We doen graag een sneeuwuitstap met de trein maar de verbinding sneeuwgebied en station is niet altijd optimaal. Eupen lijkt ons ideaal omdat het een rechtstreekse trein is maar hoe is de verbinding naar het sneeuwgebied aldaar?
Het zal maar enkele cm zijn maar we zouden toch graag gaan.
infotec.be is zowat de slechtst bruikbare site die ik ken.
Verviers lijkt me inderdaad het beste als ik het via de nmbs laat uitrekenen (das ten minste nog een bruikbare site) jammer genoeg maar 1 bus in de voormiddag en 2 savonds. Zal vanavond eens naar het station in Brugge gaan om te vragen of er geen extra bussen zullen zijn. Bedankt voor de info!
Het liefst zouden we een gebied hebben direct verbonden met de trein maar zo bestaan er niet veel denk ik. Vorig jaar zijn we naar Gouvy geweest en de treinreis was heel leuk, mooie landschappen en het was nog zo'n oud treinstel met volledig afgesloten compartimenten.
Bonte schreef:Verviers lijkt me inderdaad het beste als ik het via de nmbs laat uitrekenen (das ten minste nog een bruikbare site) jammer genoeg maar 1 bus in de voormiddag en 2 savonds. Zal vanavond eens naar het station in Brugge gaan om te vragen of er geen extra bussen zullen zijn.
Dat kun je je besparen: Bij de NMBS weten ze dat echt niet. Ze weten hoogstens wat er in de planner staat. Je hebt meer kans als je de TEC belt. Nummer in Verviers: 087-354430, maar die zijn waarschijnlijk nu dicht. Algemeen infonummer (o.a. dienstregeling): 04-3619444.
Ik woon al heel m'n leven naast de spoorweg van Brugge, heb dus al heel wat treinen zien voorbij gaan maar een uitstap met de trein is soms toch een heel gedoe. Bedankt voor de hulp!
Nee hoor, we zijn er nu klaar voor als er eindelijk weer eens wat meer sneeuw valt al is het volgend jaar.
We zijn een beetje onwennig in het franstalig gedeelte, we spreken geen frans, veel minder bussen en het is quasi een stap terug in de tijd als je daar een uitstapje maakt.
Op http://www.stationsweb.nl staan de treinstations van Nederland, bestaat er ook zoiets voor Belgische stations?