Is wel al van dinsdag 29/01: een lege goederentrein Creutzwald - Antwerpen Zandvliet is in het station van Houyet ontspoord (3 wagons).
Veel schade: betonnen dwarsliggers over 800 m beschadigd.
Goederenverkeer werd omgeleid via L162. Hiervan zijn enkele foto's te zien op Wallorail, waaronder ééntje met 4 gekoppelde 13'ers.
Goederentrein ontspoord in Houyet
Re: Goederentrein ontspoord in Houyet
De NMBS dan maar klagen dat ze een tekort hebben aan locs ..Patrick schreef:waaronder ééntje met 4 gekoppelde 13'ers.

Re: Goederentrein ontspoord in Houyet
Beesty schreef:De NMBS dan maar klagen dat ze een tekort hebben aan locs ..Patrick schreef:waaronder ééntje met 4 gekoppelde 13'ers.
En? Op welke theorie is deze uitspraak gebaseerd

Soms moeten er namelijk HL overgebracht worden naar een andere depot, werkplaats, etc
Re: Goederentrein ontspoord in Houyet
Das waar, maar gebeurd toch wel vaak? Lijkt mij gewoon handiger om de locs te gebruiken voor een rit dichtbij hun plaats van bestemming (indien mogelijk natuurlijk).lucian schreef:Soms moeten er namelijk HL overgebracht worden naar een andere depot, werkplaats, etc
En gezien ze een nieuwe reeks bijbesteld hebben, en locs gaan huren zullen ze er toch niet zoveel in overshot hebben?
Re: Goederentrein ontspoord in Houyet
Jawel als je ze NIET kan onderhouden door diverse redenen...Beesty schreef:Das waar, maar gebeurd toch wel vaak? Lijkt mij gewoon handiger om de locs te gebruiken voor een rit dichtbij hun plaats van bestemming (indien mogelijk natuurlijk).lucian schreef:Soms moeten er namelijk HL overgebracht worden naar een andere depot, werkplaats, etc
En gezien ze een nieuwe reeks bijbesteld hebben, en locs gaan huren zullen ze er toch niet zoveel in overshot hebben?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Goederentrein ontspoord in Houyet
tja en wat als de voorziene rit van die locs niet moet rijden? idd dan geven ze die gewoon op verzending mee om een rijpad uit te sparen, puur economische reden?
Re: Goederentrein ontspoord in Houyet
Op de goederendienst is het een hele kunst om locs niet te doen rijden als de trein is afgeschaft. Als TB moet je talloze telefoontjes plegen om nutteloze ritten tegen te houden (en dit is niet ons werk) Meestal rijden locs toch omdat die machines elders nodig zijn. Men zou de uitgespaarde kosten van uitgespaarde ritten (deels) moeten uitkeren aan het personeel. Dan zou er wat veranderen me dunkt...