in het koppel- of splitsingsstation een trein klaar te zetten die één van beide eindstations aandoet. Zet die twee treinen naast elkaar, laat reizigers opnieuw overstappen en boek tijdswinst.
Schaaf dan techniek, gebruikswijze, .... bij zodat het vlotter kan en overweeg pas dan om opnieuw te koppelen en te ontkoppelen.
Ja, k weet wel, er zullen wel weer argumenten van gebrek aan materiaal, maximum lengte van treinen en/of verzadiging van sommige lijnen naar voor gebracht worden als tegenargumenten. Maar volgens mij is het toch een idee dat niet zomaar van tafel kan worden geschoven op die assen waar de koppelproblematiek voorlopig nog voor al te grote problemen zorgt.
wat denk je ?
Uiteraard is het prettig voor reizigers dat ze niet hoeven over te stappen, en ze zo binnen een zeer kort tijdsbestek hun reis kunnen verderzetten (na koppel- of ontkoppelmanoeuvres).
Als echter juist dit zodanig (om diverse redenen) mank loopt dat daardoor vele vertraging worden geboekt, waarom overweegt men dan niet om in het koppel- of splitsingsstation een trein klaar te zetten die één van beide eindstations aandoet. Zet die twee treinen naast elkaar, laat reizigers opnieuw overstappen en boek tijdswinst.
Schaaf dan techniek, gebruikswijze, .... bij zodat het vlotter kan en overweeg pas dan om opnieuw te koppelen en te ontkoppelen.
Ja, k weet wel, er zullen wel weer argumenten van gebrek aan materiaal, maximum lengte van treinen en/of verzadiging van sommige lijnen naar voor gebracht worden als tegenargumenten. Maar volgens mij is het toch een idee dat niet zomaar van tafel kan worden geschoven op die assen waar de koppelproblematiek voorlopig nog voor al te grote problemen zorgt.
wat denk je ?
dat ontkoppelen is enkel een probleem te brugge bij de IC E verbinding richting knokke en blankenberge, nergens anders past men dit systeem met m6 voor de moment toe.
Ik weet het, Steven.Steven schreef:dat ontkoppelen is enkel een probleem te brugge bij de IC E verbinding richting knokke en blankenberge, nergens anders past men dit systeem met m6 voor de moment toe.
Maar mijn idee is simpel: als het koppelen en ontkoppelen je zoveel problemen oplevert, rij dan voorlopig met 2 treinen vanaf (of tot in) brugge. Een lange waarmee doortrekt naar het binnenland en waarmee je bvb naar blankenberge rijdt en een kortere die een navette doet tussen knokke en brugge. Enfin, 't mag ook andersom in de verdeling tussen knokke en blankenberge.
Mensen zullen gezien het gesukkel van de laatste tijd al blij zijn om eventjes over te stappen en zodoende hun "vertraging" te beperken, dan dat ze nu zo ongeveer dagelijks fantastische vertragingen aan hun broek hebben.
En als die koppeltroubles dan opgelost zijn (na research en eventuele (misschien zelfs technische) bijsturing), kan er weer lustig gekoppeld worden.
Enfin, ik druk het misschien niet goed uit, maar ondertussen is het idee wel naar voor gekomen, denk ik.
beste feed u voorstelt past men al ettelijke keren per dag toe op de uren dat het mogelijk is (dat er dus een ms voorradig is)
een ms, steven ? Is dat wat ik denk dat het is ?Steven schreef:beste feed u voorstelt past men al ettelijke keren per dag toe op de uren dat het mogelijk is (dat er dus een ms voorradig is)
en dat men het al vaak toepast ... wel, wel, wel, je zou het niet zeggen hé.
De IC-E koppeling in Brugge wordt (naar wat ik gehoord heb) al volledig geannuleerd. Blankenberge wordt steeds met een klassiek stel bediend.
BDJ
BDJ
ms is motorstel, dat dan van brugge verder gaan naar blankenberge, de M6 trein gaat dan gewoon verder naar knokke, hoor het zo al twee weken geregeld afroepen in brussel zuid.Feed schreef:een ms, steven ? Is dat wat ik denk dat het is ?Steven schreef:beste feed u voorstelt past men al ettelijke keren per dag toe op de uren dat het mogelijk is (dat er dus een ms voorradig is)
en dat men het al vaak toepast ... wel, wel, wel, je zou het niet zeggen hé.
geannuleerd?Bartjedj schreef:De IC-E koppeling in Brugge wordt (naar wat ik gehoord heb) al volledig geannuleerd. Blankenberge wordt steeds met een klassiek stel bediend.
BDJ
Zaterdag gaf de seingever in Brugge toch dit als reden waarom ik moest wachten.
Enkel met M6. 96's worden nog gewoon ontkoppeld.
En ik zeg ook alleen maar wat ik gehoord heb.
BDJ
BDJ
en ik wat ik gezien heb.Bartjedj schreef:Enkel met M6. 96's worden nog gewoon ontkoppeld.
BDJ

Zondag heb ik ze nog zien koppelen met M6'en. Het ging voor die ene keer perfect.