Kan ik allemaal snappen, maar waarom een trein die een toegelaten maximum snelheid heeft van 90 ipv 100 dan ineens maar 25kmh mag rijden.... en die van 100 kph mag rustig doorrijden ???Steven schreef:alls in functie van het remvermogen, trouwens de snelheden die je bekomt bij het afzonderen van de rem verspringen niet per 5 km/u maar meestal per 10 km/u, dus 80/90/100/110
Snelheidsborden
Re: Snelheidsborden
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
omdat de treinen in de nzv veel sneller moeten kunnen stilstaan dan op andere lijnendentheo schreef: Kan ik allemaal snappen, maar waarom een trein die een toegelaten maximum snelheid heeft van 90 ipv 100 dan ineens maar 25kmh mag rijden.... en die van 100 kph mag rustig doorrijden ???

-
sorry voor het ongemak
Laatst gewijzigd door nighttrain op 08 feb 2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat weet ik allemaal wel, .... maar ik heb begrepen ( uit antwoord op brodje PLAN) dat een trein die (door zijn remkarakteristiek ) een toegelaten maximum snelheid van 100 kmh heeft, 100 kmh MAG rijden in de NZ. Een trein die (door omstandigheden ) slechts een toegelaten snelheid van 90 kmh heeft, zou slechts 25 kmh mogen rijden.....nighttrain schreef:.
SNIP berg remtechniek.
Hoe kan dit kleine verschil resulteren in een VIER maal kleinere snelheid, dat was mijn probleem, de rest weet ik wel....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
neenee, je hebt iets belangrijks gemist: in de Brusselse NZV is de snelheid normaal gezien 50 km/h.
dat bewuste bordje legt gewoon een sneldheidsbeperking op van 25 km/h aan bepaalde treinen.
dat is geen verschil van 100/25km/h zoals jij dacht, maar 50/25km/h, en dat lijkt mij redelijk in het geval van de NZV Brussel.
Op de foto van Patrick is dat groene bordje van 50km/h goed zichtbaar onder het 'PLAN-bord' van 25km/h.
dat bewuste bordje legt gewoon een sneldheidsbeperking op van 25 km/h aan bepaalde treinen.
dat is geen verschil van 100/25km/h zoals jij dacht, maar 50/25km/h, en dat lijkt mij redelijk in het geval van de NZV Brussel.
Op de foto van Patrick is dat groene bordje van 50km/h goed zichtbaar onder het 'PLAN-bord' van 25km/h.
OK, dus trein die iets aan zijn remmen heeft, en dus minder dan 100 maximaal mag rijden, mag hier slechts de helft van de andere rijden...pietje schreef:neenee, je hebt iets belangrijks gemist: in de Brusselse NZV is de snelheid normaal gezien 50 km/h.
OK sorry mis begrepen.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Contacteer:
op de lijnfiche van L0 staat:
2.5 (25km/h) PLAN:
-HKM, HL en HK van HL waarvan
de toegelaten maximumsnelheid
< 100km/h bedraagt;