De veiligheidsdienst van de spoorwegen heeft een officiële erkenning als veiligheidsdienst gekregen (vergunning in Staatsblad verschenen).
Securail is de opvolger van B-Security. Er werken zo'n 400 mensen. Zij waken over de veiligheid van klanten en personeel in stations en de treinen.
Vorige maand kregen ze een nieuw uniformpje (rood/zwart) en is het speciale noodnummer nog eens in de verf gezet: 0800-30230.
(Bron)
Meer uitleg over de veiligheidscampagne.
Er zijn nog 2 andere affichkes, voor elk wat wils
Bartjedj schreef:
Wat houdt zo'n vergunning eigenlijk in?
Die vergunning houdt in dat Securail voortaan ook een juridische basis heeft om als interne veiligheidsdienst te werken. Als ik mij niet vergis voorziet de wet een ruimte om zonder die vergunning te werken tijdens de oprichting, maar erna is die nodig om hun gewone opdracht te mogen uitvoeren. Concreet betekent dit dat ze eveneens aan de wettelijk gestelde eisen (qua opleiding, kledij, uitoefeningsvoorwaarden, ...) voldoen.
Alle details zijn te vinden in de wet op de private en bijzondere veiligheid .
Is het trouwens standaard dat die met 3 personen rondlopen in de Benelux?
...zoals gisteravond om 19:19 uit FBMZ... De 2 conducteurs van dienst (NMBS en NS) komen de vervoerbewijzen controleren en Securail 'bewaakt' de deuren tot de balkons.
Zeer veilig, maar misschien toch wat overdreven?
Geloof me vrij: in de IC-B+ niet
Deze trein wordt geplaagd door allerlei kleine criminaliteit. Zakkenrollers, geweld,...
Dus dat ze het daar zo doen, is redelijk.
Bartjedj schreef:Geloof me vrij: in de IC-B+ niet
Deze trein wordt geplaagd door allerlei kleine criminaliteit. Zakkenrollers, geweld,...
BDJ
Sorry, maar ik ken de codes van de treinen niet. Welke stations verbindt de IC-B+?
Bartjedj schreef:Geloof me vrij: in de IC-B+ niet
BDJ
Sorry, maar ik ken de codes van de treinen niet. Welke stations verbindt de IC-B+?
De IC-B is de Brussel-Amsterdam, de Benelux dus eenvoudigweg.
thejay schreef:Is het trouwens standaard dat die met 3 personen rondlopen in de Benelux?
...zoals gisteravond om 19:19 uit FBMZ... De 2 conducteurs van dienst (NMBS en NS) komen de vervoerbewijzen controleren en Securail 'bewaakt' de deuren tot de balkons.
Zeer veilig, maar misschien toch wat overdreven?
Zeker niet overdreven. Heb recent met een aantal begeleiders gepraat omtrent agressie tijdens hun jobuitvoering en - hoewel ik er redelijk van op de hoogte was - heb ik toch mijn oogskes ferm open getrokken. Ik zou die job onder de huidige omstandigheden niet willen uitvoeren.