Sinds 1996 rijdt de Thalys tussen Brussel en Parijs, dat is 10 jaar geleden Om dit te vieren kan je enkel vandaag ticketten kopen aan slechts € 10 enkele reis.
Hier vind je meer uitleg: http://www.thalys.com/be/nl//thalys-crazy-day-21-03-06
Ter gelegenheid van deze 10de verjaardag, gaat Thalys een site opstarten over de historische gebeurtenissen van de verbinding Parijs-Brussel-Amsterdam/Keulen van 1846 tot 2006. Ze zoeken nog foto's, filmpjes, verhalen... http://www.thalystory.com/nl/contributions/home.html
ICE3-Mann schreef:Al 10 jaar , ocharme de pendelaars. Hoog tijd voor ICE3op deze verbinding .
ICE-Bär
Ik had ooit eens een gesprek met een Duitse 'lokfuhrer' die ICE's en Thalysen bedient tussen Duitsland en Brussel, zijn keuze (gebaseerd op betrouwbaarheid) : Thalys........
Steven schreef:mm kheb al verschillende klokken gehoord, het meest storende aan de ICE schijnt vooral de sprekende stem te zijn die zegt da er een storing is
hehe tja denk da de mening van bestuurder tot bestuurder wel zal verschillen, eigenlijk zou je alle bestuurders moeten kunnen spreken en daaruit een gemiddelde mening kunnen opstellen
ICE3-Mann schreef:Al 10 jaar , ocharme de pendelaars. Hoog tijd voor ICE3op deze verbinding .
ICE-Bär
Ik had ooit eens een gesprek met een Duitse 'lokfuhrer' die ICE's en Thalysen bedient tussen Duitsland en Brussel, zijn keuze (gebaseerd op betrouwbaarheid) : Thalys........
Ik denk, en dat heb ik hier al heel dikwijls opgemerkt hier op dit forum, dat het gras dikwijls groener is aan de overkant...!
Steven schreef:mm kheb al verschillende klokken gehoord, het meest storende aan de ICE schijnt vooral de sprekende stem te zijn die zegt da er een storing is
Mmm , de bestuurders van Railion die BR185 besturen kennen die stem nog beter Op de ICE-3 zal het nog niet zo erg zijn denk ik ...
Het is hier op dit forum altijd hetzelfde, willen jullie eigenlijk feiten kennen of gewoon verhaaltjes vertellen. Er zit wel wat meer achter dan hetgeen je ziet
De Thalys ICE discussie is zeer simpel. Het grote gedeelte van de bestuurders en begeleiders zijn het hierover eens tot zelfs mensen van de DB geven toe dat qua rijcomfort een Thalys veel beter is dan een ICE. En dan gaat het wel degelijk over rijcomfort. De trillingen en het geluidsniveau in een rijtuig van een ICE liggen een pak hoger dan op een Thalys. Dit is gewoonweg vastgesteld op proefritten daar bestaat geen discussie over.
Het gebruik van een Thalys is een pak eenvoudiger en sneller dan met een ICE. Bij een overgang van spanning, sectionnering, opening DJ moet je op een ICE een pak handelingen doen alvorens je terug kan sluiten en verder rijden. Bij een Thalys gaat dit veel sneller.
De bedrijfszekerhijd op een ICE op 3kV is nog slechter dan die van een Eurostar. Het kleinste probleem kan ervoor zorgen dat je in nood valt.
De electronica aan boord is een pak geavanceerder op een ICE daar is ook geen twijfel over en wat het design betreft zowel binnen als buiten is een ICE een juweel tegenover een Thalys.
Ze zouden beter de pluspunten van beide treinen combineren...
hallow iedereen ik heb in de haast van die 10€ actie per ongeluk verkeerde ticketten gereserveerd
hoe kan ik van 2 tickets Parijs-Brussel in 2de klas op 12/4 om 15u25 af geraken?
Ik dacht dat je tot een paar uur voor vertrek je tickets nog kan inleveren en je 100 % je geld terug krijgt, maar dit geld wel niet voor alle ticketformules!