Het zou nogal kortzichtig zijn moesten ze het niet doen, maar dat zal de toekomst wel uitwijzenpietje schreef: Worden er M5 stuurstanden naar MUX omgebouwd of hoe moet ik dat zien?
HLE 27 MUX
Re: HLE 27 MUX
Re: HLE 27 MUX
Hallo,
Hoeveel M5 Bdx'en en hoeveel M4 BDx'en hebben ze eigenlijk?
Dat zuller er wel meer dan 60 zijn zeker? Als enkel de 21 daar nog mee kan rijden, gaat men BDx'en te veel hebben....
Groeten,
Joris De Mol
Hoeveel M5 Bdx'en en hoeveel M4 BDx'en hebben ze eigenlijk?
Dat zuller er wel meer dan 60 zijn zeker? Als enkel de 21 daar nog mee kan rijden, gaat men BDx'en te veel hebben....
Groeten,
Joris De Mol
Re: HLE 27 MUX
Er zijn 32 M4 ADx'en en 18 M5 BDx'en.. komt net mooi uit op 50 stuurstandrijtuigen voor 60 locs. Probleem is dan wel dat de P-treinen bestaande uit M4 zonder stuurstand met andere locs dan HLE21 moeten gaan rijden. Het zal dus nog wel problemen geven met te weinig locs..
-
pietje
Re: HLE 27 MUX
Voor P-treinen maakt het toch niet uit of het MUX of TS locs zijn, want hier wordt er toch niet geduwd?
Re: HLE 27 MUX
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Maar dat is meestal zonder stuurstand.Shrek schreef:een heel deel P-treinen wordt nog steeds met 22/25 gereden
Groeten,
Joris De Mol
-
Bert
Re: HLE 27 MUX
Dat is altijd zonder stuurstand. Een 25 kon enkel rijden met een M2 stuurstand.Joris schreef:Hallo,Maar dat is meestal zonder stuurstand.Shrek schreef:een heel deel P-treinen wordt nog steeds met 22/25 gereden
Groeten,
Joris De Mol
Re: HLE 27 MUX
Hallo,
Met een 20 doen ze dit dacht ik wel, op een P-trein naar Huy.
Groeten,
Joris De Mol
Natuurlijk kan een 22/25 niet met M4BDx'en rijden, maar ik wou niet uitsluiten dat er geen M4BDx ergens in een P-ram zit, en men er dan de 22/25 voor hangt. Ik denk niet dat dat gebeurd, maar ben niet zeker...Bert schreef:Dat is altijd zonder stuurstand. Een 25 kon enkel rijden met een M2 stuurstand.Joris schreef:Hallo,Maar dat is meestal zonder stuurstand.Shrek schreef:een heel deel P-treinen wordt nog steeds met 22/25 gereden
Groeten,
Joris De Mol
Met een 20 doen ze dit dacht ik wel, op een P-trein naar Huy.
Groeten,
Joris De Mol
Re: HLE 27 MUX
Die HLE20 met een BDx is altijd een M5 BDx, maar die is sowiso altijd nodig in een stam omdat enkel in het stuurrijtuig de omvormers zitten ! Bij de renovatie gaat men wel elk rijtuig van een omvormer voorzien, maar blijkbaar gaat het hier om een soort "noodomvormer".. Ik hoop dat men elk rijtuig van een volwaardig exemplaar voorziet, zo moeilijk kan dit nu toch niet zijn aangezien de vermogenselektronica al sinds de jaren kleiner en kleiner geworden is..
Re: HLE 27 MUX
Maar is dat echt nodig? Er zijn meer dan genoeg stuurrijruigen van de M5, een stam zonder laten rondrijden hezeft dan toch weinig zin?msts.be schreef:Die HLE20 met een BDx is altijd een M5 BDx, maar die is sowiso altijd nodig in een stam omdat enkel in het stuurrijtuig de omvormers zitten ! Bij de renovatie gaat men wel elk rijtuig van een omvormer voorzien, maar blijkbaar gaat het hier om een soort "noodomvormer".. Ik hoop dat men elk rijtuig van een volwaardig exemplaar voorziet, zo moeilijk kan dit nu toch niet zijn aangezien de vermogenselektronica al sinds de jaren kleiner en kleiner geworden is..
-
pietje
Re: HLE 27 MUX
ja, want de omvormer voor de verlichting enz.. zit enkel in dat stuurrijtuig.
Dat was 1 van de besparingen bij de M5, maar die de exploitatie nogal bemoeilijken
Dat was 1 van de besparingen bij de M5, maar die de exploitatie nogal bemoeilijken
Re: HLE 27 MUX
dat snap ik dus niet, er zijn teveel stuurrijtuigen, dan is het toch geen enkel probleem om in elke stam er eentje te steken?pietje schreef:ja, want de omvormer voor de verlichting enz.. zit enkel in dat stuurrijtuig.
Dat was 1 van de besparingen bij de M5, maar die de exploitatie nogal bemoeilijken
-
Bartjedj
Re: HLE 27 MUX
En als de omvormer van het stuurrijtuig onderweg uitvalt?
Bij de M6 kan de aanpalende wagon dan de taak overnemen, bij de M5 zit je dan in het donker
Dus een eigen omvormer is wel degelijk handig.
BDJ
Bij de M6 kan de aanpalende wagon dan de taak overnemen, bij de M5 zit je dan in het donker
Dus een eigen omvormer is wel degelijk handig.
BDJ
-
Traxxion
Re: HLE 27 MUX
En heb je daar soms bewijsmateriaal van? Welke locs trekken scheef en staan buiten dienst?Bartjedj schreef:Inderdaad. De GF-koppelingen hangen steeds meer en meer scheef, en trekken het chassis van de HLE mee krom.
Re: HLE 27 MUX
uit een nieuwsgroep geplukt...Traxxion schreef:[
En heb je daar soms bewijsmateriaal van? Welke locs trekken scheef en staan buiten dienst?
Ik weet niet of Kees S (?) hier ook meeleest en of hij al bevestiging heeft...Bonjour,
selon des sources bien informées, les locos 2755 et 2756 se trouvent à
Salzinnes avec des problèmes causé par l'attalage automatique. Les attalages
GF seraient trop lourds pour les locos. Quelqu'un en sait plus?
Groetjes,
Kees
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
