daar straks in antwerpen centraal om 20hr kwam de benelux aan vanuit nederland en ging richting brussel.
op zich niets speciaals maar naar goed kijken reed de loc voorop en er vlakachter de stuurstandrijtuig (hopenlijk heb ik dit juist, de loc waar ook mensen in kunnen zitten )
en dus het laatste rijtuig was daarachter niets meer.
Robin schreef:daar straks in antwerpen centraal om 20hr kwam de benelux aan vanuit nederland en ging richting brussel.
op zich niets speciaals maar naar goed kijken reed de loc voorop en er vlakachter de stuurstandrijtuig (hopenlijk heb ik dit juist, de loc waar ook mensen in kunnen zitten )
iemand die hier een uitleg over kan geven?
Vroeger was de reden meestal kontakt problemen in de fameuze stuurkabel en al zijn kontaktdozen.
Dit is geen MUX over een luidsprekerdraadje maar een kabel met XX draden...
Robin schreef:daar straks in antwerpen centraal om 20hr kwam de benelux aan vanuit nederland en ging richting brussel.
iemand die hier een uitleg over kan geven?
Uitleg kan ik niet geven, maar ik heb wel de voorgeschiedenis meegemaakt. IC9232 (aankomst Antwerpen-Cl. om 13:01) stond met 10 minuten vertraging aangekondigd op spoor 23. Ik heb de trein uit Nederland zien aankomen op spoor 21, en de passagiers moesten uitstappen en naar spoor 23 gaan. Terwijl dit allemaal gebeurde is de loc omgereden, en vermoedelijk is de trein dus als 9229 opnieuw naar Amsterdam vertrokken.
De vervangingstrein is echter niet op tijd komen opdagen, zodat zowat alle reizigers terechtgekomen zijn in de IC2034 (2 "purperen" stelletjes, die daardoor behoorlijk bezet was. Achteraf bleek de vervangingstrein in Brussel aangekondigd met 40 minuten vertraging en was hij beperkt tot Brussel-Noord.
Interessant.... dan is hij waarschijnlijk gedraaid! Donderdagmiddag reed 1184 écht met de Bdx en 1184 met de neus naar Nederland... (Ik heb fotografisch bewijs, als hier behoefte aan is)