Lijn 66.
-
Lijn 66.
Weet er iemand wat is er gebeurd op de lijn 66 zaterdagavond rond 19 uur in Zedelgem ? Persoonongeval of zelfmoord ???want er zijn grote vertraging.

Re: Lijn 66.
Een zelfmoord, hebben ze omgeroepen in de trein. Zelfs rond 21-22 u waren er nog flinke vertragingen, ik weet dat de laatste IR-i naar De Panne meer dan 20 minuten heeft gewacht op de L uit Brugge.Locomotief 5175 schreef:Weet er iemand wat is er gebeurd op de lijn 66 zaterdagavond rond 19 uur in Zedelgem ? Persoonongeval of zelfmoord ???want er zijn grote vertraging.
Het ongeval heeft zich voorgedaan te Loppem, niet ver van de beruchte overweg van het 'meegezogen' meisje.
Het gevolg van het ongeval was dat beide overwegen te Loppem dicht bleven, waardoor Loppem even van de buitenwereld afgesloten leek. Langs de 'grote travers' werden de auto's wel onder politiebegeleiding beurtelings doorgelaten, en ook ik die per fiets op weg was naar het Jan Breydelstadion. Tijdens de oversteek zag ik inderdaad pinkende koplampen in de richting van Zedelgem.
Het gevolg van het ongeval was dat beide overwegen te Loppem dicht bleven, waardoor Loppem even van de buitenwereld afgesloten leek. Langs de 'grote travers' werden de auto's wel onder politiebegeleiding beurtelings doorgelaten, en ook ik die per fiets op weg was naar het Jan Breydelstadion. Tijdens de oversteek zag ik inderdaad pinkende koplampen in de richting van Zedelgem.
in princiepe mag men dat zo niet omroepen, normaal is het standaard voorzien om een persoonongeval te melden. aangezien je nooit zeker kan zeggen of het effectief zelfmoord was.MIVB-reiziger schreef:Een zelfmoord, hebben ze omgeroepen in de trein. Zelfs rond 21-22 u waren er nog flinke vertragingen, ik weet dat de laatste IR-i naar De Panne meer dan 20 minuten heeft gewacht op de L uit Brugge.Locomotief 5175 schreef:Weet er iemand wat is er gebeurd op de lijn 66 zaterdagavond rond 19 uur in Zedelgem ? Persoonongeval of zelfmoord ???want er zijn grote vertraging.
Kun je daar iets meer over zeggen? Heb ik gemist...Trainspotterke schreef:Het ongeval heeft zich voorgedaan te Loppem, niet ver van de beruchte overweg van het 'meegezogen' meisje.
Er was een meisje van 16 die door gesloten slagbomen wandelde en onder een trein liep. Vlak na het ongeval dacht men dat ze achter de slagbomen stond en "meegezogen" geweest was, maar dat lijkt te onwaarschijnlijk om waar te zijn.
Inderdaad volgens mij is er nog NOOIT iemand meegezogen....fabel eerste klas.Wover schreef:Er was een meisje van 16 die door gesloten slagbomen wandelde en onder een trein liep. Vlak na het ongeval dacht men dat ze achter de slagbomen stond en "meegezogen" geweest was, maar dat lijkt te onwaarschijnlijk om waar te zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Je kan zeker meegezogen worden, maar dan sta je al veel te dichtbij.
OW's zijn zo gemaakt dat de slagbomen ver genoeg van de sporen staan. Als je die echter negeert,en halverwege de OW staat kan je best meegezogen worden.
Dus: het kan, maar dan is er al een grove fout gemaakt.
BDJ
OW's zijn zo gemaakt dat de slagbomen ver genoeg van de sporen staan. Als je die echter negeert,en halverwege de OW staat kan je best meegezogen worden.
Dus: het kan, maar dan is er al een grove fout gemaakt.
BDJ
Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
Een vliegtuig vliegt doordat het omhoog gezogen wordt.
Door de versnelling van de lucht over de vleugels wordt er een onderdruk gecreëerd, zowel boven als onder de vleugels.
Men zorgt door het profiel en de kleppen dat de onderdruk aan de bovenkant groter is dan aan de onderkant en men zo het zuigeffect aar boven krijgt.
Zo heeft men ook een overdruk op de kop van een trein maar rondom krijgt men een versnelling van de lucht en dus een onderdruk met de zuigkracht als gevolg.
Door de versnelling van de lucht over de vleugels wordt er een onderdruk gecreëerd, zowel boven als onder de vleugels.
Men zorgt door het profiel en de kleppen dat de onderdruk aan de bovenkant groter is dan aan de onderkant en men zo het zuigeffect aar boven krijgt.
Zo heeft men ook een overdruk op de kop van een trein maar rondom krijgt men een versnelling van de lucht en dus een onderdruk met de zuigkracht als gevolg.
En wat betekent dat in de praktijk? Vanaf welke afstand zou je meegezogen kunnen worden?Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
Trouwens: als dat meisje zogezegd voor de slagbomen al meegezogen is, wat zou er dan al niet gebeurd zijn met alle spotters langs het spoor...

Voor zover ik mij dat nog herinner hebben ze effectief gezien op videobeelden dat ze geslalomd had tussen de slagbomen. Die videobeelden kwamen geloof ik van een tankstation.
Dus dat meegezogen-verhaaltje is zwaar achterhaald.
Dus dat meegezogen-verhaaltje is zwaar achterhaald.
Uiteraard sta je dan al vrij dicht bij de trein. Vanachter slagbomen aangezogen worden zie ik dus niet gebeuren.MIVB-reiziger schreef:En wat betekent dat in de praktijk? Vanaf welke afstand zou je meegezogen kunnen worden?Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
Trouwens: als dat meisje zogezegd voor de slagbomen al meegezogen is, wat zou er dan al niet gebeurd zijn met alle spotters langs het spoor...
Je wordt dus aangezogen ACHTER de trein, daar zit onderdruk die zuigt aan.... nooit ervoor....Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Theo, dat is zelfs al aan de zijkant van de loc. Daar waar de lucht versnelt, wordt de onderdruk gecreëerd.dentheo schreef:Je wordt dus aangezogen ACHTER de trein, daar zit onderdruk die zuigt aan.... nooit ervoor....Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
....
Daarom dat alle rommel van het perron gezogen wordt en alle perrons zo proper zijn ?Bibke schreef:Theo, dat is zelfs al aan de zijkant van de loc. Daar waar de lucht versnelt, wordt de onderdruk gecreëerd.dentheo schreef:Je wordt dus aangezogen ACHTER de trein, daar zit onderdruk die zuigt aan.... nooit ervoor....Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide