Nachttreinen.
Re: Nachttreinen.
Bwaja, maar als je vlucht om 7u vertrekt moet je er al om 5u zijn, wat wil zeggen dat je rond 3-4u zou moeten vertrekken (met de trein dan).Steven schreef:charleroi airport is gesloten tijdens de nacht
Wel, ik ben ook voorstander van een nachtnet. Dat moet daarvoor niet noodzakelijk meer kosten. Iedere trein dat uit één AM96 of zo bestaat. Ik dacht hierbij aan volgende takken:
1) Oostende, Brugge, Aalter, Denderleeuw, Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Brussel-Nationale Luchthaven, Leuven.
2) Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Leuven, Tienen, Landen
- Waremme, Ans, Liège-Guillemins, Angleur, Pepinster, Verviers-Central, Welkenraedt, Eupen.
- Sint-Truiden, Hasselt, Genk.
3) Charleroi-Sud, Luttre, Nivelles, Braine-L'Alleud, Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Vilvoorde, Mechelen, (Kontich), Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Centraal.
4) Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Berchem, Beveren-Waas, Sint-Niklaas, Lokeren, Gent-Dampoort, Gent-Sint-Pieters, De Pinte, Deinze, Waregem, Harelbeke, Kortrijk.
5) Brussel-Zuid, -Centraal, -Noord, -Schuman, -Luxemburg, Ottignies, Gembloux, Namur
- (om de twee uur) Ciney, Marloie, Jemelle, Libramont, Marbehan, Arlon, Luxembourg.
6) Mons, Jurbise, Soignies, Braine-le-Comte, Tubize, Halle, Brussel-Zuid, -Centraal, -Noord, -National Luchthaven.
7) Mons, La Louvière-Sud, Charleroi-Sud, Châtelet, Tamines, Auvelais, Jemeppe-Sur-Sambre, Namur, Andenne, Statte, Huy, Flémalle-Haut, Liège-Guillemins, Liège-Jonfosse, Liège-Guillemins.
Iedere trein om het uur laten rijden en de treinen die door Brussel rijden ongeveer allemaal op hetzelfde moment laten aankomen en vertrekken in Brussel-Zuid, om goede aansluitingen te kunnen voorzien.
Ik ben dus voorstander van een nachtnet. Als je eens naar een concert of musical gaat in Antwerpen of Brussel, probeer dan maar eens met de trein terug thuis te geraken. En ik ben vrij zeker van het succes van een nachtnet. Kijk maar naar de laatste IC A (A. Oostende 1u51), waarvan de vier rijtuigen toch redelijk goed gevuld zijn (de andere 8 rijtuigen zijn afgesloten voor reizigers).
1) Oostende, Brugge, Aalter, Denderleeuw, Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Brussel-Nationale Luchthaven, Leuven.
2) Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Leuven, Tienen, Landen
- Waremme, Ans, Liège-Guillemins, Angleur, Pepinster, Verviers-Central, Welkenraedt, Eupen.
- Sint-Truiden, Hasselt, Genk.
3) Charleroi-Sud, Luttre, Nivelles, Braine-L'Alleud, Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Vilvoorde, Mechelen, (Kontich), Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Centraal.
4) Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Berchem, Beveren-Waas, Sint-Niklaas, Lokeren, Gent-Dampoort, Gent-Sint-Pieters, De Pinte, Deinze, Waregem, Harelbeke, Kortrijk.
5) Brussel-Zuid, -Centraal, -Noord, -Schuman, -Luxemburg, Ottignies, Gembloux, Namur
- (om de twee uur) Ciney, Marloie, Jemelle, Libramont, Marbehan, Arlon, Luxembourg.
6) Mons, Jurbise, Soignies, Braine-le-Comte, Tubize, Halle, Brussel-Zuid, -Centraal, -Noord, -National Luchthaven.
7) Mons, La Louvière-Sud, Charleroi-Sud, Châtelet, Tamines, Auvelais, Jemeppe-Sur-Sambre, Namur, Andenne, Statte, Huy, Flémalle-Haut, Liège-Guillemins, Liège-Jonfosse, Liège-Guillemins.
Iedere trein om het uur laten rijden en de treinen die door Brussel rijden ongeveer allemaal op hetzelfde moment laten aankomen en vertrekken in Brussel-Zuid, om goede aansluitingen te kunnen voorzien.
Ik ben dus voorstander van een nachtnet. Als je eens naar een concert of musical gaat in Antwerpen of Brussel, probeer dan maar eens met de trein terug thuis te geraken. En ik ben vrij zeker van het succes van een nachtnet. Kijk maar naar de laatste IC A (A. Oostende 1u51), waarvan de vier rijtuigen toch redelijk goed gevuld zijn (de andere 8 rijtuigen zijn afgesloten voor reizigers).
steden als aalst en dendermonde op 30 km van brussel verbind je niet, maar plaatsen zoals jurbise wel? er zit dus geen logica in uw verbindingen
die twee steden hebben een groter potentiaal dan jurbise, zelfs plaatsen zoals marbehan of jemelle hebben een lagere aantrekkingskracht.

Awelja, dan smijten we er nog twee verbindingen bij, hé:
Brussel-Nationale-Luchthaven, -Noord, -Centraal, -Zuid, Denderleeuw, Aalst, Wetteren, Gent-Sint-Pieters.
9) Brussel-Zuid, -Centraal, -Noord, Asse, Opwijk, Merchtem, Dendermonde.
Verbinding 1 zou ik dan wel niet meer in Denderleeuw laten stoppen.

9) Brussel-Zuid, -Centraal, -Noord, Asse, Opwijk, Merchtem, Dendermonde.
Verbinding 1 zou ik dan wel niet meer in Denderleeuw laten stoppen.
10) Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Berchem, Lier, Herentals, Tielen, Turnhout.Wover schreef:En de kempen en Limburg krijgen niets.
Goe?

Heist Op Den Berg, Aarschot, Diest, Hasselt, Mol, Tongeren, Genk,...?Trainspotterke schreef:10) Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Berchem, Lier, Herentals, Tielen, Turnhout.Wover schreef:En de kempen en Limburg krijgen niets.
Goe?
Welnee joh dat is allemaal veel te uitgebreid. Maar echt een soort eenvoudig kern-net zou moeten kunnen toch? Driehoekjes Brussel - Antwerpen - Gent, en een pendeltje Brussel - Luik. Ieder uur een treinstel met 4 rijtuigen per richting, klaar 

mensen mensen, zoveel verbindingen tijdens de nacht da brengt echt ni op hoor als je voor vlaanderen al de volgende steden kan verbinden zal het al goed zijn
antwerpen mechelen brussel dendermonde aalst gent brugge oostende kortrijk leuven aarschot hasselt (das een mooi lijstje van 12+ nog ergens een 10 tal in wallonie)
denk dat je dan de steden hebt met het grootste potentieel om al is mee te starten. een nachtnet start je voorzichtig en het groter maken wegens succes kan je nadien nog steeds.
antwerpen mechelen brussel dendermonde aalst gent brugge oostende kortrijk leuven aarschot hasselt (das een mooi lijstje van 12+ nog ergens een 10 tal in wallonie)
denk dat je dan de steden hebt met het grootste potentieel om al is mee te starten. een nachtnet start je voorzichtig en het groter maken wegens succes kan je nadien nog steeds.
Oh ja, met een stop in Mechelen, misschien nog eentje in Leuven, op de pendel Brussel-Luik.Fles schreef:Welnee joh dat is allemaal veel te uitgebreid. Maar echt een soort eenvoudig kern-net zou moeten kunnen toch? Driehoekjes Brussel - Antwerpen - Gent, en een pendeltje Brussel - Luik. Ieder uur een treinstel met 4 rijtuigen per richting, klaar
En de hartelijke groeten aan de wafelijzerpolitiek, want dat gaat nergens over

'De nachttrein naar blablabla zal een vertraging oplopen van zoveel minuten wegens spoorwerken te ginderachter'
Ik hoor ze alweer afkomen dat de treinen niet op tijd rijden.
Wanneer moeten er dan wél werken uitgevoerd worden?
Mij lijkt het ook beter om wat later treinen te laten bollen dan wel een nachtnet op poten te zetten.
Mij lijkt het ook beter om wat later treinen te laten bollen dan wel een nachtnet op poten te zetten.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Ja, ook een reden om niet het halve net te willen bedienen met het nachtnet. En Aalst, Dendermonde, Oostende?dekooiker schreef:'De nachttrein naar blablabla zal een vertraging oplopen van zoveel minuten wegens spoorwerken te ginderachter'

Maar wie heeft daar dan in godsnaam baat bij? Wie is het publiek voor een nachttrein enkel tussen Antwerpen en Brussel?
Ik zou gewoon de treinen later laten rijden...
Moest er toch een grote doelgroep bestaan voor een nachtnet zou ik geen enkele IC of L-trein laten rijden, maar enkel de IR-treinen. In samenwerking met De Lijn kunnen dan bussen de tussenliggende stations en dorpen aandoen.
Ik zou gewoon de treinen later laten rijden...
Moest er toch een grote doelgroep bestaan voor een nachtnet zou ik geen enkele IC of L-trein laten rijden, maar enkel de IR-treinen. In samenwerking met De Lijn kunnen dan bussen de tussenliggende stations en dorpen aandoen.
Studenten uit MechelenWover schreef:Maar wie heeft daar dan in godsnaam baat bij? Wie is het publiek voor een nachttrein enkel tussen Antwerpen en Brussel?