Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:* ze zijn aangekocht als voorstadstreinen en dan is in de meeste gevallen 120 voldoende
Die snelheid is is daarvoor inderdaad voldoende, maar het optrekkend vermogen niet echt. De naam "sprinter" is dan ook niet van toepassing.

Groetjes,
Rian
ze zijn sneller dan breaks en sprinters en ms800 in het optrekken hoor, het verschil met ms 96 weet ik niet.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:* ze zijn aangekocht als voorstadstreinen en dan is in de meeste gevallen 120 voldoende
Die snelheid is is daarvoor inderdaad voldoende, maar het optrekkend vermogen niet echt. De naam "sprinter" is dan ook niet van toepassing.
ze zijn sneller dan breaks en sprinters en ms800 in het optrekken hoor, het verschil met ms 96 weet ik niet.
Dat ze beter optrekken dan de Breaks of de 800'en bestrijd ik niet. Wel dat ze geschikt voor het voorstadsverkeer zouden zijn. De (oudere) Sprinters van NS waren net zo zwaar, maar worden op alle assen aangedreven, hebben ruim 50% meer vermogen en rijden 125 km/h.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

net zo zwaar? in die tijd al volledige kunststof kasten?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:net zo zwaar? in die tijd al volledige kunststof kasten?
De NS-Sprinters zijn bij mijn weten gewoon van staal. 104 tot 107 ton is best zwaar trouwens. Plan V, ook een tweewagenstel, weegt maar maximaal 88 ton en is ook van staal (maar heeft ook minder vermogen). De oudste NMBS-tweetjes wegen 101 ton.

Groetjes,
Rian
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat trekt nochtans redelijk goed op, buiten dat ze durven te slippen.

Is zoals gezegd is, was een snelle en goedkope oplossing, grote delen van de Break en dan een lichte kast erop. De bestellingen zijn zelfs niet allemaal afgewerkt zoals gepland, in de plaats zijn er veel meer Breaks geleverd.
Steve

Bericht door Steve »

Steven schreef: ze bezitten geen elektrische rem zoals de breaks of ms96 (die bij deze stellen een serieus remvermogen leveren)
Moet zeggen dat ik in het begin inderdaad serieus onder de indruk was van het remvermogen van de MS96's. Op lijn 73 bijvoorbeeld, altijd Breaks gewend geweest (die an sich ook helemaal niet slecht remmen), maar wat een verschil met de MS96's die er nu dagelijks op zijn. Hij moet bij wijze van spreken niet onderdoen voor een tram... :D
Bartjedj schreef:Kunststof dus :wink:
Naar mijn weten is polyester geen natuurlijke stof. :lol:

BDJ
Ga je nu beweren dat staal wél een natuurlijke stof is? :lol:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Niet moeilijk doen, hé.
Ik wou zeggen dat Polyester een kunststof was :wink:

BDJ
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Weet iemand eigenlijk waar de Duikbril zoal rijdt?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wover

Bericht door Wover »

Herentals - Lier: P-treinen 's morgens en 's avonds.
En volgens mij ook Lokeren - Mechelen sinds de opsplisting van de verbinding naar Leuven.

Voor de rest kan ik eigenlijk niet meteen een verbinding herinneren waar die nu op rijden. Van de L Antwerpen - Leuven en Antwerpen - Hasselt zijn ze nu ook af. Wellicht rijden ze nog wel tussen Antwerpen en Brussel.
Adler

Bericht door Adler »

Ook L-treinen tussen Brussel en Antwerpen.
P-trein Essen-Schaarbeek 's morgens (neem ik elke morgen).
Nekvin

Bericht door Nekvin »

en alle treinen op lijn 26 (L 33xx mechelen-etterbeek-halle, L 35xx mechelen-halle-geraardsbergen en L 34xx vilvoorde-halle) en ook P 7200 Essen- Schaerbeek en P 8200 Schaerbeek-Antwerpen Centraal
Elgar

Bericht door Elgar »

Wover schreef:...
En volgens mij ook Lokeren - Mechelen sinds de opsplisting van de verbinding naar Leuven.
...
Mechelen - Lokeren is voor de weekenddienstregeling sinds vorige zomer terug Mechelen - Sint-Niklaas geworden en wordt inderdaad nog steeds met Sprinters gereden.

In de week worden Breaks ingezet en rijdt men als stoptrein van Leuven tot Sint-Niklaas.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Wat ik niet snap: voor december was de verbinding Mechelen-Lokeren verkort tot Mechelen-Sint Niklaas.
Iemand die weet wat het probleem was?

BDJ
treinbruno

Bericht door treinbruno »

k'dacht te veel vertragingen door een korte keertijd in Lokeren
Afbeelding
Elgar

Bericht door Elgar »

treinbruno schreef:k'dacht te veel vertragingen door een korte keertijd in Lokeren
Klopt, de keertijd in Lokeren was maar iets van een 6 minuten. De stilstand in Sint-Niklaas was 2 minuten, dus daar was er ook niet veel tijd om eventuele vertraging in te lopen.
De vertraging dat de trein Mechelen -> Lokeren maakte, kon niet goed gemaakt worden te Lokeren. Hierdoor reed dezelfde trein met vertraging terug naar Mechelen. Vanwege het enkelspoor op lijn 54 zorgde dit ervoor de volgende trein richting Lokeren ook vertraging had, hierdoor ontstond er een domino-effect dat de hele dag duurde. Normaalgezien gebeurde de kruising in Puurs, maar vanwege de grote vertragingen werd er dikwijls in Temse gekruist.
Plaats reactie