onverwacht ...
Re: onverwacht ...
En lijn 3 door de blokpost van Verviers. Geen lijnen door 2 taalgebieden, dus geen nood aan tweetalige bedienaars, blablabla.
de nmbs had origineel wel het gedacht om deze van L4 in brussel te zetten hoor, maar naar veel gezaag (of weinig) van NS om geen taalproblemen te krijgen (als er toevallig is een bediende met moedertal frans aan die tafel zou komen) heeft men dan toch beslist berchem deze lijn te laten bedienen.groentje schreef:En lijn 3 door de blokpost van Verviers. Geen lijnen door 2 taalgebieden, dus geen nood aan tweetalige bedienaars, blablabla.
Prachtig..de hollanders worden slimmer over de belgische toestanden....Steven schreef:de nmbs had origineel wel het gedacht om deze van L4 in brussel te zetten hoor, maar naar veel gezaag (of weinig) van NS om geen taalproblemen te krijgen (als er toevallig is een bediende met moedertal frans aan die tafel zou komen) heeft men dan toch beslist berchem deze lijn te laten bedienen.groentje schreef:En lijn 3 door de blokpost van Verviers. Geen lijnen door 2 taalgebieden, dus geen nood aan tweetalige bedienaars, blablabla.
Lessen geleerd uit discussies over benelux locs ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
tja had het effectief in brussel gezeten zaten al die diensten wel centraal bij elkaar natuurlijk, alles zijn voor en nadelen he, trouwens kan je het ook bezien dat het niveau van het frans niet echt hoog is in Nederland he anders zouden ze dat niet als argument gebruikt hebbendentheo schreef:Prachtig..de hollanders worden slimmer over de belgische toestanden....Steven schreef:de nmbs had origineel wel het gedacht om deze van L4 in brussel te zetten hoor, maar naar veel gezaag (of weinig) van NS om geen taalproblemen te krijgen (als er toevallig is een bediende met moedertal frans aan die tafel zou komen) heeft men dan toch beslist berchem deze lijn te laten bedienen.groentje schreef:En lijn 3 door de blokpost van Verviers. Geen lijnen door 2 taalgebieden, dus geen nood aan tweetalige bedienaars, blablabla.
Lessen geleerd uit discussies over benelux locs ???

Ik blijf het een non-argument vinden. De meeste Franstaligen op Blok 12 HSL spreken meer dan behoorlijk Nederlands, beter soms, dan bepaalde Nederlandstaligen op TC
.
Bij bezoeken van mensen uit Berchem, of toen ik Verviers bezocht, bleek wel duidelijk dat de mensen daar verre van vragende partij zijn. Dat het toch is doorgezet, lijkt me dus duidelijk een politiek spelletje geweest te zijn...

Bij bezoeken van mensen uit Berchem, of toen ik Verviers bezocht, bleek wel duidelijk dat de mensen daar verre van vragende partij zijn. Dat het toch is doorgezet, lijkt me dus duidelijk een politiek spelletje geweest te zijn...
had ook al dat gevoelgroentje schreef:Ik blijf het een non-argument vinden. De meeste Franstaligen op Blok 12 HSL spreken meer dan behoorlijk Nederlands, beter soms, dan bepaalde Nederlandstaligen op TC.
Net zoals de benelux locs een doorzichtig spelletje waren ???groentje schreef:Ik blijf het een non-argument vinden. De meeste Franstaligen op Blok 12 HSL spreken meer dan behoorlijk Nederlands, beter soms, dan bepaalde Nederlandstaligen op TC.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Begint het tegen te steken of wat?treinbruno schreef:vandaag WEERAL steven onverwacht tegen gekomen![]()
dit keer in antwerpen centraal

-
nee hoor13'erke schreef:Begint het tegen te steken of wat?treinbruno schreef:vandaag WEERAL steven onverwacht tegen gekomen![]()
dit keer in antwerpen centraal

t'kwam goed van pas, om de weg naar de bocht van ekeren te vragen.
@ steven: er kwam gelukkig wel wat langs op de bocht

allez ge hebt dan toch geluk gehad, beter zo dan omgekeerd natuurlijk want dan had je amper foto's kunnen maken.