Snelheidsborden
Snelheidsborden
Kan iemand eens uitleggen wat het bordje PLAN betekent die je soms ziet boven snelheidsborden.
PLAN wil zeggen dat je op de SSP (Schematisch SeininrichtingsPlan)moet gaan kijken in welke omstandigheden je daar die bepaalde snelheid moet aanhouden.
Inrit NZV in Berchem bv staat er 9 en 4 met plan, normaal mag je 90 km/h maar als je minder dan 110% rem hebt maar 40 km/h.
Je mag ook maar 40 km/h als je trein geremd is in "G" maar dat gaat ons hier te ver leiden...
Inrit NZV in Berchem bv staat er 9 en 4 met plan, normaal mag je 90 km/h maar als je minder dan 110% rem hebt maar 40 km/h.
Je mag ook maar 40 km/h als je trein geremd is in "G" maar dat gaat ons hier te ver leiden...
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Zo heb je er ook met HKM-GHobbes schreef:PLAN wil zeggen dat je op de SSP (Schematisch SeininrichtingsPlan)moet gaan kijken in welke omstandigheden je daar die bepaalde snelheid moet aanhouden.
Inrit NZV in Berchem bv staat er 9 en 4 met plan, normaal mag je 90 km/h maar als je minder dan 110% rem hebt maar 40 km/h.
Je mag ook maar 40 km/h als je trein geremd is in "G" maar dat gaat ons hier te ver leiden...

Re: Snelheidsborden
Ik wist dat er ook zo'n bordje stond bij Brussel-Kapellekerk, kant NZV. Ik had veel geluk want mijn IC-tje naar Poperinge stopte toch wel in die omgeving zeker?! Dus vlug een prentje genomen. Sorry voor de kl**e-kwaliteit, is dus vlug door het venster genomen


-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: Snelheidsborden
In brussel zuid/noord of noord/zuid verbinding
is die 25km/h voor HKM's..., en bepaalde HLR's volgens lijnfiches.

Re: Snelheidsborden
IN NZV van brussel is alles wat geen toegelaten snelheid heeft van 100 km/u of meer beperkt aan 25 km u om het eenvoudig uit te drukken, dus een reizigerstrein die afgezonderde remmen heeft en daardoor max 90 km/u mag rijden zal daar ter plaatse dus ook 25 km/u moeten rijden als je de basisregel toepast, al is bij het afzonderen van rem nog wel een aantal andere regels van toepassing.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: Snelheidsborden
Oef... waarom ??Steven schreef:IN NZV van brussel is alles wat geen toegelaten snelheid heeft van 100 km/u of meer beperkt aan 25 km u om het eenvoudig uit te drukken, dus een reizigerstrein die afgezonderde remmen heeft en daardoor max 90 km/u mag rijden zal daar ter plaatse dus ook 25 km/u moeten rijden als je de basisregel toepast, al is bij het afzonderen van rem nog wel een aantal andere regels van toepassing.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Snelheidsborden
dentheo maak uw vraag iets duidelijker aub want weet niet goed waar uw waarom op slaagt
Re: Snelheidsborden
De nogal ingewikkelde zin ...dat was de oef.Steven schreef:dentheo maak uw vraag iets duidelijker aub want weet niet goed waar uw waarom op slaagt
De waarom letterlijk....Waarom die snelheidsreductie...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Snelheidsborden
waarom snelheidsbeperkingen van toepassing zijn is vrij eenvoudig.
snelheden worden in dit geval bepaald door het remvermorgen van de trein. in de nzv brussel staan de seinen enorm kort op elkaar wat zorgt dat er daar op zich al een afzonderlijk hoofdstuk van bestaat in de boeken.
snelheden worden in dit geval bepaald door het remvermorgen van de trein. in de nzv brussel staan de seinen enorm kort op elkaar wat zorgt dat er daar op zich al een afzonderlijk hoofdstuk van bestaat in de boeken.
Re: Snelheidsborden
Dat snap ik wel, maar waarom dat ééntje van 105kmh dat mag dat blijven doen, maar ééntje van 95 kph moet max 25 rijden ?????Steven schreef:waarom snelheidsbeperkingen van toepassing zijn is vrij eenvoudig.
snelheden worden in dit geval bepaald door het remvermorgen van de trein. in de nzv brussel staan de seinen enorm kort op elkaar wat zorgt dat er daar op zich al een afzonderlijk hoofdstuk van bestaat in de boeken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Snelheidsborden
alls in functie van het remvermogen, trouwens de snelheden die je bekomt bij het afzonderen van de rem verspringen niet per 5 km/u maar meestal per 10 km/u, dus 80/90/100/110