BDJ
Nachttreinen.
-
enrico8509
Re: Nachttreinen.
ik zou ook gewoon de treinen later laten rijden,
want zoals nu moet je dus de bus nemen om s'nachts van oilsjt vastelauved te komen
ofwel tijdens de evenementen in de steden treinen later laten rijden
want zoals nu moet je dus de bus nemen om s'nachts van oilsjt vastelauved te komen
ofwel tijdens de evenementen in de steden treinen later laten rijden
-
enrico8509
Re: Nachttreinen.
dat is aalsterse karnaval.....Fles schreef:enrico8509 schreef: oilsjt vastelauved
?Que?![]()
Re: Nachttreinen.
Interessant ideetje, maar geef mij ook maar eerst een uitgebreider basisaanbod. Geef mij maar liever een paar latere (en vroegere) treinen. Dat je bijvoorbeeld al om 21h01 de trein moet nemen in Gent-S-P om in Ronse te geraken, of dat je van Ieper reeds om 21h39 de trein moet nemen om ook maar ergens te geraken, het is gewoon godsgeklaagd. In de Kempen of Limburg zal het wel niet veel beter zijn, vermoed ik...
Re: Nachttreinen.
Op de IR-i is het nog erger gesteld: laatste trein in De Panne om 20.59 u, laatste trein vanuit Brussel naar De Panne in het weekend om 20 u.groentje schreef:Interessant ideetje, maar geef mij ook maar eerst een uitgebreider basisaanbod. Geef mij maar liever een paar latere (en vroegere) treinen. Dat je bijvoorbeeld al om 21h01 de trein moet nemen in Gent-S-P om in Ronse te geraken, of dat je van Ieper reeds om 21h39 de trein moet nemen om ook maar ergens te geraken, het is gewoon godsgeklaagd. In de Kempen of Limburg zal het wel niet veel beter zijn, vermoed ik...
Re: Nachttreinen.
En als men de exploitatie van het nachtnet nu eens uitbesteedt aan een privé-operator?
Knuppeldeknuppel, knuppel in het hoenderhok
Knuppeldeknuppel, knuppel in het hoenderhok
Re: Nachttreinen.
Als je echt iets wil doen, dan zou ik van Antwerpen ineens doorrijden naar Breda en daar aansluiten op het nachtnet van NSFles schreef:dekooiker schreef:Zelfs een jaar proefbedrijf tussen uitsluitend Antwerpen en Brussel zou ik lang geen raar idee vinden
Oei.. denk ik nu te...
-
Fles
Re: Nachttreinen.
Mwoa, dat zal wel een beetje overdreven zijn
Niet in de laatste plaats omdat het Brabants nachtnet bij ons maar 3 nachten in de week rijdt bijvoorbeeld (do-zo)
Plus alle grensoverschrijdend gedoe, toeslag, meerdere vervoerders etc...
-
rail s
Re: Nachttreinen.
Schouppe niet happig op nachttreinen
Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) heeft de NMBS opdracht gegeven om een kosten-batenanalyse uit te voeren over de haalbaarheid van nachttreinen op de grote lijnen. Zelf is hij van oordeel dat het aangewezen is om de huidige en eventuele bijkomende middelen prioritair in te zetten voor het opdrijven van de frequenties overdag, blijkt uit zijn antwoord op een schriftelijke vraag van Michel Doomst (CD&V).
"Beschikbare middelen over dag inzetten"
De NMBS liet Schouppe eerder al weten dat de kostendekking van nachttreinen bijzonder laag zal zijn omdat de treinen die nu al na 23 uur rijden een geringe bezetting hebben en er 's nachts geen fileproblemen zijn. Om op de huidige en toekomstige reizigersaangroei te anticiperen is het volgens hem aangewezen de beschikbare middelen in te zetten gedurende de dag als een maximaal aantal reizigers bereikt kan worden. Dat geldt ook voor eventuele extra middelen die de overheid beschikbaar zou stellen voor bijkomende treindiensten. (belga/vsv)
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... inen.dhtml
Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) heeft de NMBS opdracht gegeven om een kosten-batenanalyse uit te voeren over de haalbaarheid van nachttreinen op de grote lijnen. Zelf is hij van oordeel dat het aangewezen is om de huidige en eventuele bijkomende middelen prioritair in te zetten voor het opdrijven van de frequenties overdag, blijkt uit zijn antwoord op een schriftelijke vraag van Michel Doomst (CD&V).
"Beschikbare middelen over dag inzetten"
De NMBS liet Schouppe eerder al weten dat de kostendekking van nachttreinen bijzonder laag zal zijn omdat de treinen die nu al na 23 uur rijden een geringe bezetting hebben en er 's nachts geen fileproblemen zijn. Om op de huidige en toekomstige reizigersaangroei te anticiperen is het volgens hem aangewezen de beschikbare middelen in te zetten gedurende de dag als een maximaal aantal reizigers bereikt kan worden. Dat geldt ook voor eventuele extra middelen die de overheid beschikbaar zou stellen voor bijkomende treindiensten. (belga/vsv)
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... inen.dhtml
-
Tom024
Re: Nachttreinen.
Dat zou zeker een enorme vooruitgang zijn ja. En ik denk dat je dat heel basic moet beginnen.
* Antwerpen - Brussel - Charleroi
* Antwerpen - S.-Niklaas-Lokeren - Gent St. Pieters - (Kortrijk?)
* Oostende - Brugge - Gent St. Pieters - Aalst - Denderleeuw - Brussel - Luchthaven - Leuven - Tienen - Landen - Borgworm - Luik.
en evt. een snelle IC op de as Luik - Mons
* Antwerpen - Brussel - Charleroi
* Antwerpen - S.-Niklaas-Lokeren - Gent St. Pieters - (Kortrijk?)
* Oostende - Brugge - Gent St. Pieters - Aalst - Denderleeuw - Brussel - Luchthaven - Leuven - Tienen - Landen - Borgworm - Luik.
en evt. een snelle IC op de as Luik - Mons
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Nachttreinen.
maar als je dan van brussel naar mons wilt moet je omrijden via luik
ik zou het eerder zo doen:
antwerpen-mechelen-brussel-nijvel-charleroi
oostende-brugge-gent-wetteren-aalst-brussel-leuven-landen-luik/hasselt
antwerpen-st niklaas-lokeren-gent-kortrijk-moeskroen (vanaf daar is het maar een paar kilometer tot de metrohalte in tourcouing-lille)
moeskroen-doornik-mons-chalala-namur-luik
en eventueel nog een trein naar namur en arlon
en goede aansluitingen in de steden...
ik zou het eerder zo doen:
antwerpen-mechelen-brussel-nijvel-charleroi
oostende-brugge-gent-wetteren-aalst-brussel-leuven-landen-luik/hasselt
antwerpen-st niklaas-lokeren-gent-kortrijk-moeskroen (vanaf daar is het maar een paar kilometer tot de metrohalte in tourcouing-lille)
moeskroen-doornik-mons-chalala-namur-luik
en eventueel nog een trein naar namur en arlon
en goede aansluitingen in de steden...

-
jan_olieslagers
- Berichten: 4085
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nachttreinen.
's Nachts stoppen op de luchthaven lijkt mij weinig zinvol: er zijn geen passagiersvluchten 's nachts. En de trein zou dan moeten kop maken, veel moeite voor weinig meerwaarde? Hoogstens nuttig voor een handvol personeel?Tom024 schreef: * Oostende - Brugge - Gent St. Pieters - Aalst - Denderleeuw - Brussel - Luchthaven - Leuven - Tienen - Landen - Borgworm - Luik.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
Trammist
Re: Nachttreinen.
Onzin. Tussen 23:00 en 07:00 zijn er nog veel vluchten op Zaventem. Rond 04:00 is het zelfs piekuur. En op dat uur rijdt er nog geen trein...jan_olieslagers schreef:'s Nachts stoppen op de luchthaven lijkt mij weinig zinvol: er zijn geen passagiersvluchten 's nachts. En de trein zou dan moeten kop maken, veel moeite voor weinig meerwaarde? Hoogstens nuttig voor een handvol personeel?Tom024 schreef: * Oostende - Brugge - Gent St. Pieters - Aalst - Denderleeuw - Brussel - Luchthaven - Leuven - Tienen - Landen - Borgworm - Luik.
De luchthaven moet het centrum van het nachtnet worden, evt. met samenwerking van Brussel-noord, vooral na de opening der diaboloverbinding!