Steven schreef:die duitse hightech laat wel pluimen schieten momenteel door zoveel tijd te nemen voor een homologatie
Dit is nu de ham vraag. In NL is de Traxx door Lloyds gekeurd mede namens de vervoerder en de fabrikant voor multimodaal gebruik. Lloyds is op Europees niveau de instantie die goedkeuring geeft aan het multimodale gebruik ervan of wil hier zich sterk voor maken. Dit is althans wij mij ter ore is gekomen.
Na geslaagde proefritten in België met de 125 lijkt er nu een vreemde situatie te onstaan. Nederlandse Traxxen die België niet in mogen en Belgische Traxxen die niet naar Nederland mogen omdat deze daar nog niet zijn goedgekeurd. Technisch is het dezelfde lok voor 99,5% maar er draait helaas een andere niet goedgekeurde softwareversie op?
Zodra de Traxxen (113-116) vanuit Nederland de grens over mogen zal de NMBS tevens moeten mee betalen aan de leaseprijs. Dus ik denk dat hier het echte probeem ligt. (pingping, poet, pegels, slappe was, euri's). De 124,125,126 zouden trouwens waarschijnlijk ook niet voor de Benelux ingezet gaan worden. Alleen voor L4 tot Noorderkempen.
Nog even een klein storingslijstje van vandaag:
1192 50% tractie H1 afgezonderd ivm maximaal op M1.
1187 50% tractie H2 afgezonderd ivm niet volledig inkomen ventilatie op M2.
Morgen maar weer kijken of we met 100% Brussel halen
groet W.